weinig resultaat

Plaats hier de resultaten die je met de HPU behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
rabbitfriend
Verslaafd aan het forum

weinig resultaat

Berichtdoor rabbitfriend » Di Sep 14, 2004 8:59 am

Hoi allemaal,

daarnet heb ik mijn HPU waarde ontvangen na het slikken van p-5-p voor 8 maanden. Ik ben van 2,19 naar 0,60 gegaan. Ik moet echter helaas zeggen dat mijn pijnklachten nog even hevig als altijd zijn. Ik heb wel wat meer energie dan destijds, maar of dat aan de p-5-p ligt of aan één van de andere supplementen.... Verder is mijn huid een stuk mooier en gezonder geworden, maar wederrom kan dat aan meer dingen worden toegeschreven. Oh en de darmklachten zijn ook nog onveranderd irritant aanwezig.

Ik vraag me af of het niet zinnig is om zo onderhand eens een directe meting te laten doen van het zink, mangaan en vitamine b6 gehalte in mijn bloed en dus niet alleen deze indirecte waarde van het KEAC. Ik zal het deze week eens overleggen met mijn arts.

groetjes, Rabbitfriend :wink:
Wie niet in wonderen gelooft, is geen realist. (David Ben-Goerion)

Wirklich ist was wirkt. (C.G. Jung)

Lia
Bekende op het forum

weinig resultaat

Berichtdoor Lia » Do Sep 23, 2004 3:51 pm

Hoi Rabbitfriend,
Ik weet niet meer wat er met je darmen is, maar ik moet zeggen dat ik veel baat heb bij Enzymcomplex van Orthica en boldocynara druppels van Vogel.
Ik ben ze tegelijkertijd begonnen met innemen,maar het gaat werkelijk beter. Een enkele dag uitgezonderd.
Ik weet niet of je pijnklachten ook van de spieren en gewrichten zijn. Zijn bij mij ook nog erg. Ga 6 oktober naar een ostheopaath. Zal het laten weten als ik er baat bij heb.
Sterkte verder.
Groet, Lia :D

rabbitfriend
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor rabbitfriend » Do Sep 23, 2004 7:41 pm

hoi lia,

ik heb ook een tijdje een enzyme digest toestand geslikt, maar merkte er niets van. wel duur, dus gestopt.

pijn is denk ik met name zenuwen....(mijn handpalmen zijn overgevoelig voor aanrakingen) en de spierbundel in mijn onderarm, maar dat kan ook door de zenuwen komen in die arm. geen idee?! maar in ieder geval niet mijn gewrichten. wat zijn die boldocynara druppels?

ik ben net zo'n 10 maanden bezig geweest met een osteopaat. we hebben deze week de behandeling gestopt. ik ben er weinig mee opgeschoten. tja, misschien een ondersteuning van de kleine energietoename, hoewel die tussendoor ook meerdere malen zoek is geweest... ik vond massages van mijn buik wel heel fijn. :lol: hihi klinkt beetje vreemd misschien, maar was erg ontspannend voor mijn organen, waar toch nog wel eens wat spanning op kwam te staan. zal ik missen.

nu weer op zoek naar nieuwe opties.

groetjes, Rabbitfriend :wink:
Wie niet in wonderen gelooft, is geen realist. (David Ben-Goerion)

Wirklich ist was wirkt. (C.G. Jung)

Lia
Bekende op het forum

diagnose

Berichtdoor Lia » Do Sep 30, 2004 11:50 am

Hallo Rabbitfriend,
Jammer dat het bij jou niet werkte. Die druppels zijn voor de ondersteuning van de spijsvertering en ondersteunt de lever en de gal.
Ik hoop maar wel dat de osteopaath iets voor mij kan betekenen,want het is weer een fikse aanslag op je portemonnee.
Verder adviseerde de bedrijfsarts om eem lichte anti-depressiva evt. te gaan gebruiken,niet omdat ik depressief ben,maar omdat het positeive weking kan hebben op het slapen en de vermoeidheid.
Dit vond ik ook net terug bij de cvs/me site. (nl.Amitriptyline)
Daar denk ik dus nog even over na.
Het slapen blijft hopeloos en ik werk weer twee dagen en wat er nog bij komt. Dus het slaapmiddelen gebruik neemt toe.
Nu, dat was het dan weer. Je bent er waarschijnlijk niets mee opgeschoten,maar ik hoop dat het een troost kan zijn dat er mensen zijn die begrijpen hoe je je voelt.
Groetjes Lia

wolbol
Nieuw in dit forum

Berichtdoor wolbol » Vr Feb 18, 2005 8:42 pm

Hoi,

zelf heb ik jarenlang Amitriptyline gebruikt en sliep eindelijk een aantal uren achter elkaar door, soms de hele nacht. Maar het is een middel dat niet bij HPU dient te worden gebruikt. Vandaar dat ik het heb afgebouwd. (ik slikte 's avonds voor het slapen 25 mg.)
Dit gebruik vond ik in het blad voor migraine patienten en het hielp enigzins aanvallen te voorkomen en door het betere slapen ook iets minder spierklachten. (heb zelf migraine, fibromyalgie, hypothyroiede, HPU, scoliose)
Groetjes,
Wilma

Lia (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Locatie: Praktijk Menusan, Damsluis 3, 3831 SP Leusden 033-4947102

Rabbitfriend, verbetering en toch niet

Berichtdoor Lia (therapeut) » Wo Mar 09, 2005 11:32 am

Beste Rabitfriend,

Zo ik ben er weer. Verhuizen valt toch tegen :roll:
Ik las je mailtje over de verbeterde pyrrolwaarden. Je huid is verbeterd.
Maar je darmfunctie duidelijk niet.
Ik hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik het misschien wel voor de tweede keer vraag: heb je al eens een bacteriologische stoelganganalyse gedaan ?
Daar wordt gekeken naar zuurgraad, vetzepen, spiervezel, schimmels en bacteriën en parasieten.
De test die ik vaak aanvraag samen met een TFT geeft meestal een duidelijk beeld over je darmfunctie/spijsvertering en biedt een basis voor een gerichte behandeling.

Als de aanvraag wordt gedaan door een arts of door een therapeut in samenwerking met de huisarts wordt deze vergoed door de meeste verzekeraars.
Je kunt ook zelf een dergelijke test aanvrage bij de fa. De Rooy.

Ook belangrijk is dat je weet of er een glutenintolerantie achter zit. Een verminderd darmslijmvlies maakt de darmwand gevoeliger voor irritaties door gluten. Anti-gliadine kan volgens dr. Ralf Abeln van het laboratorium van RP-vitamino via een stoelganganalyse worden bepaald.
Darmklachten, dysbiose, malabsorbtie, depletie zijn veelal oorzaak van spierklachten, slaapproblemen, hoofdpijn, gewichtstoe- of afname en tal van andere chronische klachten.

Naast de behandeling voor HPU is er dan meer nodig om het systeem te helpen.

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt.
Met vriendelijke groet,

Lia Metz
Natuurgeneeskundige
http://www.medivera.nl

Terug naar “Behandelingsresultaten HPU”