Hoe lang duurt behandeling gemiddeld?

Plaats hier de resultaten die je met de HPU behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
dutsel
Ervaren met het forum

Hoe lang duurt behandeling gemiddeld?

Berichtdoor dutsel » Wo Mei 26, 2004 10:16 pm

Ik heb in een boek gelezen en ook wel op websites dat de behandeling gemiddeld 9 maanden duurt.
Nou is 1 juli voor mij de 9 maandengrens. :D

Ik merk wel dat het beter gaat, mijn darmen zijn veel rustiger en ik ben iets fitter, meer kracht in mijn handen.
Maar ik ben toch benieuwd, zijn er mensen die kunnen melden hoe lang het bij hen duurde voor ze konden zeggen "nou ben ik er van af"?

Ik ben voor ik met deze behandeling begon al 10 jaar ziek geweest (foute ME-diagnose gehad).

Ik zou best eens willen horen van anderen hoe lang het bij hen duurde/duurt of of hoe jullie er over denken.

Cindy (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cindy (therapeut) » Zo Jun 06, 2004 1:21 pm

Hallo Dutsel

Het klopt dat er een soort grens wordt aangegeven van 9 maanden behandelingsduur. Dit betekent echter niet dat iedereen met HPU na 9 maanden kan zeggen 'nu ben ik er vanaf'!
Soms zie je dat verbeteringen stagneren, waarbij het dan belangrijk is voor ogen te houden dat er bepaalde regelmechanismen in het lichaam misschien nog niet goed functioneren en meer of andere behandeling behoeft, naast het gebruik van Depyrrol.
Zo zie je vaak een te laag histaminegehalte bij HPU, welke meestal bijtrekt met alleen gebruik van Depyrrol. Maar soms kan het gehalte zo laag zijn dat de Depyrrol alleen niet voldoende is en er dus ook andere middelen moeten worden ingezet.
Ook kunnen hormonale stoornissen er voor zorgen dat echt herstel op een geven moment uitblijft.

Wanneer je dus merkt dat verdere verbeteringen uitblijven, of verder herstel stagneert, is het goed om verder te gaan kijken en te proberen te achterhalen welke factoren bijdragen tot de stagnatie in herstel.

Het termijn van herstel is dus erg individueel bepaald.
Warme groet,

Cindy Korthouwer
Natuurgeneeskundig therapeut
cindy_korthouwer@hotmail.com

dutsel
Ervaren met het forum

Berichtdoor dutsel » Zo Jun 06, 2004 1:54 pm

Hoi Cindy
Bedankt voor je reactie! Ik was al bang dat er helemaal niemand meer ging reageren :wink:

Ik gebruik Depyrrol, CytozimeAD, Gotu Kola, Multivitamine en Chroom.
Ik heb geen idee wat ik nou verder nog kan doen. Ik heb een suiker- en fructoseloos dieet waar ik me redelijk goed aan houd.

Is het verstandig om na een bepaalde tijd die testen nogmaals te laten doen ofzo? Of misschien gewoon een keer een consult aan te vragen (ik ben bij Dr. Kamsteeg, woont hier praktisch om de hoek)?

Cindy (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cindy (therapeut) » Zo Jun 06, 2004 9:58 pm

Hallo Dutsel

Wanneer je al een tijdje bezig bent met een bepaalde behandeling, is het altijd aan te raden om na verloop van tijd de behandeling te evalueren.
Te kijken naar 'wat is er verbetert, wat is er nog niet verbetert en welke klachten zijn nog steeds aanwezig?" Vanuit deze antwoorden kan er dan gekeken worden of de behandeling bijgesteld moet worden.
Dus als je al onder behandeling was bij Dr. Kamsteeg, kan het zeker geen kwaad om weer een consult aan te vragen, om te kijken naar het verloop van de behandeling. Dan kan er tevens gekeken worden of de behandeling aangepast moet worden en/of verder onderzoek noodzakelijk is.
Warme groet,

Cindy Korthouwer

Natuurgeneeskundig therapeut

cindy_korthouwer@hotmail.com

Lia (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Locatie: Praktijk Menusan, Damsluis 3, 3831 SP Leusden 033-4947102

Dutsel: 9 maandengrens...

Berichtdoor Lia (therapeut) » Wo Mar 09, 2005 12:19 pm

Hai Dutsel,

je schreef in mei 2004:
in juli ben ik 9 maanden met de behandeling voor HPU bezig.

Dus is mijn vraag: hoe gaat het nu met je?
We zijn denk ik allemaal wel benieuwd hoe je je nu voelt.

Het zou leuk zijn als je ons op de hoogte zou willen stellen :)
Met vriendelijke groet,

Lia Metz
Natuurgeneeskundige
http://www.medivera.nl

Terug naar “Behandelingsresultaten HPU”