Gewicht en HPU

Plaats hier de resultaten die je met de HPU behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
Ervé
Nieuw in dit forum

Gewicht en HPU

Berichtdoor Ervé » Do Mei 20, 2004 2:29 pm

Hallo allemaal ,
Even voorstellen maar hè ? Mijn forumnaam is Ervé en ik weet sinds kort dat ik HPU heb . Sinds een Salmonella vergiftiging 3 jaar terug zijn veel van mijn , toch al aanwezige , klachten verergerd . Vorig jaar mocht ik stoppen met Moduretic (plastablet) ; gevolg 19 kilo erbij ! Mijn nierfunctie is weliswaar beter en mijn kaliumgehalte is eindelijk normaal .
Ik heb er alle vertrouwen in dat ik met Depyrrol verbetering van mijn klachten zal zien . Maar dat gewicht ?! Kom alsjeblieft niet aan met het pondje/mondje verhaal ; cholestorol en homocysteïne zijn lager dan normaal . Ik ben geregeld zo misselijk dat ik niet verder kom dan een kop soep , ik eet wel 3 x per dag . Mijn gewicht is nu een paar maanden stabiel . Misschien wil iemand van jullie reageren ? Is er iemand die zijn/haar gewicht zag afnemen bij Depyrrol gebruik ?

Alvast bedankt voor je reactie , Ervé
Laatst gewijzigd door Ervé op Vr Jun 04, 2004 4:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cindy (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cindy (therapeut) » Do Mei 20, 2004 4:16 pm

Hallo Erve

Wat is jou leeftijd als ik vragen mag?
Nee, het pondje/ mondje verhaal gaat helemaal niet op bij HPU. Door hormonale veranderingen kan er naar mate je ouder wordt een 'onverklaarbaar' overgewicht optreden. Dit is niet zomaar met dieet te verminderen, omdat je hormonale stoornis aangepakt dient te worden.
Ik weet niet of je voldoende hebt aan de depyrrol om gewichtsvermindering te bereiken. Dit zal afhankelijk zijn van je leeftijd en de ernst van een eventueel aanwezige hormonale stoornis.
Door de koolhydraten en eiwitten niet tegelijkertijd in een maaltijd te verwerken zorg je ervoor dat je voeding beter verteerd wordt. Dit kan een gunstig resultaat geven op het overgewicht. Eet minimaal elke twee uur iets, en zorg ervoor dat je niet te grote maaltijden ineens eet. Dit geeft een stabilisatie van de bloedsuikerspiegel. En ga jezelf zeker niet uithongeren, want dit heeft alleen maar een ongunstig effect op het overgewicht.
Warme groet,

Cindy Korthouwer
Natuurgeneeskundig therapeut
cindy_korthouwer@hotmail.com

Ervé
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Ervé » Za Mei 22, 2004 2:17 pm

Hoi ,
Dank voor je reactie !
Ik ben 33 .
Ik probeer m´n eetpatroon even zo te houden (3 maaltijden per dag ).
Ik ben nl. ook met neuraaltherapie begonnen , waar mijn lijf ook nogal heftig op reageert . Bovendien is het altijd goed gegaan met die 3 maaltijden (ook al keek ik er wel eens tegen op ) . Het idee dat ik nog vaker moet eten benauwd me . Ik wil ook geen eetprobleem ontwikkelen door al dat moeten ........

Groetjes , Ervé

Ervé
Nieuw in dit forum

Tja

Berichtdoor Ervé » Wo Mei 26, 2004 3:42 pm

Hoi Cindy ,

Ik ben even helemaal de draad kwijt en hoop dat jij me kunt helpen . Ik ben al de hele dag op de site maar kom er niet uit .....
Ik heb een multi (Edelkruid) gekregen maar daarin zitten erg weinig mineralen . Is er geen multi waar echt alles inzit ? Of moet ik aan allemaal losse potjes beginnen ?
Ik heb nu om de dag één Depyrrol en één multi . Daar zit amper chroom , jodium en dergelijke in . Ik vergat het bij de arts (opvolger van Dalmulder bij PMC) te vragen gister en ga pas over 2 weken terug ....

Fijn als je me een stukje op weg kan helpen (over een ieder die zich geroepen voelt te reageren )....
Groetjes Ervé

Lia (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Locatie: Praktijk Menusan, Damsluis 3, 3831 SP Leusden 033-4947102

Ervé: wie voelt zich geroepen te reageren?

Berichtdoor Lia (therapeut) » Wo Mar 16, 2005 10:55 am

Beste Hervé,

Ik dus :-?
Het is al een tijdje geleden dat je schreef, ik hoop dat je af en toe nog even meeleest op het forum.

Je vraag over supplementen is vrij simpel.
Koper- en IJzervrije multi's van Biovitaal zijn goed.
Zit veel in en worden prima opgenomen.

Verder zou ik wel willen weten wat je zoal eet en drinkt.
Als je wilt kun je een lijstje terugsturen, dan kijk ik er even naar.
Graag wat gedetailleerd, dus niet alleen "nassie", maar de ingredienten.

Wat betreft de Salmonellavergiftiging en de spijsverteringsstoornis die daarna blijft bestaan, lijkt het me verstandig om een TFT-test te doen op intestinale parasieten. Verder is een Darmfloratest ook geen overbodige luxe in deze gevallen."

Waarschijnlijk heb je antibiotica geslikt. Dat kan behoorlijk storen op je maag- en darmfunctie.
Met vriendelijke groet,

Lia Metz
Natuurgeneeskundige
http://www.medivera.nl

suusje426
Bekende op het forum

Zo MOE!!

Berichtdoor suusje426 » Di Mei 22, 2007 12:56 am

Hallo Allemaal,

Ik heb ook hpu,33 jaar en het wil maar niet opschieten met mijn behandeling. Ik gebruik nu Zink,mangaan,Chroom, en sinds vorige week Co-enzyme B-complex een actieve multi van Country Life op advies van Dr. Kamsteeg, maar sinds ik dit nu om de dag gebruik voel ik me nog vermoeider,depressiever, en slapper dan ik al was, ook het slapen gaat heel slecht, de afgelopen nachten amper geslapen. Iemand hier ook ervaring mee?of een tip?Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, en ben het allemaal zo vreselijk zat, het lijkt wel of niks helpt.

Groetjes Suus...

Lia (therapeut)
Verslaafd aan het forum

vermoeider door supplementeninname

Berichtdoor Lia (therapeut) » Di Mei 22, 2007 8:58 pm

Beste Suus,

Het is teleurstellend, als je ervan uitgaat dat je de juiste supplementen inneemt, dat je je dan nog vermoeider gaat voelen.

Dit kan 4 oorzaken hebben:

1. je gebruikt een te hoge dosis van de middelen. Begin met 1/4 van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid, bouw die op tijdens een maand, hou je dan 2 weken aan die dosering en bouw deze weer af tot de helft gedurende 3 maanden.
Met zink komt koper vrij uit de cel (fase 1) en dat moet worden afgevoerd(fase 2)

2. als fase 2, uitscheiding van afvalstoffen en zware metalen uit nieren en lever niet goed verloopt gaat het zich stapelen, resultaat: toenemende vermoeidheid. dr. Rosie Frey schrijft hierover: "Kwik en de andere zware metalen hebben de eigenschap om koper, ijzer, zink, magnesium en calcium van hun bindingsplaatsen te verdringen en de opname te blokkeren. Daardoor komen bijvoorbeeld zink- en koperionen vrij. Als wij iemand met een dergelijke blokkade zink toedienen, kunnen we deze zelfs vergiftigen. En de mineralen worden vooral niet opgenomen, ook al heeft de desbetreffende er een tekort aan".

Je zou (als je een aantal zwarte vullingen in je kiezen hebt) een kwik-speeksel test kunnen doen om dit uit te sluiten.

Daarnaast raad ik altijd aan in geval van CVS/HPU/fibromyalgie enz.:
Darmfloraonderzoek op PH-waarde, vertering, bacteriën, schimmels
Trippel Feces Test, op parasieten
Urinetest, 24-uurs op T4-T3, cortisol, kryptopyrrol enz
Bloedonderzoek op EBV-nucl ag, ratio IgFBP3-IgF1, IgA, homocysteïne, vit b6, vit b12, histamine, fructosamine, en o.a. koper i.c., zink i.c. en mangaan enz..

3. Er kan een grotere belastende en klacht-instandhoudende factor zijn, dan elementaire tekorten, b.v. een infectie, intoleranties enz.

4. Het kan een tijdelijke inzinking betreffen omdat je lichaam aan de supplementen moet wennen.

Gebruik je geen Depyrrol?

Het zoeken naar de juiste middelen kan worden vergemakkelijkt als je lid wordt van een patientenvereniging, waardoor je bij bijeenkomsten, een helpdesk, via lotgenotencontact of een blad informatie krijgt.

Meestal zijn er ook andere klachten dan de vermoeidheid en zwakte.
Schrijf ze eens op en ook wanneer ze begonnen zijn. Ze kunnen een indicatie zijn voor een gerichter onderzoek.

Verder raad ik je dringend aan contact hierover op te nemen met dr. Kamsteeg.
Met vriendelijke groet,

Lia Metz

Natuurgeneeskundige

suusje426
Bekende op het forum

Berichtdoor suusje426 » Di Mei 22, 2007 10:04 pm

Hallo Lia,

Hartelijk dank voor u reactie!Ik ben in 2002 postitief getest op hpu 1.71.En heb eigenlijk al heel mijn leven last van vermoeidheid en slecht slapen. Ook heb ik 5 jaar geleden al mijn vullingen laten vervangen,dit op advies van een homeopaat. De klachten die dus nu al jaren spelen zijn:
Slap gevoel in lijf/spieren,ernstige vermoeidheid
Problemen rond en tijdens menstruatie,heel heftig,slik daarvoor nu de jasmin pil.
Lage bloeddruk
Depressief
Concentratie problemen
Slaapstoornis
Vaak uitslag rond mond/kin
"watten gevoel" in hoofd
Depyrrol gebruik ik niet omdat ik daar ook niet tegen kan, word er heel nerveus onrustig van.
Is het misschien verstandig om de zink en magnesium een tijdje te laten staan??En wie zou mij kunnen testen?Kan ik deze testen aanvragen bij mijn huisarts?Ik heb ondertussen al 3 verschillende homeopaten/natuurgenezers gehad, en van alle geen verbetering.Waar kan ik me aanmelden bij een patientenvereniging?Waar zit u met uw praktijk?Zou u mij eventueel verder kunnen begeleiden??
Hartelijk dank voor uw tijd en aandacht.
Vriendelijke Groet,
Suus...

Lia (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Lia (therapeut) » Wo Mei 23, 2007 10:27 pm

Beste Suus,

Je klachten klinken als het chronisch vermoeidheidssyndroom/ME.
Zo'n 90% van deze patientengroep heeft HPU.

Beide aandoeningen zijn geen eindstation, maar een verzamelnaam van symptomen, die zowel een gemeenschappelijke factor kunnen bezitten als een specifieke en als zodanig behandeld moeten worden.

Je zou eens op de site van www.keac.nl kunnen zoeken naar een arts/therapeut bij jou in de buurt en die vragen of hij laboratoriumonderzoek doet om de onderliggende oorzaken te analiseren.
Deze onderzoeken worden meestal door de zorgverzekeraar vergoed.

Als je me je plaatsnaam even doormailt, weet ik misschien een arts in jouw regio.

Er zijn diverse CVS-organisaties: de CVS-vereniging, MEDIVERA en de ME-Stichting.

De HPU-patientenvereniging behartigt de belangen van deze patienten.

Gewoon even googlelen om je te orienteren.

Mijn praktijk zit in Leusden. Er is een wachtlijst tot september.

sterkte!
Met vriendelijke groet,

Lia Metz

Natuurgeneeskundige

suusje426
Bekende op het forum

ME/HPU

Berichtdoor suusje426 » Do Mei 24, 2007 12:19 pm

Hallo Lia,

Mijn huisarts zegt ook dat ik ME heb, maar doet er voorderest helemaal niks mee, die zegt het moet vanzelf overgaan :o , je moet er maar mee leren leven. Ondertussen loop ik al ruim 8-10 jaar met vermoeiheid, en het word alleen maar erger ipv beter. Ben nu met zink,mangaan gestopt om even te kijken wat dat doet, gebruik nu alleen om de dag B-Complex van Country Life 1 capsule en 1 visolie, merk wel dat ik nog slechter slaap als ik dit heb ingenomen. In mijn vorige mail vergeet ik bij de klachten te zetten dat ik ook vaak last heb van ijskoude handen overdag, en s avonds ijskoude voeten die ik alleen warm kan krijgen door in voetenbad te gaan zitten. Ook schommelt mijn gewicht.En al jaren last van mijn darm rechts hoog, altijd dezelfde plek die een prikkende pijn geeft,mijn huisarts zegt dat het een spastische darm is. Op de Keac site kan ik niks vinden over ME en artsen die mij kunnen onderzoeken.
Tot mails maar weer, hartelijk dank voor je tijd en aandacht.

Groetjes Suus...

Lia (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Lia (therapeut) » Do Mei 24, 2007 10:03 pm

Beste Suus,

De kouwelijkheid kan duiden op een trage schildklier, je kunt zelf 3 ochtenden achter elkaar als je wakker wordt, je temperatuur meten onder de oksel, vanaf de tweede dag van je menstruatie of wanneer je de pil gebruikt op andere ochtenden.
Niet eerst uitrekken, of bewegen, want dan loopt je temp op.

Noteer de temperatuur.

Als deze onder de 36.6 graden is, kan er mogelijk sprake zijn van hypothyreoidie.

De klachten in de bovenbuik rechts kunnen meerdere oorzaken hebben,
maar eerst zou een parasitaire belasting moeten worden uitgesloten.

Stuur maar even een mailtje naar info@medivera.nl voor een terzake deskundig arts in je regio.
Met vriendelijke groet,

Lia Metz

Natuurgeneeskundige

suusje426
Bekende op het forum

Schildklier

Berichtdoor suusje426 » Vr Mei 25, 2007 1:40 pm

Hallo Lia,

Mijn schildklier is getest, mijn ontlasting is onderzocht in het ziekenhuis, dit was allemaal goed. Internist in Rotterdam heeft verschillende bloedonderzoeken gedaan. Ik ben nu een aantal dagen gestopt met de zink,mangaan en lijkt wel of ik me ietsje beter ga voelen,maar ja, ik heb toch zink en mangaan nodig voor mijn hpu, ik slikte iedere dag 50 mg zink al jaren en mangaan om de dag de mg weet ik niet precies het is van Orthica.Ook erg raar is dat ik een dag voor mijn menstruatie ik heel veel vocht verlies. Ik ben nu sinds een week bezig met het B-complex om de dag 1 tablet. Het liefst zou ik helemaal niks meer slikken of 1 tablet waar alles in zit, maar op het laatst weet je ook niet meer wat nou wel en niet goed voor je is, vooral als de eene arts dit zegt en de volgende arts weer wat anders. :-? Ik denk dat het ook vaak goed is om naar je eigen gevoel te luisteren, nu ook zo dat ik even gestopt ben met de mangaan en zink,misschien was het teveel.

Liefs Suus...

Groetjes Suus...

Lia (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Lia (therapeut) » Vr Jun 08, 2007 12:04 am

Beste Susan,

Goed om te stoppen met deze suppletie, omdat het mogelijk is, dat je geen zink (meer) verdraagt. Dat kan bij bijv. een amalgaam/kwik/zware metalen belasting. Dan kan zink averechts werken...zelfs toxisch worden.

Als je zolang al zink slikt zou de waarde bepaald moeten worden uit bloed.
Met vriendelijke groet,

Lia Metz

Natuurgeneeskundige

suusje426
Bekende op het forum

Berichtdoor suusje426 » Vr Jun 08, 2007 11:57 am

Hallo Lia,

Nee dat kan het niet zijn want ik heb al mijn vullingen laten vervangen, en daarna bij homeopaat behandelingen gehad om deze gif uit mijn lichaam te krijgen. Ik blijf maar grijse kringen onder mijn ogen :o houden, het slapen gaat iets beter sinds ik de bcomplex van country life om de dag innneem. Wel valt op dat ik erg last heb van mijn darmen, verhardingen voel ik, en kan moeilijk af. Hoe lang zou ik nu moeten stoppen met de zink en mangaan, je hebt dat toch nodig als HPU patient?

Groetjes Suus... :)

Lia (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Lia (therapeut) » Vr Jun 08, 2007 11:16 pm

hai Suus,

Kringen onder je ogen kan een van de symptomen zijn van en darmparasiet die mogelijk ook een mate van bloedarmoede veroorzaakt.

Een tripple fecestest kan darmparasieten uitsluiten.

Ben je getest op glutenintolerantie?
Gezien de verstopping en andere buikklachten, lijkt me dat geen overbodige luxe.

Glutenintolerantie kan voor een scala aan klachten zorgen.
Zowel diarree als verstopping en afgewisseld en het omliggende weefsel verstoren.

Ik kan je niet anders aanraden dan te blijven doorzoeken naar factoren
die je ziek houden.
Met vriendelijke groet,

Lia Metz

Natuurgeneeskundige

Terug naar “Behandelingsresultaten HPU”