HPU en nu?

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
noesje
Nieuw in dit forum

HPU en nu?

Berichtdoor noesje » Vr Aug 24, 2012 12:34 am

Beste Lezers

Sinds een week weet ik dat ik hpu heb licht positief nog geen 1 umol maar toch het is positief en het lijkt mij zinvol hier iets aan te doen.Ik weet ook dat ik hooggevoelig ben en vanuitdaar ben ik verder gaan zoeken op advies van mijn therapeute.Mijn leeftijd is 46 jaar Ik heb al jaren last van mijn rug Si gewricht , en ik weet al 16 jaar dat ik hypoglycemie heb mijn gewicht is behoorlijk gewisseld en krijg nu ook niet echt het juiste ritme om af te vallen .Dan ben ik maanden bezig en val ik niks af en raak dan weer behoorlijk gedemotiveerd en laat het dieet dan maar weer varen.Tevens heb ik een hernia gehad.Ik heb spierzwakte Nu krijg ik last van mijn linker knie.Heb geen zwangerschappen gehad maar wel last tijdens de menstuatie veel buikpijn als tiener en nu heb ik standaard 2 dagen hoofdpijn in die periode.En ieder twee weken heb ik last van een herpes infectie dat is ook niet echt fijn krijg het allemaal niet onder controle.Eet gezond en weet hoe ik mij aan een hyoglykemiedieet moet houden.
Als ik het zo allemaal opsom dan lijkt het een behoorlijke lijst maar er is eigenlijk wel mee te leven je went aan een heleboel dingen denk ik.Maar als ik goed nadenk zijn er toch veel dingen die ik niet kan en eigenlijk ben ik nog te jong om daar aan toe te geven.Ik wil me beter voelen .
Omdat ik nog maar net weet dat ik HPU heb ben ik nog aan het rondkijken wat ik het beste kan doen . En eigenlijk heb ik daar wel hulp bij nodig.
Wat kan ik het beste doen..er is een hele lijst op de hpu site van behandelaars maar zie door de bomen het bos niet.
Moet ik nu eerst naar een Arts of beter naar een orthomoleculaire therapeut of naar een physiotherapeut.. weet niet waar ik moet beginnen...

Kan iemand mij advies geven?????

Floggi
Bekende op het forum

Berichtdoor Floggi » Ma Sep 10, 2012 12:48 am

Lees eerst eens het onafhankelijke Wikipedia-artikel over HPU.

Lees daarna een nog altijd actueel artikel van de al even onafhankelijke Consumentenbond over HPU.

Sterkte...

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Vr Sep 28, 2012 4:00 pm

Hallo Noesje,

Ik kan me voorstellen dat het al fijn is als je al langer (onbegrepen) klachten hebt en er wordt een etiketje op geplakt.
Je geeft aan dat licht positief bent. Heb je de vragenlijst ook gedaan die op de hpu-site staat.
Het kan nl zijn dat je klachten vooral op het terrein van de bloedsuiker liggen. Dan heeft het geen zin het hpu-protocol te gaan volgen, maar moet je eerst die bloedsuiker stabiliseren.
Je volgt het hypoglykemiedieet. Laat je alleen suikers weg of heb je ook de granen (brood ed) beperkt.
Ben je vaak hongerig? Heb je regelmatig een dipje overdag?

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”