ME/CVS en nu HPU wat heb ik nu?

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
Pegasus
Nieuw in dit forum

ME/CVS en nu HPU wat heb ik nu?

Berichtdoor Pegasus » Za Feb 12, 2011 2:22 pm

Hallo ik ben een jonge vrouw van 28 jaar en ik heb een aantal jaar terug de diagnose ME/CVS gekregen nadat ik eerst uitgebreid onder de loep ben genomen door een internist. Deze ziekte vraagt dat ik goed met mijn energie en grenzen omga en dat gaat ook steeds beter. Mijn moeder heeft soortgelijke klachten en bij haar is HPU gediagnosticeerd. Ik besloot de test ook aan te vragen nadat ik ook al een aantal maanden bij een natuurgeneeskundig therapeut had gelopen en ik inderdaad B6 e.d. maar ook B12 tekort kwam. Door voedingssuplementen ben ik aardig opgeknapt, maar ik ben er tijdelijk weer mee gestopt voor de test. Vanmorgen de uitslag gekregen en nu blijkt dat ik ook HPU heb. Nu vraag ik me af wat er nog klopt van de diagnose ME/CVS? Ik heb via de huisarts ook al B6, zink en mangaan laten testen en krijg maandag de uitslag. Daarnaast bleek ik pfeiffer te hebben en krijg ik maandag te horen of dat uit mijn bloed is. Nu weet ik even niet zo goed meer wat kop en staart is?

Wat ik wel weet is dat ik mijn leven dat ik een aantal jaar terug nog leefde niet meer bij mij pastte. Ik ben zelf ook de opleiding tot Natuurgeneeskundig Energetisch therapeut gaan volgen en studeer dit jaar af. Ik behandel dus niet met suplementen, maar hoop ook voor mensen met HPU een bijdrage te leveren door het in balans brengen van de natuurlijke levenskracht en zo het herstellend vermogen te herstellen. Inmiddels ben ik mijn eigen praktijk begonnen. Ik raad iedereen aan zijn eigen passie te volgen, want dat geeft energie!

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Za Feb 26, 2011 10:07 pm

Hallo,

De diagnose ME/CVS is moeilijk te stellen. Het is meer een uitsluiten van andere (bekende) oorzaken. Vaak als er dan voor de reguliere arts geen verklaring te vinden is wordt deze diagnose gegeven.

Leuk dat je nu zelf met een natuurgeneeskundige opleiding begonnen bent.

Pegasus
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Pegasus » Ma Feb 28, 2011 10:09 am

Ha Gonny,

Ik merk wel dat er veel op mij afkomt nu blijkt dat ik waarschijnlijk ook lyme en/of bartonella heb. Dat kon de orthomeculair arts in mijn bloed zien. Het grappige is dat mijn B6, Zink en mangaan niet slecht waren. Toch heb ik depyrol kind gekregen. Heeft dit dan wel effect?

Groetjes,

Kim

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Wo Mar 30, 2011 11:57 am

Bij mensen met hpu kan de opname van stoffen verstoord zijn. Je hebt dan een hogere spiegel in het bloed nodig om voldoende te kunnen werken.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”