Bijnieruitputting

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
Engeltje87
Nieuw in dit forum

Bijnieruitputting

Berichtdoor Engeltje87 » Ma Okt 08, 2012 1:42 pm

Heey,

Ik vroeg me af wat voor supplementen/ mineralen mij zouden kunnen helpen bij bijnieruitputting

AnneM
Ervaren met het forum

bijnier

Berichtdoor AnneM » Vr Okt 12, 2012 1:23 pm

hoi,
ik heb een poosje Cytozyme AD van Biotics gehad. 1 tablet voor het ontbijt, advies van dr kamsteeg.
In het begin merkte ik wel verbetering, na 2 potjes van 60 tabletten deed het niet veel meer.
Ik vraag me ook af of je naast supplementen niet nog wat anders moet ondernemen om eea weer in orde te krijgen.

Engeltje87
Nieuw in dit forum

Re: bijnier

Berichtdoor Engeltje87 » Vr Okt 12, 2012 8:11 pm

Hoi Anne,

Bedankt voor je reactie.

Ik weet dat de uitputting van mijn bijnieren stress gerelateerd is, mijn bijnieren scheiden bij elke schrik reactie teveel cortisol uit, waardoor er te veel cortisol in mijn bloed zit, maar mijn bijnieren kunnen de productie niet bijbenen.
Ik heb CPTSS en ben hiervoor in therapie, bedoelde je dat?

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Zo Okt 14, 2012 12:43 pm

Hallo Engeltje,

Er zijn zeker middelen die een goed effect hebben bij bijnieruitputting.
De b-vitamines worden wel de stressvitaminen genoemd. Magnesium de stressmineraal.
Er zijn meer middelen die een goed effect kunnen hebben.
Wettelijk mag ik je dit advies niet via dit open forum geven. Meld je aan voor het behandelforum (gebruikersgroepen). Zodra je toegang hebt gekregen, zet dan je vraag nog even kort op het behandelforum.

Floggi
Bekende op het forum

Berichtdoor Floggi » Zo Okt 14, 2012 1:16 pm

Engeltje87 schreef:Ik weet dat de uitputting van mijn bijnieren stress gerelateerd is

Kun je in dat geval niet beter de oorzaak aanpakken, in plaats van je te richten op de gevolgen en de symptomen?

Engeltje87 schreef:Ik heb CPTSS en ben hiervoor in therapie

Dat lijkt me de beste aanpak. Al het overige is symptoombestrijding. Niets mis mee, maar zie het alsjeblieft als iets tijdelijks, dat alleen maar nodig is tot het moment dat de therapie ervoor zorgt dat je het zelf weer kunt.

Engeltje87
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Engeltje87 » Zo Okt 14, 2012 4:57 pm

Hoi Gonny,

Ik dacht dat dit de juiste plek op het forum was om deze vraag te stellen, maar dan zit ik toch nog verkeerd.
Bedankt voor je antwoord.

Engeltje87
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Engeltje87 » Zo Okt 14, 2012 4:59 pm

Hoi Floggi,

Bedankt voor je antwoord.
Daar heb je zeker gelijk in, ik ben al heel lang bezig met het probleem aan te pakken, er spelen alleen nog een hoop complexe factoren mee en ik had de hoop dat er iets was om enkele klachten te kunnen verlichten.

Ik ga me sowieso inlezen in hoe supplementen e.d. werken. Iets onderdrukend wil ik niet aan beginnen.

Ik vind het lastig, misschien is het ook wel een questie van volhouden en in mezelf blijven geloven dat er een periode komt waarin het weer wat beter gaat.

Floggi
Bekende op het forum

Berichtdoor Floggi » Zo Okt 14, 2012 7:18 pm

Ja, dat is vaak het probleem: dat er zo enorm veel dingen spelen, dat je die nooit allemaal tegelijk kunt aanpakken. Ik vind het in ieder geval fijn te lezen dat je de onderliggende oorzaak al aan het aanpakken bent.

Ik denk dat die supplementen en vitamines je wel kunnen helpen, maar dat je ze vooral moet zien als iets tijdelijks. Alleen maar als extra hulp om deze moeilijke periode te overbruggen. Daarna, als je de tijd en de gelegenheid hebt gehad om de eigenlijke oorzaak aan te pakken, zullen die supplementen niet meer nodig zijn. Dan kan je lichaam het zelf weer aan, zonder hulp van buiten, gewoon met de innerlijke kracht die iedereen heeft.

Succes op je weg naar herstel!

Engeltje87
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Engeltje87 » Zo Okt 14, 2012 9:44 pm

Dat is denk ik ook logisch, je bijnieren raken niet voor niks uitgeput.

Ja, dat is denk ik ook het belangrijkste, de oorzaak aanpakken.

Ik hoop dat je gelijk hebt, dat mijn innerlijke kracht kan gaan herstellen op den duur.

Dankjewel!

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”