hpu en hormonen

Dit HPU forum wordt gebruikt voor "thema conferenties" over HPU. Dit forum is ALLEEN open voor Dr. Kamsteeg, van het KEAC, voor anderen is dit forum GESLOTEN.
simone
Zeer ervaren met het forum

Berichtdoor simone » Zo Okt 13, 2002 4:09 pm

Beste dokter Kamsteeg,

Ik heb onder meer erg veel last van allergieen en daardoor een uitgeputte bijnier met de daar bijbehorende hormonale problemen....

Tot nu toe heb ik 2 behandelingen gehad met EPD maar niet met goede resultaten....

Mijn vraag is: wat kan ik nog meer doen om mijn bijnieren weer normaal te laten fuctioneren? Ik heb al eens 4 pillen cytozyme AD (bijnierconcentraat) geprobeerd alleen dat was toen zonder resultaat.... Heeft het zin om dit nog eens te nemen of is dat zinloos?

Verder heb ik pcos en ik zou graag willen weten of dat een gevolg of een oorzaak is van de hormonale problemen en allergieen? Of is dat moeilijk te zeggen? En is dat te genezen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groetjes, Simone.

Dr Kamsteeg (KEAC)
Ervaren met het forum

Berichtdoor Dr Kamsteeg (KEAC) » Di Okt 22, 2002 7:05 am

De belangrijkste reden van het optreden van de allergieën is de relatieve IgA-deficiëntie. Er wordt weinig minder IgA aangemaakt. IgA beschermt u tegen alles waarmee u in aanraking komt zoals, stuifmeel, huisstofmijt, voedsel, maar ook ..sperma. Door het gebruik van de pil is de belasting met sperma sterk toegenomen.

Een ander aspect is het afnemen van de kwaliteit van het darmslijmvlies onder andere door het gebrek aan mangaan. Verder wordt de darmdoorlaatbaarheid vaak verhoogd door bijkomende overgroei van Candida-schimmels.

De vele allergsiche reacties zorgen voor een continue vraag aan het stress-regulatiesysteem met doordoor problemen met de bloedsuiker en de uitputting van de bijnier. Deze is het best aan te tonen met een bijnierstress-profiel waarbij een aantal keren over de dag de concentratie cortisol en DHEA in het speeksel wordt gemeten.

Terug naar “Themaconferentie HPU (gesloten)”