Hallo allemaal,
ik heb afgelopen zondag de HPU test gedaan en kreeg deze mail gisteren gestuurd nadat ik gevraagd hoelang het duurt voor je de uitslag krijgt en dit is de mail die ik teruggestuurd kreeg ik heb de namen er even uitgehaald :
Normaal krijgt u eerst bereicht per post.
Aangezien uw waarde extreem verhoogd is, zou ik u toch al zelf gebeld hebben.
Uw waarde is 7.62 µmol/l (referentiewaarde <1.0 µmol/l); zeer sterk positief.
Wanneer u niet specifieke geneesmiddelen gebruikt zou er wel eens sprake kunnen zijn van een porfyrie of porfyrinurie (toxic induced porfyrie). U behoeft hiervoor geen klachten te hebben, dit kan spontaan starten na geneesmiddelgebruik, blootstelling aan chemicaliën, zwangerschap, crash diet of ziekte.
Ik raad u aan een porfyrie-screening te doen op een 24 uurs urine. Voor deze test mag u ruim een dag geen koolhydraten (suiker en zetmeel) eten. Bladgroente, vlees, vis, gevogelte mag onbeperkt gegeten worden.
Ik raad u aan voorlopig niets te veranderen in uw voedsel, gewoonten e.d. tot na het verzamelen van deze urine.
mijn klachten kwamen sterk overeen met HPU maar hier schrok ik wel een beetje van...wie kan mij meer vertellen , wat betekend dit , wat kan ik doen, moet ik hiermee naar mijn huisarts? ik ben helemaal ondeskundig dus alle hulp en info is welkom... wat is HPU voor jullie? heeft iemand van jullie deze uitslag gehad? hoe ging dat ? wat hebben jullie gedaan? hoe gaat het met jullie? ik zou heel graag wat van iemand horen.
groetjes TaDa