HPU en nu? veel vragen.

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
saski@
Nieuw in dit forum

HPU en nu? veel vragen.

Berichtdoor saski@ » Wo Aug 08, 2012 9:25 pm

Ik en mijn partner zijn een paar weken geleden gediagnosticeerd met HPU door KEAC en willen graag weten welke supplementen in welke dosering te nemen. We hebben allebei een zeer gezond dieet, zonder suikers, gluten en melk/caseine voor ten minste 6 maanden.

We hebben ook pasgeleden een haartest laten doen voor mineralen en deze toonde aan dat onze zink normaal is, al hebben we beiden een extreem tekort aan mangaan, een groot tekort aan magnesium en ook een tekort aan molybdeen, calcium, ijzer en enkele andere mineralen.

Mijn bloed test toont aan dat zink normaal en mijn koper in mijjn haar in de norm zit, dus niet hoog. Mijn partners zink in boed is middel-laag, maar haar koper was vroeger extreem hoog (in de herfst) en nu bijna binnen norm. Waarschijnlijk is dit gezakt door ijzersupplementen. We hebben ook geen witte vlekken op onze nagels (meer). Als ik mijn zink test door de Tally-test (verdunde zink-sulfaat in je mond: http://www.newmediaexplorer.org/chris/2 ... update.htm) voelde de zinksulfaat als water.

We hebben allebei als symptomen: vermoeidheid, geheugen- en concentratieproblemen, schimmelinfectie (candida) en een lage schildklier, lage bijnieren en suiker problemen (waarschijnlijk hypoglycemie).

Ook mijn partner heeft grote pijn in de gewrichten, vooral in de knieën.

We proberen wijs te worden uit wat er al op het forum te vinden is (echt fantastisch dit forum :D Dank hiervoor!), maar hebben nog onduidelijkheden waarop we hopen andere forumgangers ons misschien mee kunnen helpen:

- Moeten we zink in een hoge dosis nemen of ons eerst concentreren op mangaan en andere mineralen die afwezig zijn?

- Moeten we mineralen en B6 in de ochtend of 's avonds nemen?
Volgens Kamsteeg: mangaan en zink in de avond, maar dr. klinghard (VS, http://www.klinghardtacademy.com/images ... 202009.pdf en http://planetthrive.com/2010/04/hpukpu- ... nd-autism/) zegt in de ochtend.

- Hoe weten we dat we extra B3 (niacine), biotine en arachidonzuur moeten nemen?

- Kan HPU lichte koorts veroorzaken (37 tot 37.5) zonder ontsteking? Dit is een probleem wat mijn partneral voor vele jaren heeft.

- Hoe de juiste dosis van de B6 te vinden? En hoe de dosering aan te passen door de tijd?

- Hoe kan je je ontdoen van porphynes/pyrrolen? Gaan ze vanzelf weg, of heb je er gewoon geen last meer van bij de juiste hoeveelheid mineralen zodat ze niet voor problemen zorgen? Moeten we ons inspannen om het lichaam en weefsels te ontgiften van porfyronogens?

Groetjes,
Saskia

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Vr Aug 10, 2012 10:30 pm

Hallo Saskia,

Advies over te gebruiken natuurlijke middelen mag ik je (van de wet) alleen op het gesloten forum geven. Meld je hier aan voor het behandelforum geneeskunde.eu/groupcp.php?g=9008&sid=10672f4347f13a456342ca63f5c8a2e3.

Ik heb je stukje met je vragen al verhuisd naar het behandelforum en daar antwoord gegeven. Nadat je toegang hebt gekregen kun je mijn advies lezen en daar verder je vragen stellen.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”