Resultaten gebruik HPU plus.

Plaats hier de resultaten die je met de HPU behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
rocaneil
Nieuw in dit forum

Resultaten gebruik HPU plus.

Berichtdoor rocaneil » Vr Apr 18, 2008 12:11 pm

Hallo Gonny,

( voor medelezers : ik heb op het candida- en hypoglycemieforum de voorgeschiedenis geschreven )

Ik heb je advies opgevolgd en ben op 28 maart begonnen met het slikken van HPU plus. Vooraf had ik geen verwachtingen. Ik heb heel wat online informatie gelezen over hpu en kon me er eigenlijk niet in herkennen. Maar ik zag wel mijn eigen gezicht terug in de foto die het KEAC gebruikt op de online folder.

De eerste capsule had gelijk effect. Ik heb me nog even afgevraagd of het geen toeval was, want in de informatie kwam telkens terug dat het zo'n negen maanden kan duren voor er resultaat waarneembaar is en ik heb natuurlijk slechte en betere perioden. Maar dit was anders.

Ik ervaarde rust. Dat was het eerste en onmiddelijke effect. Al snel werd de eetdrang minder, kwam er meer tijd tussen de maaltijden, m'n lichaamstemperatuur is aangenaam, ik moet niet meer zo vaak plassen en tijdens m'n menstruatie had ik geen last van hoofdpijn, een eetbui, buikpijn of onregelmatige bloeding.

Ik vind het spectaculair.

Zijn er dan geen negatieve effecten? Jawel. Regelmatig een lichte misselijkheid. Verder wordt de slaap - zoals je aangaf- verstoord. Dat ben ik gewend (vanuit PTSD ) en ervaar ik niet als nadelig. Naast de 10 uur die ik normaal slaap moet ik nu ook overdag nog twee uur slapen. Ik vind het niet verwonderlijk : de spanning komt eruit.

Na 30 jaar vechten met voeding, altijd honger hebben en nooit 1 moment van verzadiging kennen, zelfs niet bij het heel strikt volgen van een hypoglycemie dieet, lijken alle 'klikjes' ineens gewoon te werken. Daar ben ik het meest dankbaar voor. Zelfs al zou het tijdelijk zijn : gewoon weten wanneer ik honger heb, verzadiging voelen, aanvoelen wat ik werkelijk nodig heb ( en : dat is toch weer wat anders dan wat ik tot nu toe at ! ) en geen suikerschommelingen zelfs niet na het eten van sommige dingen die niet binnen de hypoglycemie-richtlijnen vallen.

Heerlijk ! Bedankt voor je advies, Gonny ! Ik ga rustig even door met hpu plus en de andere supplementen die ik gebruik en laat je ter zijner tijd weten of er nog veranderingen zijn.

Dank je wel,

Carolien.

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Zo Apr 20, 2008 1:48 pm

Hallo Carolien,

Geweldig dat je al zo snel effect ervaart. Hou ons op de hoogte.

Zevenster
Bekende op het forum

Berichtdoor Zevenster » Ma Apr 21, 2008 12:22 pm

Gefeliciteerd Carolien ! Ben blij voor je ! Ik ervaar exact soortgelijke resultaten hier. Maar ben er nog niet. Er verschuiven allerlei pijnen telkens in mijn lijf. Zit nu in de 7e week van medicatie dus het blijft wel spannend telkens wat er nu gebeurt qua vooruitgang. Ik krijg voor het eerst van mijn leven positieve emoties en positieve belevingen (hetgeen weer zorgt voor de nodige huilbuien). Mijn handen worden sterker. Mijn schouders zijn minder gespannen. Maar nu had ik dit keer een VERSCHRIKKELIJKE menstruatie. Bwuuuh. Er komt zo ontzettend veel los. Maar ik kom in ieder geval uit de strijd weg en al een stuk meer in de rust. Van overleven naar LEVEN (al weet ik nog niet goed wat dat is...)

Zevenster

rocaneil
Nieuw in dit forum

Berichtdoor rocaneil » Di Apr 22, 2008 10:17 am

Dank je wel voor je reactie, Zevenster.

Ik lees dagelijks hier op het forum en heb ook jouw bijdragen gelezen. Goed om te lezen, dat je een positieve draai ervaart !

Veel succes,

Carolien.

Zevenster
Bekende op het forum

Berichtdoor Zevenster » Di Mei 06, 2008 7:44 pm

Hoi Rocaneil,

Nu, na 2 maanden zijn de resultaten werkelijk GEWELDIG te noemen ! Ik ben er nog niet ! Ik zit met 7 orthomoleculaire voedingssupplementen dagelijks. Wat is dat duur zeg !

Voor het eerst van mijn leven begin ik gezondheid te krijgen en draai ik psychisch niet meer door. En nu ik werkelijk aan de beterende hand ben heb ik dat inzicht pas zelf te pakken... Even slikken ! Maar ik kan hier toch ook niks aan doen ? Als er bij mij in het lijf zo veel fout is gelopen dat ik er ook psychisch ziek van ben geweest. Drie maanden geleden overwoog ik nog opname in een traumakliniek...

Ik wordt hier mens voor het eerst van mijn leven. En voor het eerst besteed ik nu ook werkelijke aandacht aan mijn uiterlijk en kleding. Echt, ik had daar geen oog voor. En als dit zo doorgaat en daar reken ik op ! !Dan weet ik wel zeker dat ik straks een opleiding ga beginnen. Ik moet nu eerst stabiliseren.

Ik ontgift enorm nu. Er komt ongelofelijk veel slijm los uit mijn keel en ik blaf 's ochtends alle kanten op. Maar ik voel mij beter dan dat ik ooit heb gedaan ! ! En dit is nog maar het begin ! Wel veel pijn nog bij mijn ogen. Mijn gezichtsveld is al een stuk breder geworden. Ik keek altijd door een smalle koker heen. Soms ben ik koortsig nog. Mijn huid is zachter geworden en glanzender. Mijn denken is ook veel helderder aan het worden. Niet meer zo irreëel. Het is net alsof ik voor het eerst van mijn leven WAKKER wordt. Begin te leven. En voor het eerst van mijn leven krijg ik KRACHT in mijn spieren. Nog nooit gehad. En als ik wandel zie ik eindelijk de natuur om mij heen.

En mensen zeggen nu ook: "wat zie jij er goed uit." Terwijl ik mij werkelijk nog lang niet altijd goed voel. Soms knal ik nog in een dubbele flik flak op de bank neer als ik helemaal misselijk ben of verkrampt. Maar mijn lijf ontvouwt zich. Mijn ogen zijn ook een stuk helderder.

Ik zit nog mooi in de ziektewet en ik denk dat ik over 2 maanden gericht actie kan gaan ondernemen om werk te gaan zoeken dat werkelijk bij mij past.

Ondertussen zit ik ook met boosheid en machteloosheid. Zo van: wel verdikkeme ! Had dit niet eerder ontdekt kunnen worden. Ondertussen ben ik heel erg blij. Maar alles is zeer tegenstrijdig. Had ik hier wat aan kunnen doen.

Het maakt mij heel, heel verdrietig dat ik heel mijn leven zo'n intense strijd heb moeten doormaken en ik altijd heb gedacht dat ik niet goed bij was en dat ik psychisch niet goed in orde was. Het is echt jammer.

Verder praat ik er weinig over in mijn omgeving over de behandeling. Bang dat ik toch weer voor hypochonder wordt aangezien omdat ik al jaren en jaren en jaren sukkel. Mijn omgeving moet de resulaten maar uit zichzelf gaan zien. Ik heb genoeg geknokt ! !

ik heb het gevoel dat ik aan een nieuw leven ga beginnen. Mijn eerste leven en mijn tweede leven.

Volgende week moet ik nog naar de huisarts toe voor doorverwijzing internist. De omzetting van de T3 naar T4 gaat niet helemaal goed wijst de 24-uurs urinetest uit. Maar volgens de bloedtest die de huisarts liet uitvoeren was alles wel helemaal goed (maar dat is een momentopname). Dus het gaat dan wel wat gesoebat worden tussen regulier en alternatief.

Goed, ik zal af en toe wel even laten weten hoe het gaat.

Zevenster

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Do Mei 08, 2008 11:10 pm

Wat heerlijk voor je dat de verbetering nog steeds doorzet. Knap van je zoals je omgaat met de dipjes die je uiteraard regelmatig tegenkomt.

Zevenster
Bekende op het forum

Berichtdoor Zevenster » Wo Mei 14, 2008 7:45 am

Hoi,

Dit zijn mijn concrete resultaten (na 9 weken HPU - en candida behandeling tot nu toe). Heb ook een doorverwijzing voor elkaar gekregen naar de internist toe. De huisarts wou in eerste instantie niet doorverwijzen naar de internist omdat mijn waarden normaal waren volgens de reeds afgenomen bloedtest. Maar volgens de urinetest zat het anders in elkaar. Ik heb haar de informatiefolder gegeven over mijn stofwisselingsstoornis en vervolgens mijn positieve puntenlijstje (mijn winstpunten van de afgelopen 2 maanden) overhandigd. Ik ben er absoluut nog niet. Maar het is mij duidelijk dat ik dus mijn hele leven lang zowel psychisch als fysiek kotsziek ben van HPU

Dit zijn mijn concrete resultaten na 9 weken behandeling:

- Kaken zijn veel meer ontspannen. Schieten niet meer op slot.

- eten smaakt mij veel beter en wordt veel beter opgenomen. Hongergevoelens zijn veel meer vooruit gegaan. Eindelijk ook een verzadigd gevoel wanneer ik gegeten heb. Ik luister veel beter naar mijn lichaam.

- mijn buik is veel rustiger.

- Bloedsuikerspiegel wordt al stabieler

- Veel slijm opgehoest ’s morgens.

- Mijn rug gaat steeds rechter staan. Ik heb het gevoel dat mijn hoofd in een lijn staat met mijn rug. Heerlijk. Dit geeft rust in mijn lijf.

- Ik ben niet meer zo vaak duizelig. Mijn oren gaan open.

- Ik krijg meer energie, maar in het geheel genomen is er nog altijd erg veel flauwte en vermoeidheid aanwezig in mijn lijf.

- De zonne-allergiepukkels zijn verdwenen. Zon kan ik veel beter verdragen.

- Mijn hoofd wordt helderder. Het is alsof mijn hoofd veel vrijer is in beweging. Mijn nek is ook veel meer ontspannen. Geen druk meer binnen in mijn hoofd.

- Ik ben er veel en veel beter bij. Ik voel mij niet meer zo afwezig.

- ik zit niet meer zo in "alarmtoestand". Stuk rustiger. Er verdwijnt een “haast-gevoel” uit mijn lichaam.

- Minder vaak toiletbezoek. Ontlasting is al veel beter.

- gelaatskleur en lichaamskleur is veel roziger

- Geen koude handen en voeten meer.

- Logischer denken.

- Ademhaling is al een stuk rustiger en dieper

- Mijn gezichtsveld is breder geworden. Ik kijk niet meer door een smalle koker.

- Mijn spieren krijgen meer kracht.

- Slaap is kwalitatief sterk verbeterd. Dromen kan ik veel beter herinneren.

- Veel minder piekeren over het verleden. Veel meer zin leven. Minder depressief.

- Veel meer (positieve) emoties.

- Minder zweten.

- Mijn huid is veel zachter en glanzender geworden.

- mijn ogen rusten veel meer in mijn kassen. Het is alsof ze nu meer naar binnen toe trekken. Ze puilen nog altijd uit.

- Geen krampen en spasten meer in mijn spieren. Tenzij ik te laat ben met de magnesium.

- Mijn motoriek verfijnt zich.

- Een stuk bedachtzamer. Minder impulsief.

Terug naar “Behandelingsresultaten HPU”