hpu

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
Jill Nelissen
Nieuw in dit forum

hpu

Berichtdoor Jill Nelissen » Za Jul 07, 2012 12:31 pm

Hallo,

ik zal me eerst even voorstellen. Ben Jill en 36 jaar oud.
Heb sinds een jaar dat ik 10kg ben toegenomen in gewicht. En kon het maar steeds niet verklaren. Huisarts en doktoren in het ziekenhuis konden niets vinden. Was volgens hun kerngezond. Via via ben ik toen in Heerlen terecht gekomen en daaruit bleek dat ik hpu heb.
Heb op advies van mijn behandelaarster het boek van Ralph Moormann gekocht hormoonbalansdieet.
Dat houdt in dat ik biologisch moet gaan eten. Ik heb het boek doorgelezen maar vind t moeilijk om precies in te schatten wat ik wel en niet mag kopen in de supermarkt.
Qua groenten fruit en vlees. Als ik naar de albert heijn ga zie ik biologisch vlees liggen mag ik dat allemaal eten of niet vraag ik me dan af. En wat voor fruit mag ik wel of niet? Ieder mens is anders. Dus bij iedereen is een andere behandelwijze zeg maar. Maar wat zou t best geschikt zijn voor mij? Ik moet ook depyrrol gaan slikken. Ben benieuwd wat mij staat te wachten. Maar ik ga er wel voor.
Zoals jullie merken weet ik niet helemaal hoe ik t t beste kan aanpakken. Hopelijk heeft iemand wat advies voor mij?
Daarbij komt nog eens dat ik intensief handbal doen. Maar ik mag nu geen intensieve inspanning meer verrichten. Dus wordt het cardio en krachttraining volgens het boek.
Vraag me af of iemand zoiets ook heeft meegemaakt en dit met mij zou willen delen?

Groetjes Jill

AnneM
Ervaren met het forum

Berichtdoor AnneM » Ma Jul 09, 2012 7:00 pm

hallo Jill,
Welkom op het forum. Zoals je merkt gebeurt er (helaas) weinig op. Ik heb een poosje wel geprobeerd op berichtjes te reageren, maar heb zelf ook weinig ervaring en ben ook nog steeds aan het zoeken naar de juiste middelen voor mezelf.
Wat voor jou het beste is is lastig te zeggen. Bij HPU horen nogal wat verschillende klachten en de invalshoek of oorzaak is soms ook heel anders heb ik het idee. Ik had bijvoorbeeld weinig last van de darmen, maar wel van suiker en allergieën. Ik kon ook niet tegen depyrrol en slik B6 (P5P) en zink apart, in lage hoeveelheden.

Ik zou niet te krampachtig met dat biologische omgaan. Het is natuurlijk wel zuiverder, maar de ene therapeut(e) is er ook strenger in dan de andere. Maar als het ook met je hormonen te maken heeft, dan is biologisch vlees natuurlijk wel beter. Ik neem het ook wel van de supermarkt hoor, ik ga er van uit dat er toch wel enige controle is dat dat dan ook echt biologisch is. En ik neem ook wel regelmatig vlees van de biologische slager, maar ja, de prijs daar is soms zo hoog dat ik dat er dan niet voor over heb (kip bijvoorbeeld..).

Als je ook last van suiker hebt, of dus wilt afvallen, kun je het beste de minder zoete soorten nemen. Appels, kiwi's enzo, geen druiven. Ik kijk zelf ook wel eens op http://www.ozio.nl/hypoglycemie%20dieet.htm, daar staan wat handige algemene richtlijnen.

succes!

groeten
AnneM

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Vr Aug 10, 2012 10:33 pm

Hallo Jill,

Omdat je zo snel bent aangekomen zou er ook wel een bloedsuikerprobleem, hyperinsulinemie, mee kunnen spelen.
Zit het gewicht vooral rond je middel? Heb je vaak honger/trek, ook vlak na een maaltijd?
Kijk hier voor meer info op dit gebied http://www.coradefluiter.nl/

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”