Wat nu?

Plaats hier de resultaten die je met de HPU behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
AnneM
Ervaren met het forum

Wat nu?

Berichtdoor AnneM » Za Mar 31, 2012 9:27 pm

Week 13
Afgelopen week nog weer de Bio 3BG (b-complex) laten staan. Het oorsuizen gaat dan niet weg, maar lijkt wel wat minder 'electronisch'. De druk in mijn hoofd en op mijn ogen is ook wat minder. Wel slaap ik iets minder goed ('s morgens erg vroeg wakker). Zodra ik ze weer ga slikken verergert het weer. Ik kon gelukkig afgelopen vrijdag bij de arts terecht. Maar weer eens overleggen, want het voelt nog niet alsof ik op de goede weg ben.
De arts denkt dat mijn stofwisseling min of meer wat vast zit op een laag niveau. Elke toevoeging brengt hem dan uit balans en daar krijg ik die klachten dan van. Ze raadt me aan met een kwart (!) tabletje te proberen of het dan beter gaat. Ook moet ik 's avonds geen koffie meer drinken, die zorgt ervoor dat ik 's nachts meer last heb van de hypoglycemie en daar mee wakker word. Het oorsuizen komt waarschijnlijk door de hypoglycemie. Meestal voel ik me na een bak koffie in de loop van de morgen wat opklaren. Die mag ik wel blijven nemen, dat past wel in het ritme. De koffie stimuleert de gal en de lever en dat kan overdag wel, maar 's avonds dus niet. Althans, zo heb ik het begrepen.
Het heeft ook met mijn leeftijd te maken. Hoe ouder je bent hoe lastiger eea weer in het gareel te krijgen is.

Ik kwam hier toch wel enigszins vervelend mee thuis. Ik zou er nog wel mee kunnen leven dat het niet beter wordt dan dat het de afgelopen 20 jaar is geweest, maar nu is het dus slechter :( . Ik hoop wel dat ik die oude wat lage balans weer terug kan krijgen, dat was zonder oorsuizen en zonder dat ik zo erg op de suiker hoefde te letten, zonder concentratiestoornissen en buikpijn.

Ik vraag me eigenlijk af of ik niet toch rigoureus dan maar weer aan de depyrrol moet gaan, en dan maar accepteren dat ik 3 maanden volledig uit de running raak, in de hoop dat mijn stofwisseling dan zo'n dreun krijgt dat ie vervolgens weer op orde kan raken. Want nu vul ik in feite de tekorten niet aan (15 mg zink en 0,30 mg b6 en wat b1,b2,b3,b5,b12).

Wie heeft er ervaring mee?
Zijn er nog andere middelen die kunnen ondersteunen waardoor ik de b-vitamines wel verdraag?
Ik slik 's morgens een chroompicolinaat. Heeft het zin daar meer van te gaan slikken?

Mysteryx
Bekende op het forum

Berichtdoor Mysteryx » Ma Apr 02, 2012 4:55 pm

Welk b-complex slik je bij? (merknaam)

En b6, welke vorm? Groetjes.

Mysteryx
Bekende op het forum

Berichtdoor Mysteryx » Ma Apr 02, 2012 4:57 pm

Sorry sorry sorry, ik zie het al staan.

Ja ik ben ook benieuwd waar die stroomschokjes nou van zijn, ik heb dit eerder wel gehad. Zou het met een b12 tekort te maken kunnen hebben misschien? Heb je ook last van tintelingen in je armen/benen?

AnneM
Ervaren met het forum

Berichtdoor AnneM » Ma Apr 02, 2012 6:02 pm

Ja, 's morgens in bed heb ik tintelingen in armen en benen, soort onderhuidse kriebels.
Kamsteeg zei toen ik met depyrrol was begonnen en hem mailde omdat ik me alleen maar slechter ging voelen: Door de basisbehandeling nemen de tekorten van andere B-vitaminen toe omdat ze afhankelijk zijn van dezelfde omzetting (fosforylering). Dus het zou inderdaad wel kunnen dat dan de B12 ook daalt. Ik heb vanmorgen nog weer gemaild. Hoop dat ik snel antwoord krijg.

Mysteryx
Bekende op het forum

Berichtdoor Mysteryx » Ma Apr 02, 2012 7:17 pm

Ja, het zou zomaar kunnen! Heb je ook last van snel slapende handen/voeten/benen? Bij mij kwam toen uit me bloed een hoge b6, en lage b12.. maar achteraf werd mij pas duidelijk dat een hoge b6 in je bloed niet altijd zuiver is.

Hij kan ook hoog lijken, maar een tekort zijn.

Volgens mij passen de klachten ook bij een tekort aan b6, dus wie weet beginsverergering?

Lastig he als je geen zekerheid hebt.. Sterkte.

AnneM
Ervaren met het forum

oorsuizen door trommelvliezen

Berichtdoor AnneM » Do Apr 05, 2012 6:40 pm

Nou, de dokter keek nog eens in mijn oren en constateerde dat mn trommelvliezen helemaal naar binnen getrokken zijn. Dat kan dus ook dat oorsuizen veroorzaken. Er hadden al wel 3 personen in mijn oren gekeken de afgelopen maanden, maar dit hadden ze tot nu toe niet gezien. Of het is verergerd natuurlijk. Maar goed, ik heb goede hoop dat de antihistamine (want ik ben niet verkouden ofzo, dus het zijn waarschijnlijk mn allergieën) en de neusspray snel helpen. Want dat oorsuizen is zoooo irritant en vermoeiend en hoofdpijnopwekkend.

AnneM
Ervaren met het forum

Berichtdoor AnneM » Di Apr 10, 2012 10:03 pm

Vandaag erg last van hartkloppingen. Het oorsuizen is ook nog niks verminderd. Mijn hpu-arts zei dat ik ipv de corticosteroïden-spray beter Euphorbium neusspray kon nemen en die heb ik gelijk maar gehaald. Ik merkte er helemaal niks van, integendeel, ik lijk nu wel wat verkouden, wat ik voordat ik de spray gebruikte niet was. En ik las straks dat corticosteroïden ook iets met de suiker en de bijnieren kunnen doen, dus dat lijkt me al helemaal niet zo geschikt nu.
Ik heb afgelopen weekend een kaas-pompoenbonkje gehaald bij de natuurwinkel. Niet glutenvrij, wel erg lekker en ik heb geen buikpijn gehad!
Verder vandaag ook een spuit gehad in mijn schouder, die was steeds meer zeer gaan doen, waarschijnlijk toch een soort kapsel- of peesontsteking. Vrijdag nog 1 en volgende week 1, dan werkt het het beste (is geen reguliere spuit, maar een antroposofische). Ben benieuwd, want het doet nu wel behoorlijk zeer.
Zo, weer genoeg geklaagd vandaag.

AnneM
Ervaren met het forum

week 15, 16

Berichtdoor AnneM » Do Apr 19, 2012 1:46 pm

De neusspray met corticosteroïden heb ik maar vervangen door een homeopathische. Het kan sowieso wel 3 tot 6 weken duren voordat je slijmvliezen slinken blijkbaar. Maar ik twijfel nog of ik daarmee doorga. Ik heb veel meer het idee dat het toch aan de hypoglycemie verschijnselen ligt. De antihistamine doet namelijk ook niets en dat zou wel vrij direct moeten werken. Ik heb nu hypoglyplex besteld, een multivitamine die de suikerstofwisseling in balans moet brengen. Ik hoop zo dat dat effect heeft!
Verder is mijn hormooncyclus nu echt aan het rommelen. Ik was de laatste keren om de 3 maanden ongesteld en deze keer al na 3 weken. En ook nog veel erger dan normaal.
Ik ben gelukkig niet meer zo moe als in het begin van de behandeling. Wat dat betreft denk ik dat de Cytozyme (ondersteuning bijnieren) wel effect heeft.
Volgende week een weekje vakantie, ik hoop op mooi weer en lekker eten. Het suikervrij en glutenvrij eten zal ik wel niet helemaal aan kunnen houden daar, maar dan kan ik gelijk zien hoeveel effect dat heeft.

AnneM
Ervaren met het forum

week 17 en 18

Berichtdoor AnneM » Vr Mei 04, 2012 11:42 am

Vlak voor de vakantie was ik met de Hypoglyplex begonnen en had ik alle andere supplementen even aan de kant gezet. En in de vakantie ging het relatief goed zowaar. Het oorsuizen was minder, dat was het fijnste. De eerste dagen hield ik me nog streng aan het dieet, maar elke dag liet ik daar iets meer van los. De lekkere toetjes lokten! Ik zocht wel de minder zoete uit, met fruit, maar heb toch ook een paar puddinkjes en minigebakjes geprobeerd. En het ging goed! Zelfs van een wijntje tijdens het eten de laatste dagen had ik geen last. De laatste dagen moest ik wel weer meer plassen, blijkbaar omdat ik de cytozyme niet meer nam.

Eenmaal thuis ben ik weer met cytozyme en zink verder gegaan en potverdorie, de eerste ochtend had ik hoofdpijn. En na een dag of 4 had ik weer dat zware gevoel in mijn armen als ik wakker werd, of het bloed eruit wegstroomt of juist terugstroomt na afknellen. En het oorsuizen was weer erger. Dan ga je twijfelen, is het toch psychisch? Is het de ontspanning die de klachten vermindert? Komt het door het andere eetpatroon overdag? Want in Turkije at ik geen glutenvrij brood en crackers of yoghurt met glutenvrije muesli zoals thuis en op mijn werk. Of is het de zink, want daar lijkt het nu op.
En dat ga ik nu dus uittesten. Eerst stop ik weer een week met de zink. Ik blijf wel nog de cytozyme nemen, want de plasdrang is weer normaal en dat is wel zo prettig. Ben benieuwd.

Floggi
Bekende op het forum

Berichtdoor Floggi » Ma Mei 07, 2012 9:17 pm

Misschien is het de zink.

Misschien is het niet de zink "an sich", maar de hoeveelheid zink.

Misschien is het niet de zink, maar de hulpstoffen die je tegelijk met de zink naar binnen krijgt.

Hopelijk heb je iets aan deze gedachten.

AnneM
Ervaren met het forum

bijna 5 maanden nu

Berichtdoor AnneM » Vr Mei 25, 2012 11:50 pm

Vandaag een goede dag. Afgelopen week erg veel last van het oorsuizen gehad, vandaag is dat wat minder. Ik ben weer vit D gaan slikken, nu 2 per dag op advies van Gonny. Dat lijkt ook weer wat meer energie te geven.
Ik maak na de hypoglyplex nu eerst mijn Bio-3BG (b-complex) en chroom op en ga daarna nog over op een multi vit.complex dat de bijnieren meer ondersteunt. En d-ribose erbij, ik geloof dat die voor de suikerschommelingen is, moet ik nog even navragen. Af en toe haal ik ze door elkaar.
Ik heb ook weer af en toe kramp in mn voet of onderbeen, dat had ik vroeger ook als ik teveel suiker kreeg. Dat kan het nu haast niet zijn, alhoewel ik wel weer wat vaker een dropje snaai.
Ik heb wat geëxperimenteerd met het eten en met de zink, maar het maakt allemaal weinig uit, de ene dag gaat het gewoon beter dan de andere.

Floggi
Bekende op het forum

Berichtdoor Floggi » Za Mei 26, 2012 10:40 am

Die kramp - is dat spierkramp? Net zoiets als de kramp in de kuiten waar veel mensen regelmatig last van hebben?

Als dat zo is, heb je misschien een tekort aan magnesium. Dan zou je wat vaker bananen kunnen eten, daar zit veel magnesium in. Of een magnesiumsupplement nemen.

Het is dan zelfs mogelijk dat je teveel aan andere supplementen neemt. Sommige supplementen verdringen het magnesium. Dan krijg je dus wel genoeg magnesium binnen via de voeding, maar die andere supplementen zorgen ervoor dat je lichaam geen kans krijgt om het magnesium op te nemen, of zelfs dat het magnesium wel wordt opgenomen maar ogenblikkelijk weer wordt uitgescheiden.

Terug naar “Behandelingsresultaten HPU”