koper altijd te hoog

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
fietje
Bekende op het forum
Berichten: 13
Lid geworden op: Vr Mei 27, 2011 12:00 pm

koper altijd te hoog

Berichtdoor fietje » Do Mei 31, 2012 4:46 pm

hallo iedereen , kan er iemand mij hier raad geven hoe dit komt dat mijn koperwaarde altijd te hoog staat ? mijn hputest was dus positief

fietje
Bekende op het forum
Berichten: 13
Lid geworden op: Vr Mei 27, 2011 12:00 pm

Berichtdoor fietje » Do Mei 31, 2012 4:48 pm

ik weet eigenlijk niet meer wat te doen het maar erger en erger met mijn klachten , nu heb ik al last van oorsuizen en onwilkeurige bewegingen . wat gebeurt er eigenlijk met me ?

fietje
Bekende op het forum
Berichten: 13
Lid geworden op: Vr Mei 27, 2011 12:00 pm

Berichtdoor fietje » Do Mei 31, 2012 4:54 pm

ik heb er nog een paar :( wimperuitval , droog haar, slapte in benen, kortademigheid, slapte op benen , krachtverlies, huiduitslag, trillen op benen,trillende handen,extreem moe, enz ..... wat moet ik nog doen daarmee en wat kan dit betekenen

AnneM
Ervaren met het forum
Berichten: 50
Lid geworden op: Do Jan 26, 2012 3:36 pm
Locatie: Deventer

allerlei klachten

Berichtdoor AnneM » Do Mei 31, 2012 10:27 pm

hoi Fietje,
Je hebt eerder een berichtje geplaatst waarin je aangeeft met depyrrol basis te zijn begonnen. Had je daarvoor ook al dezelfde klachten of zijn deze hierna begonnen? Het kan namelijk zijn dat je op de depyrrol reageert omdat de dosering van de verschillende stoffen nogal hoog is. Vaak wordt aangeraden om sowieso het heel langzaam op te bouwen. Eerst een halve om de dag ofzo en als je daar niet verkeerd op reageert na een poosje een halve per dag, etc. Maar sommigen kunnen er niet goed tegen (ik ook niet) en dan kun je het beter apart nemen. Mij werd aangeraden om eerst met zink te beginnen, later mangaan toe te voegen en uiteindelijk p5p. Maar ook heb ik wel gelezen hier op het forum dat sommigen p5p niet verdragen en dan gewoon B6 nemen.
Als eea niet zo makkelijk verloopt kun je toch het beste met een orthomoleculair therapeut of een therapeut die bekend is met hpu overleggen, want het is niet gemakkelijk zelf te beredeneren wat precies waar aan ligt. Althans dat is mijn ervaring.

Veel succes met de zoektocht!

fietje
Bekende op het forum
Berichten: 13
Lid geworden op: Vr Mei 27, 2011 12:00 pm

Berichtdoor fietje » Do Mei 31, 2012 10:43 pm

hallo Annem , ja ik heb die maar 1 keer genomen dus het ligt niet aan de depyrrol , ik durf het niet echt in te nemen want ben bang voor de bijwerkingen :(

fietje
Bekende op het forum
Berichten: 13
Lid geworden op: Vr Mei 27, 2011 12:00 pm

Berichtdoor fietje » Do Mei 31, 2012 10:46 pm

ik zou ze ook misschien kunnen apart nemen denk dat dit beter zal zijn , ik heb al zink, mangaan en b6 bestelt via internet maar heb die nog niet gekregen

AnneM
Ervaren met het forum
Berichten: 50
Lid geworden op: Do Jan 26, 2012 3:36 pm
Locatie: Deventer

Berichtdoor AnneM » Vr Jun 01, 2012 12:26 am

Een paar van die klachten lijken wel een beetje op hypoglycemie klachten, trillen, duizelig, oorsuizen, dat had ik ook. en die slapte/krachtverlies. Maar die onwillekeurige bewegingen herken ik niet. De moeheid weer wel, dat kan ook met de bijnieren te maken hebben of vitamine D gebrek. Ik slik nu 2 vit D3 (800 ie) per dag en daar voel ik me wel iets fitter bij.
In de posts van karin25 en de antwoorden lees je wel iets over spiertrekkingen. Blijkbaar zou magnesium bij spierklachten kunnen helpen, maar zou het ook aan een B-vitamine kunnen liggen als je een b-complex slikt.

Over koper (uit artikel ergens op dit forum): Kamsteeg ontdekte dat het bloed van veel vrouwen met HPU weinig histamine en
veel koper bevat. Dit komt doordat de hoeveelheid koper toeneemt door
zinkgebrek en koper histamine afbreekt. Een tekort aan mangaan zorgt ervoor dat histamine minder goed wordt opgenomen uit voeding. Histamine controleert de doorlaatbaarheid van de bloedvatwanden. Als hiervan te weinig aanwezig is laten de vaatwanden zuurstof en bouwstoffen onvoldoende door. In de lichaamsweefsels ontstaat dan hieraan gebrek, met vermoeidheid als gevolg.

fietje
Bekende op het forum
Berichten: 13
Lid geworden op: Vr Mei 27, 2011 12:00 pm

Berichtdoor fietje » Vr Jun 01, 2012 10:59 am

ik zit ook met een vitc tekort wat moet ik nu doen ? ik heb gelezen op dit forum dat vitc slikken niet zo goed is bij hpu

fietje
Bekende op het forum
Berichten: 13
Lid geworden op: Vr Mei 27, 2011 12:00 pm

Berichtdoor fietje » Za Jun 02, 2012 11:48 am

ik zou hier beter geen vragen meer stellen op dit forum want ik zie dat er hier niet veel beweging in zit :(

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1327
Lid geworden op: Di Feb 28, 2006 12:21 am
Contact:

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Vr Aug 10, 2012 10:42 pm

Hallo Fietje,

Wat is de reden dat je maar 1 x depyrrol gebruikt hebt?
Ik ben het Anne eens dat je een aantal klachten hebt die met hypoglykemie te maken kunnen hebben.

Hoe ziet je voeding eruit? Geef eens 'n voorbeeld van 1 dag.


Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron