HPU bij een jongen van 7?

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
Vonneke
Nieuw in dit forum

HPU bij een jongen van 7?

Berichtdoor Vonneke » Vr Jun 01, 2012 10:34 pm

Deze week is mijn zoon van 7 onderzocht dmv acupunctuur/Moratherapie en daar is het vermoeden uitgesproken dat hij HPU heeft.
Ik ben het internet op gegaan en hierna blijk ik meer vragen dan antwoorden te hebben. Ten eerste schijnt het voornamelijk bij vrouwen voor te komen.... ik heb zelfs gelezen dat jongens met HPU niet eens worden geboren omdat de zwangerschap dan zou eindigen in een miskraam.
Mijn vraag nu: kan een jongen HPU hebben??? Indien ja, kan je ervan genezen???

AnneM
Ervaren met het forum

Berichtdoor AnneM » Wo Jun 06, 2012 3:19 pm

Het komt wel bij mannen voor alleen veel minder vaak. Er schijnt ook een relatie te zijn met ADHD, wat juist meer bij jongens voorkomt. Ook daarbij speelt zinkgebrek een rol. In een Duits onderzoek werden 19 van de 27 jongens met ADHD positief bevonden voor HPU.
Bij kinderen slaat de behandeling vaak goed aan en ze kunnen het ook weer afbouwen. Echter, er zijn ook kinderen waar het niet aanslaat. Bijvoorbeeld bij hypofyse- of schildklierproblemen, dat moet regulier behandeld worden.

De huisarts waar ik heenga voor de HPU vertelde dat ze goede ervaringen heeft met de behandeling van kinderen. Lijkt me wel dat je dat goed moet laten begeleiden en niet zelf aan het prutsen gaat met depyrrol kind oid.
Succes.
Anne

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”