IGF test gedaan, wat moet ik doen met de uitslag?

Dit HPU forum wordt gebruikt voor "thema conferenties" over HPU. Dit forum is ALLEEN open voor Dr. Kamsteeg, van het KEAC, voor anderen is dit forum GESLOTEN.
Tamara
Nieuw in dit forum

IGF test gedaan, wat moet ik doen met de uitslag?

Berichtdoor Tamara » Ma Okt 14, 2002 1:39 pm

Geachte dr. Kamsteeg,

Omdat ik laatst vrij vermoeid was ben ik naar een arts geweest. Hij heeft toen IGF laten onderzoeken. Uitslag: IGF-1 42,4

IGF-BP3 108 en een ratio van 2,54

Hij schonk daar niet zoveel aandacht aan of wist niet wat hij er mee moest. Uitleg heb ik niet gehad, maar ik dacht dat het om CVS ging wat ik niet heb. Kunt u mij vertellen wat dit betekent en wat ik nu moet doen? Zijn er geneesmiddelen of zo nodig?

Bedankt voor het antwoord

Tamara

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tamara op 2002-10-14 12:40 ]</font>

Dr Kamsteeg (KEAC)
Ervaren met het forum

Berichtdoor Dr Kamsteeg (KEAC) » Di Okt 22, 2002 7:18 am

U heeft een zeer vooruitvarende huisrarts en daar mag u trots op zijn. Aangezien ik uw leeftijd niet ken, kan ik geen zeer nauwkeurig antwoord geven, maar op het eerste oog zijn deze waarden geheel normaal. Door het groeihormoon dat de hypofyse afgeeft maakt de lever IGF-1 aan. Een deel ervan is gebonden aan een eiwit en heet IGF-BP3. Na een virale infectie daalt dit IGF-1, waardoor de glucose-opname in de cel sterk vermindert en de eiwitsynthese ook sterk reduceert. De bedoeling is dat het lichaam tijd wint om het virus op te sporen en te elimineren.

Het wordt dus gebruikt als onderzoek voor het postviraal syndroom (PVS). Tussen 3,5 en 4,5 ligt het grijze gebied. Boven de 4,5 is het duidelijk afwijkend en kan medicatie worden gegeven.

Terug naar “Themaconferentie HPU (gesloten)”