mijn verhaal, hpu of niet?

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
hawj
Nieuw in dit forum

mijn verhaal, hpu of niet?

Berichtdoor hawj » Ma Mei 07, 2012 1:54 pm

Ik weet niet of dit forum nog veel wordt gelezen maar het helpt om m'n klachten even op een rijtje te zetten dus ik probeer het toch maar :)

Ik ben 31 jaar, man en loop al jaren rond met verschillende klachten:

Ergens in mn jeugd heb ik een cocktail van pfeiffer en CMV gehad. Vroeger veel last van allergie voor kleurstoffen en melk.Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik helemaal in balans was.

Tijdens m'n studententijd begon de ellende pas echt; een streptokokkeninfectie in mn kaak. Ik had al een slecht gebit maar deze infectie zorgde ervoor dat ik maanden uit de running was en mn studie met hangen en wurgen uiteindelijk heb kunnen afronden.

Inmiddels ben ik al een paar jaar aan het werk en dat gaat niet goed, ik ben al diverse keren ziek geweest en ben soms maanden ziek thuis. Ik heb het idee dat vooral m'n lever problemen geeft; ik heb vaak last van leverstenen die blijven terugkomen, ook na een stuk of 20 'Moritz-flushes'. Ook werken m'n nieren volgens mij niet goed. Volgens artsen in het ziekenhuis is er echter niets met me aan de hand. Right.... :evil:

Goed, ik heb me dus verdiept in alternatieve geneeswijzen en heb achtereenvolgens een iriscopist, orthomoleculair arts en acupuncturist bezocht en tussendoor nog een aantal keer aan een bioresonantieapparaat gehangen. Ook heb ik een TFT test gedaan. daar kwam een slechte vetvertering en een candida glabrata infectie uit waarvoor ik een aantal weken nystatine labaz heb gehad. Dit op aanraden van Saskia van As.

Ik ben daar wel wat mee opgeschoten en de onderzoeken wijzen over het algemeen een probleem met m'n lever en dikke darm aan. Ik had ook een probleem met de opname van vitaminen (slechte vetvertering) en een zink- en magnesiumtekort.

En zodoende kom ik hier terecht! Uit de HPU test kwam een score van 12 punten. Ik weet dat HPU bij mannen niet vaak voorkomt maar mijn moeder loopt al jaren rond met vergelijkbare klachten, dus ik vind het de moeite van het proberen waard.

Twee weken geleden ben ik op eigen initiatief begonnen met Depyrrol plus en ik voel me wat rustiger. Ik merk nu dat ik m'n spieren constant aanspan en dat lijkt nu minder te worden. Ik hoop dus dat ik hier eindelijk de oorzaak van m'n klachten mee heb gevonden, maar ik ben niet te enthousiast om niet teleurgesteld te worden.

M'n dieet is inmiddels aangepast, voor zover mogelijk. Ik eet zo min mogelijk suiker, zuivel en granen. Ik rook wel, 15 sigaretten per dag en drink elk weekend wel wat alcohol. Ik vind het ook lastig om daarmee te stoppen... Ik probeer het eerst met mn dieet aan te pakken voordat ik dat ook opgeef.

Ik heb nog wel een vraag; hoort een slechte lever- en nierwerking bij dit syndroom en zijn er mensen die net als ik lever- en nierstenen aanmaken?

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Vr Aug 10, 2012 10:49 pm

Hallo Hawj,

Je bent een tijdje geleden met depyrrol begonnen.
Wat zijn je ervaringen intussen? Heeft de verbetering doorgezet?

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”