behandelingsresultaten, ervaringen

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
Annelies73
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Annelies73 » Zo Mei 18, 2003 10:38 am

Hallo allemaal,

Mijn naam is Annelies en ik ben 30 jaar. Heb een hele leuke hond, een leuke baan in een psychiatrisch ziekenhuis en loop al jaren met vage klachten waar de reguliere geneeskunst geen antwoord (meer) op heeft.

Ik ben erg geinteresseerd in behandelingsresultaten van HPU. Inmiddels heb ik alles gelezen wat ik tot mijn beschikking heb wat betreft het onstaan en de klachten van HPU.

Afgelopen vrijdag heb ik de testuitslag van de HPU-urine test ontvangen. 0,75 nmol/l (is vertekend omdat ik al enkele maanden vitamines/voedingssuplementen gebruik en me redelijk stressvrij ben momenteel, maar wilde niet langer wachten met de test). Drager dus en boven 0.60 nmol/l).

Komende week begin ik met het slikken van zinke/mangaa/p5p. Graag houd ik jullie op de hoogte van mijn ervaringen.

En graag ontvang ik natuurlijk reacties. :smile:

Met vriendelijke groeten,

Annelies

Annelies73
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Annelies73 » Zo Mei 25, 2003 8:52 am

Een week later. Heb om de dag p-5-p geslikt (50mg) en elke dag mangaan en zink. Nu verschikkelijk moe en bij de geringste inspanning breekt het zweet me uit. Het lijkt erop dat er een reactie komt. Snelle conclusie na een weekje, maar toch.

Over enkele weken een consult bij een deskundige, dus ben benieuwd.

Groeten,

Annelies

Annelies73
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Annelies73 » Di Mei 27, 2003 11:37 am

Hallo,

Een vraag voor jullie?

Na 1,5 week supplementen meer klachten? Ik had me vooral voorbereid op de psychische klachten maar in plaats daarvan heb ik veel last van mijn gewrichten? Met name mijn kaken, die kunnen slechts enkele cm van elkaar. Enig idee of dit van de supplementen komt of is dit toeval?

Annelies

Annelies
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Annelies » Di Mei 27, 2003 2:13 pm

Geen flauw idee.

Ik heb dit nog niet eerder gehoord.

Misschien dat Caroline je vraag ziet, zij weet veel meer van HPU.

Sterkte,

de andere Annelies

Annelies73
Nieuw in dit forum

vervolg

Berichtdoor Annelies73 » Zo Jun 08, 2003 2:14 pm

Na twee weken p5p, mangaan en zink begonnen (inderdaad) de psychische klachten toe te nemen. Heb altijd al een relatie gezien (zelf) tussen lichamelijke gesteldheid en deze klachten, maar zo wordt het wel erg duidelijk. Paar dagen gestopt en klachten verdwenen. Nu weer gestart maar dan onder begeleiding en in plaats van p5p eerst gewoon b6 (50mg). Ben daar nu een weekje mee bezig en gaat gaat wonderbaarlijk goed. Nu moet ik toegeven dat dit ook mijn beste week van de maand is, maar toch.
Het valt ook allemaal mooi samen met een coachingstraject wat ik vanuit mijn werk volg. De beleving van een aantal zaken bewust veranderen is ook een stap in de goede richting.
Maar op deze manier gaat het dubbel op.
Hebben jullie ook de ervaring dat als je de goede combinatie supplementen hebt gevonden je heel snel verandering kunt merken?
Groeten, Annelies :)

Cindy (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cindy (therapeut) » Ma Dec 29, 2003 9:46 am

Hallo Annelies

Het is alweer een tijdje geleden dat jij hier een bericht hebt geschreven.
Sinds kort ben ik als natuurgeneeskundig therapeut werkzaam hier op dit forum.
Zodoende heb ik je bericht hier gelezen en ben eigenlijk erg benieuwd hoe het nu met je gaat en wat je ervaringen verder zijn geweest!

Hoe is je behandeling verder verlopen? Welke verbeteringen heb je gemerkt? Als ik het goed begrepen heb, ben je in aanvang begonnen met het apart innemen van de betreffende vitaminen en mineralen. Ben je ook overgestapt op de Depyrrol? En zo ja, hoe is dat bevallen?

Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, laat het me dan weten. En verder lees ik graag hoe het nu met je gaat.
Warme groet,

Cindy Korthouwer
Natuurgeneeskundig therapeut
cindy_korthouwer@hotmail.com

Annelies73
Nieuw in dit forum

reactie

Berichtdoor Annelies73 » Ma Dec 29, 2003 7:36 pm

Hallo Cindy,
Bedankt voor je interesse.
Het gaat over het algemeen beter met me sinds ik de vitamines gebruik.
Het lijkt me dan ook danzij de vitamines dat het beter gaat.
Ik gebruik, op advies van mijn natuurgenezer, alles apart en stem dit af op hoe ik me voel.
Elke dag zink, elke dag mangaan en om de dag nu B6 50 mg.
Dat is momenteel het maximaal haalbare, depyrol zit er dus nog niet in.
Ook p-5-p is te veel van het goede.
Ik merk dit gelijk. Eigenlijk wil ik wel sneller, maar steeds als ik hogere doses probeer werkt dat toch niet.
Tot zover de stand van zaken,
met vriendelijke groeten,
Annelies

Cindy (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cindy (therapeut) » Di Dec 30, 2003 1:32 pm

Hallo Annelies

Ik kan me wel voorstellen dat je soms 'sneller' wilt, dan dat mogelijk is. Logisch ook, omdat we allemaal uiteindelijk graag een leven willen zonder klachten. De weg naar gezondheid ligt voor iedereen weer anders, omdat ieder mens uniek is en daardoor ook zijn eigen, persoonlijke weg heeft naar gezondheid toe.
Daarom bestaat er naar mijn mening ook nooit echt een standaard behandeling voor klachten. Je kunt tien mensen op een rij hebben met dezelfde klacht, maar omdat niemand hetzelfde is als persoon, zullen er tien verschillende manieren zijn, waarop een ieder uiteindelijk zijn gezondheid terug vindt.
Op wat voor een manier jij het doet is goed, omdat het jou weg is, en die manier van behandeling bij jou past.
Belangrijk is het om te allen tijde goed naar je eigen reacties zowel lichamelijk als psychisch te luisteren, zodat je jou unieke manier vindt om klachten te overwinnen.

Ik wens je veel succes verder Annelies en wens je alvast een heel goed uiteinde toe. En je weet me hier te vinden als ik je ergens bij kan helpen.
Warme groet,

Cindy Korthouwer

Natuurgeneeskundig therapeut

cindy_korthouwer@hotmail.com

Floor007
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Floor007 » Vr Aug 27, 2004 12:42 pm

Ik zou ook wel sneller willen...
Maar elke verbetering, hoe lang die ook op zich laat wachten, is er weer 1!

Ben al jaren bezig met mijn gezondheid (of meer dus een gebrek daaraan :wink: ) en als ik terug kijk ben ik opgeknapt.

Heb regelmatig een dipje, maar al met al gaat het steeds beter.
Afgelopen weekeinde 45 km :o door de bossen berg op en -af gefietst in Duitsland!!! :o :o
Had dus nooooiiitttt gedact dat ik dat ooit nog zou kunnen!

Kijk eens bij een dipje hoe je je een paar maanden/ jaren geleden voelde...

Hoe gaat het nu met je???

Sterkte en heb geduld!!!

liefs, Floor.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”