msm als aanvulling op p-5-p in behandeling rabbitfriend

Plaats hier de resultaten die je met de HPU behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
rabbitfriend
Verslaafd aan het forum

msm als aanvulling op p-5-p in behandeling rabbitfriend

Berichtdoor rabbitfriend » Vr Mar 26, 2004 8:14 am

hallo,

In mijn verhaal kun je lezen over mijn voornemen om MSM te proberen. Nu is het zover:

Ik ben gisteren begonnen met 500 mg MSM bij mijn onbijt incl 1 g calciummagnesiumascorbaat (later in de dag o.a. nog in 2x de andere 2 g Vit C die ik inneem). Nog niets concreets van gemerkt. Dit eerst maar eens een paar dagen volhouden en dan waarschijnlijk naar de 1000 mg.

Trouwens wat een gedoe om die dingen in 'gelijke' helften te krijgen... :-? (een breeklijntje op die pillen van 1000 mg zou geen overbodige luxe zijn!).

doei, Rabbitfriend :wink:
Wie niet in wonderen gelooft, is geen realist. (David Ben-Goerion)

Wirklich ist was wirkt. (C.G. Jung)

Cindy (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cindy (therapeut) » Za Mar 27, 2004 6:14 am

Succes Rabbitfriend, ben benieuwd naar je ervaringen, dus zal je blijven volgen!
Warme groet,

Cindy Korthouwer
Natuurgeneeskundig therapeut
cindy_korthouwer@hotmail.com

rabbitfriend
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor rabbitfriend » Za Mar 27, 2004 6:16 am

Hoi Cindy,

dank voor je bericht. Ik vind het een fijn gevoel dat er iemand 'meekijkt', ook al doe ik het natuurlijk allemaal zelf!! :P

groetjes, Rabbitfriend :wink:

rabbitfriend
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor rabbitfriend » Ma Mar 29, 2004 5:05 am

update msm:

4 dagen 500 mg: geen merkbaar effect, geen opvallende klachten
vandaag start 1000 mg

groetjes, rabbitfriend :wink:

rabbitfriend
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor rabbitfriend » Vr Apr 02, 2004 5:09 am

Hoi,

na 1 dag 1000 mg riep een stemmetje dat ik de volgende dag naar de 2000 mg kon/moest gaan. Na wat wikken en wegen (haha, je zou toch direct naar die innerlijke stem luisteren :roll: ) heb ik dit gedaan. De afgelopen 3 dagen 2000mg ingenomen (1000 met ontbijt en 1000 met de lunch). De laatste dagen had ik wat meer energie (wat verder gewandeld en 's avonds niet doodmoe om een uur of half acht) :D . Wel met grote wisselingen in de dag (bv begin middag veel actiever en na het wandelen weer op bed liggen en dan een paar uur later aan het begin van de avond weer helemaal zin in van alles). Een uitdaging om rust te houden en de energie voor herstel te gebruiken :-? . Maar ja, daar kunnen de meesten van ons over meepraten! Eerlijkheidshalve wil ik erbij zeggen, dat ik vaker oplevingen heb, dus dat ik dit eerst een tijd wil meemaken voordat ik zeg dat het 'continu' is én door de MSM komt. Ook op emotioneel gebied blijf ik werken aan de grote schoonmaak en gebeurt er van alles.

Hoe dan ook heb ik er een goed gevoel over en ga ik vandaag naar de 2500 mg (1500 bij ontbijt en 1000 bij lunch).

Ik heb er weer helemaal zin in vandaag!!!

anika
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor anika » Vr Apr 02, 2004 8:26 am

Wow, klinkt goed wat je vertelt over de vermindering van de vermoeidheid en het vaker oplevingen hebben, :D

ben heel benieuwd of het ook effect gaat hebben op je pijnklachten,

liefs,

Anika

rabbitfriend
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor rabbitfriend » Zo Apr 04, 2004 5:22 pm

nou dit weekend was niet veel soeps..... :( beide dagen moe, nauwelijks de puf om mijn kamer te verlaten (gelukkig uitgebreid boodschappen gedaan op een van de betere dagen, dus voorlopig zit dat wel goed :wink: ). veel meer pijn als afgelopen dagen, terwijl ik net aan het genieten was van het wat meer kunnen. We gooien het maar op de ontgifting?! Ik had nog niets gemerkt van bijwerkingen (en reageer meestal niet sterk op medicijnen e.d.), dus misschien heb ik een wat hogere dosis nodig om te ontgiften? Ik blijf in ieder geval maar een aantal dagen op 3000 mg. Vanavond maar weer vroeg mijn bed in en zien of veel rust en water drinken de komende dagen zal helpen. Ik ga niet direct naar een lagere dosis omdat ik A niet weet of het door de MSM komt, schommelingen heb ik altijd al, en B hoeft het ook niet een slecht teken te zijn in het kader van de ontgifting.

Cindy klopt het dat je alleen moet minderen als de klachten echt niet te harden zijn?
Betekent meer MSM meer ontgifting en dus sneller resultaat dan een lagere dosis? De klachten zijn goed uit te houden, moet alleen weer even omschakelen naar een wat minder gevarieerde dagindeling.

Zo, nu ben ik weer even mijn ei kwijt. We houden de moed erin!

rabbitfriend
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor rabbitfriend » Za Apr 10, 2004 6:29 am

hoi,

nu een week 3000mg gebruikt en..... me beroerd gevoeld. De hele week doodmoe, lage belastbaarheid van mijn handen, verzuring enz. Geen idee of het door de MSM komt. Immers 'what's new?'. Ik heb al jaren dan weer iets beter, dan weer slecht. Maar na een week MSM op constante hoeveelheid gehouden, wil ik toch proberen of een andere dosis beter is.

Maar ja, terug naar 2000 of verder naar 3500?
En hoe bouw je af als je die keuze maakt? In één keer naar 2000, of via de 2500, of aantal dagen niets slikken en dan weer opbouwen naar 2000?

Als het slecht voelen komt door de ontgifting, is het dan de moeite waard om 'de rit' uit te zitten? Zo van voelt niet fijn, maar als je doorzet ben je er sneller van af.

Ik hoop dat iemand mee wildenken, ik ben echt de kluts kwijt!!!! :-?

groetjes een teleurgesteld Rabbitvriendje :(

anika
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor anika » Za Apr 10, 2004 4:56 pm

Hoi Rabbitfriend

Wat jammer, dat de MSM nog niet 'goed valt'.

Over ontgiftigen gesproken zit ik nu zo'n beetje in hetzelfde schuitje als jij. Maar dan met endotox eiwit ipv MSM.

Ik ben (was :P ) gewend om als ik een kuur doe ook over mijn lichamelijke grenzen heen te gaan in de hoop dat het dan allemaal sneller gaat. Maar heb sterk het idee dat daardoor je lichaam juist een klap krijgt en achteruit kan gaan...en dat is toch ook weer niet de bedoeling. We moeten lief zijn voor ons lijf, misschien is ons lijf dan ook liever voor ons :wink:

Ik maakte bijna weer dezelfde fout met mijn endotox eiwit, totdat iemand die mijn verhalen aanhoorde mij erop attendeerde dat deze dosering dus te zwaar voor mij is.
Oeps, I did it again...op de een of andere manier moet ik eerst een paar keer dezelfde fout maken totdat er een lampje bij me gaat branden,

maar iig: jij vroeg: Zou ik alleen moeten minderen met MSM als de klachten helemaal niet meer te harden zijn?
Mijn antwoord zou nu zijn: Nee, doe rustig aan met je lichaam. wees er zuinig op.

groetjes,

Anika

Cindy (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cindy (therapeut) » Zo Apr 11, 2004 7:18 am

Hoi Rabbitfriend

Heb je het idee dat je klachten erger worden door MSM gebruik of is dat moeilijk te zeggen?
Verhoog de dosering in ieder geval niet, zeker niet als er meer klachten optreden of bestaande klachten erger worden.
MSM ontgift en soms kan dit te snel opgang komen, zonder dat je in staat bent de toxinen echt uit te scheiden. Ze blijven dat in je bloed waardoor je enorm moe kunt zijn.
Veel drinken en zorg dat je elke dag ontlasting hebt.
Blijven de klachten, breng de dosering dan omlaag. Het is beter om een tijd lang wat lager te doseren zodat de ontgifting langzaam opgang komt en je de toxinen ook kunt uitscheiden. Kijk hoe het gaat met 2000.
Heb je ook last van je spieren? Hoofdpijn? Misselijkheid?
Warme groet,

Cindy Korthouwer

rabbitfriend
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor rabbitfriend » Zo Apr 11, 2004 8:29 am

Hoi Cindy,

ik heb geen flauw idee of de MSM echt wat met me doet (in positieve of negatieve zin). Mijn pijnklachten zijn niet erger dan ze in de 'mindere' dagen zijn. Ik heb geen last van misselijkheid. Ik heb al jaren een lichte hoofdpijn die dan weer wat meer aanwezig is dan weer wat minder. Nu is ie er weer. Daarbij voel ik vaak druk achter de ogen (fijn als ik daar zacht over wrijf) en mijn slapen. En ook dit is er nu. Ik heb niet meer last van mijn spieren dan ik anders heb. Wel weer wakker worden met verzuurde/stijve voeten (en vooral tenen) en handen. Maar ook dit is een 'spel' van af en aan. Ik heb een dagelijkse stoelgang en probeer veel water te drinken. En ik slaap weer onrustiger. Word een aantal keer wakker in de loop van de nacht, slaap dan wel weer door, maar voel me nooit helemaal uitgerust 's ochtends. Ik denk dat ik me wel wat vermoeider voel, maar dat weet ik niet zeker. Wat me opvalt is dat ik veel minder 'heldere momenten' heb. De laatste maanden had ik echt dagelijks van die aha-belevingen. Zo van :'zo zit dat bij mij'. enz. Misschien dat het betekent dat ik dan vermoeider ben als eerst. Tsjonge wat is het toch moeilijk om te weten wat er met me gebeurd. :-?

Je schrijft "blijven de klachten breng de dosering dan omlaag". Hoe lang moet ik het aankijken/mezelf een eerlijke kans geven?

En als ik het terug breng naar 2000, moet ik dat dan in stappen doen? Of in één keer?

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden!!!!

rabbitfriend
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor rabbitfriend » Di Apr 20, 2004 10:09 am

Hoi,

hier maar weer eens een update:
Inname per dag:
500 mg (4 dagen)
1000 mg (1 dag)
2000 mg (3 dagen)
2500 mg (2 dagen)
3000 mg (8 dagen)
2000 mg (8 dagen-en heden)

Bij een dosering van 3000mg voelde ik me doodmoe en was ik nergens meer toe in staat. Ook was mijn buik helemaal opgeblazen en kon ik nauwelijk nog helder denken. Daarom teruggegaan naar een dosis van 2000mg. Mijn buik werd direct rustiger, hoewel deze nog steeds niet helemaal óke is (maar dit komt niet door de MSM). Ik heb weer meer energie en ik kan weer nadenken! W.b. de pijn in mijn handen heb ik nog niet het gevoel dat het veel bijdraagt. Ik kan ze nog steeds maar zeer beperkt belasten. Wat me wel opvalt is dat ik de laatste tijd 's avonds langer energie heb (t.o.v. de periode voor de MSM). Niet dat ik nou heel veel kan doen of kan rondrennen, maar ik lig iig niet meer om 19.00/20.00 plat op bed! Eens kijken of dat de komende tijd blijft! Ik heb met mijn arts afgesproken de dosis eerst maar eens een maand op 2000mg te houden.

rabbitfriend
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor rabbitfriend » Wo Apr 28, 2004 9:31 pm

Hoi,

voel me beetje moedeloos :( , dus schrijf ik maar weer even het een en ander van me af. Weer een week verder. Twijfel of de MSM wat voor me doet. Ik blijf moe en een lage belastbaarheid behouden w.b. mijn handen. Heb me in het verleden beter gevoeld. Heb nog steeds geen idee waar het aan ligt als ik me soms beter en dan weer slechter voel. Zie er een beetje tegenop om de dosis nog 3 weken op 2000 mg te houden. Wil zo graag iets DOEN. Moet maar weer geduld hebben. Ik slik trouwens onderhand 14 weken de HPU-supplementen, maar heb nog niet veel gemerkt. Mijn armen gaan nu zeer doen, dus ga ik maar weer eens rusten. Wie spreekt mij moed in?

groetjes, Rabbitfriend :-?

Cindy (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cindy (therapeut) » Do Apr 29, 2004 10:08 pm

Hallo Rabbitfriend

Tsja de moedeloosheid...Ik kan me voorstellen dat het er zo af en toe is.
Geduld opbrengen, terwijl je zo graag weer compleet gezond wilt voelen, is niet altijd gemakkelijk. Maar soms het enige wat je kunt doen en daarin goed voor jezelf te blijven zorgen en lief te zijn voor jezelf. Vertroetel jezelf een beetje, je kunt niet meer doen dan je best.

Ik vroeg me af, of je ook bij iemand onder behandeling bent. Dit zul je vast al ergens gemeld hebben, maar ik kan het niet terug vinden.
Je hoeft niet alleen te blijven worstelen.

Wat betreft de HPU kan ik je zeggen dat er meestal pas na 5 maanden echte verbetering te merken is. Hier komt het dus aan op een beetje geduld en het de tijd geven om aan te slaan.

Sterkte Rabbitfriend....
Warme groet,

Cindy Korthouwer

rabbitfriend
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor rabbitfriend » Do Apr 29, 2004 10:28 pm

Hoi,

dank je wel voor je reactie. Ik ben momenteel onder behandeling bij een orthemoleculaire arts (mevrouw Hendriks) verbonden aan het preventief medisch centrum in Rotterdam en een osteopaat in bennekom (ook volg ik nog steeds min of meer de suggesties van de Indiase arts dokter Manik).

Mevr. Hendriks had gezegd dat ik misschien al binnen een aantal weken wat zou gaan merken van de p-5-p omdat ik zo'n hoge score had op de HPU test. Daardoor had ik wat andere verwachtingen. Het is moeilijk om in te schatten hoe lang je ergens mee door moet gaan. Het heeft ook geen zin om iets te blijven doen als het niet het juiste voor je is. Maar in dit geval moet ik geloof ik tenminste een maand of 6 doorzetten. Dat is soms wel lastig, vooral wanneer sceptische mensen om je heen steeds vragen of het al helpt en denken dat het dus toch allemaal hokus pokus is als het niet direct werkt. Maar ja ik moet het geloof en vertrouwen uit mezelf halen en niet mijn omgeving!

Er is trouwens onderhand ook weer bloed afgenomen en wordt de TSH, histamine en fructosamine bepaald. Ook gaan we bij de volgende afspraak via (soort van?) bioresonantie kijken naar de virusbelasting van mijn lijf.

Nu maar eens gauw naar bedje toe......

Terug naar “Behandelingsresultaten HPU”