Ik blijf last houden van een hormonale migraine

Dit HPU forum wordt gebruikt voor "thema conferenties" over HPU. Dit forum is ALLEEN open voor Dr. Kamsteeg, van het KEAC, voor anderen is dit forum GESLOTEN.
Tamara
Nieuw in dit forum

Ik blijf last houden van een hormonale migraine

Berichtdoor Tamara » Ma Okt 14, 2002 1:49 pm

Geachte dr. Kamsteeg,

Wat ik ook probeer, ik blijf maar last houden van migraine vlak voor de menstruatie. Ik gebruik geen hormonen. Heb al van alles geprobeerd, homeopathie waardoor wel de PMS verdween, magnesium, leverontgifting, bioresonantie, handoplegging, ribomigran, gember, moederkruid, B2, alles gedurende minimaal 3 maanden en het blijft maar terugkomen. Ik ben al bij verschillende therapeuten geweest, maar niemand die me kan helpen. Weet u nog raad?

Bedankt voor het antwoord.

Tamara

Dr Kamsteeg (KEAC)
Ervaren met het forum

Berichtdoor Dr Kamsteeg (KEAC) » Di Okt 22, 2002 7:37 am

Bij migraine vlak voor de menstruatie zijn een aantal behandelingen mogelijk. In veel gevallen wordt deze veroorzaakt door een tekort aan vitamine B6 (pyridoxaal-5-fosfaat).

Een andere mogelijkheid is het gebruik van Cephalgesic (Vital Cell-Life).

Het meest adequate is een behandeling met hormonen. Bepaalde hormonen hebben invloed op de serotonine-vrijmaking van bloedplaatjes, daarom treedt vlak voor de menstruatie deze vorm van migraine op.

Hierbij wordt niet zoals bij de pil 10 dagen geen/of een ander hormoongegeven, maar wordt het hormoon gedurende de hele maand verstrekt. Soms is het gebruik hiervan geduren enkele maanden genoeg en blijft de migraine uit.

Terug naar “Themaconferentie HPU (gesloten)”