Kryptopyrrol en HPU

Dit HPU forum wordt gebruikt voor "thema conferenties" over HPU. Dit forum is ALLEEN open voor Dr. Kamsteeg, van het KEAC, voor anderen is dit forum GESLOTEN.
Tamara
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Tamara » Ma Okt 14, 2002 1:31 pm

Geachte dr. Kamsteeg,

Ik heb ooit een kryptopyrroltest laten doen en die was net positief. Betekent dat dan automatisch dat ik HPU heb?

Ik heb geen last van hypermobiliteit, maar van heel veel andere dingen wel. Ik slik al jaren multivitamines en nu ook al een paar jaar Depyrrol. Ik heb geprobeerd om met depyrrol te stoppen, al een aantal keren, omdat ik een HPU test wil laten doen. Maar na 2 tot 3 dagen stoppen gaat het telkens mis, ik krijg dan ernstige psychische klachten zodat ik maar gauw weer begin. Met Depyrrol voel ik me best redelijk. Is dat dan een bevestiging van HPU?

Bedankt voor het antwoord.

Tamara

Dr Kamsteeg (KEAC)
Ervaren met het forum

Berichtdoor Dr Kamsteeg (KEAC) » Di Okt 22, 2002 7:11 am

In de urine van pyrrolurie-patienten worden een groot aantal pyrrolen uitgescheiden waaronder kryptopyrrol, kryptopyrrollactam, hemopyrrol, hemopyrrollactam, porfyrinobilogeen etc. Tot nu toe is gebleken dat hemopyrrollactam-zink-chelaatcomplex de beste correlatie vertoont met de klachten. Bij een hele hoge kryptopyrrolwaarde is de HPU-test bij altijd positief.

Uit uit opmerkingen is af te leiden dat u vijwel zeker ook HPU heeft. Er is absoluut geen reden om te stoppen, als u zich daar zo ziek bij voelt. U zou trouwens 3-4 maanden moeten stoppen om een betrouwbare test te kunnen laten uitvoeren.

Terug naar “Themaconferentie HPU (gesloten)”