Zenuwklachten bij HPU?

Dit HPU forum wordt gebruikt voor "thema conferenties" over HPU. Dit forum is ALLEEN open voor Dr. Kamsteeg, van het KEAC, voor anderen is dit forum GESLOTEN.
sister
Ervaren met het forum
Berichten: 32
Lid geworden op: Do Okt 03, 2002 3:00 am
Locatie: Friesland

Zenuwklachten bij HPU?

Berichtdoor sister » Wo Jun 25, 2003 6:49 pm

Dag dr Kamsteeg,
Ik kreeg van mijn huisarts Amitriptyline voorgeschreven maar heb ontdekt dat het op de unsafe-lijst staat als je HPU hebt. En ik heb HPU.
Nu wil ik niet beginnen omdat ik erg bang ben voor een porfyrische aanval. Ik heb dat volgens mij eens eerder gehad van oxazepam, ook unsafe. Toen wist ik dit echter nog niet maar loop nu al enkele jaren met zenuwuitsralingen in mijn benen. Ik wijt dit ook aan de opstapeling van rommel in mijn lichaam omdat er geen enkele andere verklaring voor kan worden gevonden. Dit kan toch?
Dat er na een opstapeling van stoffen, het tot uiting kan komen in allerlei klachten, zoals ook mijn zenuwklachten?

Alvast bedankt,
Vr.gR. TR Visser
Samen staan we sterk!
Groeten van sister.

Dr Kamsteeg (KEAC)
Ervaren met het forum
Berichten: 48
Lid geworden op: Wo Sep 11, 2002 3:00 am
Locatie: Weert
Contact:

Berichtdoor Dr Kamsteeg (KEAC) » Wo Dec 24, 2003 9:10 am

Wanneer men een waarde heeft in de HPU-test die groter is als 1µmol/l en
geneesmiddelen langdurig dient te gebruiken, is het zinvol geen middelen te gebruiken die tot de porfyrinogene geneesmiddelen worden gerekend.
U kunt in zo'n situatie met uw huisarts overleggen om een vervangend
niet-porfyrogeen middel te krijgen.

Wanneer u een middel slechts kortere tijd gebruikt, of u heeft een waarde
die lager is als 1 µmol/l HPL, dan is een dergelijke restrictie bij het
gebruik van geneesmiddelen niet nodig.

J. Kamsteeg


Terug naar “Themaconferentie HPU (gesloten)”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron