Moedervlekken

Dit HPU forum wordt gebruikt voor "thema conferenties" over HPU. Dit forum is ALLEEN open voor Dr. Kamsteeg, van het KEAC, voor anderen is dit forum GESLOTEN.
Butterfly
Ervaren met het forum

Moedervlekken

Berichtdoor Butterfly » Do Jun 26, 2003 12:54 pm

Hallo Dhr. Kamsteeg

Eerst wil ik even zeggen dat ik het super vindt dat u ons allemaal de mogelijkheid geeft om vragen aan u te stellen. Er zijn veel mensen die met vragen zitten die mensen op dit forum ook niet kunnen beantwoorden.

Mijn vraag: misschien een rare vraag, maar goed.
Ik heb best veel moedervlekken over mijn hele lichaam zitten. Er komen zelfs af en toe kleintjes bij. Heeft dit iets te maken met Hpu, of moet dit iets anders zijn.

Alvast bedankt voor uw antwoord

groetjes Butty

Dr Kamsteeg (KEAC)
Ervaren met het forum

Moedervlekken

Berichtdoor Dr Kamsteeg (KEAC) » Ma Jun 30, 2003 2:56 pm

Ik denk dat u geen moedervlekken heeft, maar ouderdomspigmentvlekken. Het woord ouderdom zet ik er met opzet bij, niet om u te kwetsen. Bij oudere mensen is dit een vaak voorkomend verschijnsel en kan zeer extreem zijn. Ze ontstaan door ophoping van indican in de huid dat onder invloed van zonlicht bruin wordt. Indican is een product dat darmbacterien vormen uit tryptofaan dat in de dunne darm niet opgenomen wordt. Het duidt op een opname stoornis van tryptofaan. De opname van tryptofaan wordt geregeld door vitamine B3. Dit vitamine B3 wordt echter uit tryptofaan gesynthetiseerd. Voor de omzetting ervan is drie moleculen vitamine B6 (pyridoxaal-5-fosfaat) nodig. Een dergelijk probleem gaat nogal eens samen met een brijige ontlasting of verstopping, concentratieproblemen, en huidklachten.

J. kamsteeg

Butterfly
Ervaren met het forum

moedervlekken

Berichtdoor Butterfly » Di Jul 01, 2003 9:58 am

Hallo Dr. Kamsteeg

Bedankt voor uw antwoord, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik ben namelijk 22 jaar, hoe kan ik dan al ouderdomspigmentvlekken hebben. En is er een manier om het te verminderen?

Alvast bedankt

Groeten Butty

Dr Kamsteeg (KEAC)
Ervaren met het forum

Berichtdoor Dr Kamsteeg (KEAC) » Wo Jul 02, 2003 8:22 am

Een tekort aan B3 kan op elke leeftijd ontstaan. In de praktijk zie het zelfs al bij kinderen voorkomen. U zou het beste kunnen starten met het gebruik van niacinamide (geen niacine). Laat u adviseren over de dosis per dag.
De reeds bestane vlekken zullen hiermee niet verdijnen, maar er zullen geleidelijk minder bijkomen. Eventeel goede probiotica kan dit proces versnellen. De bestane vlekken kunt u bijvoorbeeld op plaatsen waar de huid zichtbaar is door shrubben of peeling verminderen. Ook minder in de zon komen helpt. De stof hoopt wel op maar verkleurt niet.

J. Kamsteeg

Terug naar “Themaconferentie HPU (gesloten)”