de eerste resultaten

Plaats hier de resultaten die je met de HPU behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
ellenoor
Ervaren met het forum

Berichtdoor ellenoor » Do Sep 12, 2002 4:53 pm

hallo allemaal,

Laat ik weer even iets positiefs horen!

Enige tijd geleden ben ik begonnen met de depyrrol kind, die kon ik niet verdragen, ik kom niet verder als een of twee mespuntjes per dag. Ik heb de multi even laten staan, omdat ik dacht dat ik last had van de koper. Mijn vermoeden bleek juist te zijn. Na twee maanden b-complex forte en flink wat extra zink kan ik melden dat mijn hypoglycemie weg is! Ik kan alles weer eten, maar blijk wel allergisch te zijn voor tarwe, koemelk en appels. Geen hypo's meer. Geen last meer van oorsuizen,tintelingen enzovoort. Onrustige benen heb ik ook niet meer. Dit komt terug als ik een van de dingen eet waarvoor ik allergisch ben. Misschien zijn de allergien/intoleranties tijdelijk, maar dat wacht ik even af. Ontlasting is weer bruin. En......28 kilo afgevallen.

Ik blijf natuurlijk toch wel suikervrij eten.

de zon begint pas echt te schijnen als je de ervaring deelt.

Groetjes ellenoor

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ellenoor op 2002-09-16 16:33 ]</font>

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Sep 13, 2002 12:45 am

Ellenoor dat is een felicitatie waard. Maar dit resultaat heb je zelf berijkt. Je bent er hard tegen aan gegaan om je gezondheid terug te vinden.

Geweldige prestatie.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Annelies
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Annelies » Vr Sep 13, 2002 1:35 am

Ellenoor,

Wat goed zeg. Gefeliciteerd!!!

Hopelijk blijf je wel bij ons :smile:

Annelies

ellenoor
Ervaren met het forum

Berichtdoor ellenoor » Vr Sep 13, 2002 5:36 am

tuuuuuuuurlijk blijf ik bij jullie, misschien iets minder vaak. Er is altijd nog wel iets wat ik kan leren of verbeteren.

groetjes en veel liefs van ellenoor

Mik
Zeer ervaren met het forum

Berichtdoor Mik » Za Sep 14, 2002 4:15 am

Hoi Ellenoor,

Wat geweldig om jouw resultaat te lezen!

Dit geeft mij weer wat moed om door te zetten.

Mag ik je nog een paar vragen stellen over wat je precies geslikt hebt de afgelopen 2 maanden,misschien helpt dit mij in de goede richting.Omdat ik nog steeds last heb van allergieën, Hypoglykemie,oorsuizen etc ben ik zeer benieuwd naar de middelen waarvan jij zo opgeknapt bent.Je schrijft dat je de Depyrrol kind niet kon verdragen,slik je deze ook niet meer?(ivm de HPU)

Ellenoor ik ben erg blij voor je en hoop dat ook ik "ooit" een soort gelijke melding kan doen.Alvast bedankt voor je reactie.
Groetjes, Mik
Hoop op genezing doet leven.

ellenoor
Ervaren met het forum

Berichtdoor ellenoor » Zo Sep 15, 2002 8:10 am

hoi mik,

Ik heb het idee, dat het vooral de zink was, die me een heel eind in de richting heeft gebracht.

Tot nu toe heb ik geslikt:

75mg b-complex

200mg bio magnesium

200mcg bio chromium (gtf)

50 mg zink (citraat/orotaat)

1000mg vitamine C

De depyrrol kind neem ik niet meer.

Verder heb ik gehoord via de mailinglist van de hpu patientenvereniging, dat vaak de depyrrol niet verdragen wordt, maar apart de p5p, zink en mangaan wel. Het zou kunnen dat in de depyrrol nog andere ingredienten zitten, waar je overgevoelig voor zou kunnen zijn? Het zou geent zijn op een bepaalde schimmel?

Ik denk er wel over om de plantina te gaan gebruiken, omdat hier de p5p ook inzit.Echter in de plantina zit behoorlijk wat koper, ik weet niet of ik daar weer last van ga krijgen. Ik probeer het in ieder geval wel uit. Ik heb het gevoel dat het de koper is die zorgt voor neurologische klachten, en dat kan voortkomen uit een zinkgebrek. Ik weet niet of je het boekje van sprietsma al hebt gelezen, maar daar staat heel veel in, ook over allergien en zinktekorten enz.

Verder heeft het heel lang geduurd, voordat ik wist welk voedingsmiddel wat veroorzaakte.

Melk zorgt bij mij voor de lichtgekleurde ontlasting, tarwe voor neurologische klachten en appels daar krijg ik paniekaanvallen van, zelfs als ik iets ruik waar appel inzit.

Ik hoop dat ik je iets verder heb geholpen, maar aan de andere kant, misschien werkt het voor jou weer anders.

Geef de moed niet op, je komt er wel. Mijn moed is me ook vaak in de schoenen gezakt, maar ik blijf altijd optimistisch.

groetjes en veel liefs van ellenoor

Lynn
Zeer ervaren met het forum

Berichtdoor Lynn » Ma Sep 16, 2002 4:57 am

Goh Ellenoor, WAT GOED!

Fantastisch voor je!!!!!!!!!!!!!

Jikke
Bekende op het forum

Berichtdoor Jikke » Ma Sep 16, 2002 5:42 am

Gefeliciteerd Ellenoor! Dit geeft de burger moed!

Ik slik sinds enkele maanden Depyrrol basis en Carnitine en merk fysiek een lichte verbetering, vind het alleen psychisch zwaar.

Ik heb dezelfde ervaring als jij met zuivel. Sinds ik daarmee gestopt ben is mijn ontlasting over het algemeen donkerder en vaster geworden.

Overigens ben ik ondertussen ook in behandeling bij een cranio-sacraal therapeut en dat had direct effect. Ik weet alleen nog niet precies hoe dat werkt en deze discussie is niet de plaats om er dieper op in te gaan. Maar zogauw ik meer inzicht heb zal ik het laten weten.

Groetjes,

Jikke

ellenoor
Ervaren met het forum

Berichtdoor ellenoor » Ma Sep 16, 2002 5:31 pm

hoi jikke,

ben zeer benieuwd!
de zon begint pas echt te schijnen als je de ervaring deelt.
Groetjes ellenoor

Jikke
Bekende op het forum

Berichtdoor Jikke » Di Sep 17, 2002 5:10 am

Hoi Ellenoor,

Zo kort mogelijk: Cranio-Sacraal therapie is gebaseerd op het bestaan van het cranio-sacrale systeem dat haar naam ontleent aan het cranium (schedelbeenderen) en het sacrum (heiligbeen) waartussen het centrale zenuwstelsel opgesloten ligt. Dit zenuwstelsel bestaat uit de hersenen, het ruggenmerg en het dikke vlies dat daaromheen zit. Binnen dit geheel circuleert, ritmisch, het hersenvocht.

Bij mij stond de boel stil en mijn behandeling (combinatie massagetechnieken) moest alles weer in beweging zetten. Mijn ervaring was dat ik na 3 behandelingen de kramp in mijn kuiten en het zware gevoel in mijn benen kwijt was. Plus dat ik, zoals ik al eerder schreef, me ineens een stuk helderder voelde. Heb wel heel veel geslapen in de eerste weken, maar als ik wakker was, was ik ook echt wakker.

Ik heb eerder een soortgelijke ervaring gehad met een vergelijkbare behandeling, waarbij ook mijn organen meer 'ruimte' kregen om te bewegen etc. Toen, en nu weer, had ik het gevoel dat ik heel veel puin aan het ruimen was door de behandeling, terwijl daarvoor mijn lichaam daar niet toe in staat was.

Blijft de vraag natuurlijk hoe die puin zich telkens weer opstapelt; geen van beide behandelaars kon me daar antwoord op geven. Maar in ieder geval heeft tot nu toe die 'lichamelijke' benadering mij erg geholpen bij het herstel.

Meer informatie is te vinden op:

http://craniosacraaltherapie.pagina.nl/

Groetjes,

jikke

veertiger
Nieuw in dit forum

Ik herken zooooveeel!!

Berichtdoor veertiger » Za Jul 05, 2008 11:03 am

Hallo! ik ben nieuw in het HPU forum. Ik tob mijn hele leven al met een chronische vermoeidheid en allerlei 'vreemde vage'klachten. Ik heb vorig jaar de hpu test laten doen en volgens de arts heb ik hpu (waarde 0,48 leek me te weinig.. maar toch?)
Nu ik hier op het forum de verhalen lees gaat er een wereld voor me open! ik herken zo ontzettend veel klachten en lees over middelen en therapien waarvan ik nog nooit gehoord heb. Maar vooral ben ik blij dat ik jullie gevonden heb, het geeft me heel veel moed om vooral niet op te geven met zoeken naar oplossingen!

Terug naar “Behandelingsresultaten HPU”