HPU en overgewicht

Dit HPU forum wordt gebruikt voor "thema conferenties" over HPU. Dit forum is ALLEEN open voor Dr. Kamsteeg, van het KEAC, voor anderen is dit forum GESLOTEN.
Annelies
Verslaafd aan het forum

HPU en overgewicht

Berichtdoor Annelies » Wo Jun 18, 2003 8:32 pm

Is het mogelijk dat HPU het afvallen blokkeert ??

Tot nu resulteert iedere afvalpoging in een verlies van een paar kilo in de eerste 3 á 4 weken, daarna "blokkeert" het lichaam.
Ik val dan niet meer af. Heb al HPU-complex gebruikt maar daar kwam ik juist van aan ( 8 kilo van een halve pot). Ik moet zeker een 40 kilo afvallen, maar ik weet niet meer hoe dit aan te pakken.

Kan hierop getest worden???

Alvast bedankt, Annelies

Dr Kamsteeg (KEAC)
Ervaren met het forum

Berichtdoor Dr Kamsteeg (KEAC) » Do Dec 04, 2003 7:29 am

Veel mensen met HPU zijn niet in staat af te vallen, ongeacht welke methode ze hebben geprobeerd. Het scheiden van koolhydraten en eiwitten heeft nog het beste effect.

Het HPU-complex helpt bij het afvallen in slechts 20-25% van de gevallen. Hieraan licht een te lage productie aan schildklierhormoon ten grondslag.
Men kan dit van te voren onderzoeken. De schildklier produceert slecht 15% van osn totalen hoeveelheid schildklierhormoon. De resterende hoeveelheid wordt door de weefsels zelf geproduceerd. Er zijn zelfs weefsels die volledig van de eigen productie afhankelijk zijn, zoals lever-, hersen- en vetweefsel. In een 24-uurs urineonderzoek op T3 en T4-schildklierhormoon is dat te onderzoeken. Bij een te lage T3 en T4 dient men een ABNG-arts te bezoeken.

Bij een te hoge T4 (normale T3) of een te hoge T3 en T4 komt overgewicht veel voor. Er wordt verondersteld dat door bepaalde ontgiftingsproducten, maar ook flavonoiden (secundaire plantenstoffen) de binding van het schildklierhormoon aan eiwitten wordt voorkomen. Aangezien sommige o.a. uit gierst en soja ook de omzetting van T4 in T3 remmen kan het soms tot normale T3 waarden komen. In dat geval kan de conversie van T4 in T3 gestimuleerd worden en valt de patient alsnog af.
Dr. J. Kamsteeg, KEAC

Terug naar “Themaconferentie HPU (gesloten)”