vragen

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
Maria85
Nieuw in dit forum

vragen

Berichtdoor Maria85 » Vr Mar 23, 2012 10:47 am

Hallo,

Ben Maria 26jaar en had wat vragen, zal in het kort mijn verhaal even doen.

3jaar geleden kreeg ik ineens allemaal lichamelijke klachten en ben door een medische molen heengegaan. Waar eigenlijk niks uitkwam alleen hartritmestoornissen maar niet gevaarlijk of dat ik medicijnen er voor slik. En heb een hernia maar daar heb ik therapie voor en dat gaat redelijk goed. De rest van de klachten bleven zo extreem aanhouden dat ik ook in therapie geweest ben, in die 2 jaar dat ik dat gevolgd heb kwam er nooit geen psychische aandoening uit. En blijf dus maar doorsukkelen met vermoeidheid, gejaagd gevoel, kloppingen in de nek, nekpijnen, rugpijn, spiertrillingen, dronken gevoel in het hoofd (drink nooit geen alcohol) stemmingswisselingen etc etc.
Mijn moeder sprak een collega van haar en die zei ik herken mij zelf erin heeft zij misschien HPU. Ik opzoeken op internet en kwam op het KEAC site uit. Alle dingen die daarin beschreven stonden kan ik mij helemaal in plaatsen. Toen ik op dit forum terecht kwam en wat verhalen gelezen te hebben sluit het voor 90% bij mijn symptomen aan.

Heb een test besteld en heb hem gisteren ontvangen.
Wanneer kan ik de test het beste uitvoeren? En mocht het zo zijn dat ik HPU heb, hoe gaat het dan verder en bij wie kan ik terecht voor informatie etc?

En kan het ook zo zijn dat het aan mijn schildklier ligt? Zelf heb ik heel de dagen door een honger gevoel en kom geen ene gram aan en heb ondergewicht. Terwijl ik heel veel eet.

Ik hoor graag wat terug.

Groetjes Maria

AnneM
Ervaren met het forum

Berichtdoor AnneM » Zo Mar 25, 2012 2:39 pm

hallo Maria,

Op de Keac-site staan zowel artsen als andere hulpverleners die bekend zijn met HPU. Ik heb een huisarts bij mij in de buurt gezocht van die lijst, want dan krijg je in elk geval bepaalde testen die hij of zij voorschrijft vergoed.
En dan heb je in elk geval iemand waar je met je vragen terecht kunt.

Ik weet niet of je de test al hebt gedaan, maar je kunt hem het beste aan het begin van de week doen, dat stond er geloof ik ook in, vanwege de post. Wat ik me kan herinneren stonden er nog wat aanwijzingen bij. Zoals dat je hem beter niet kunt doen als je vakantie hebt omdat de rust dan een andere uitslag kan laten zien. Niet als je de avond ervoor (veel) alcohol gehad hebt, maar dat gebruik je niet zei je al. Kortom, doe het als het een normale, gemiddelde dag is geweest. Ik heb het op een dinsdagmorgen gedaan, na een gewone maandag.

Je vraag over de schildklier: mijn broer heeft vroeger een te snel werkende schildklier gehad en hij zat altijd te plukken aan zijn shirts bij de nek, was nerveus en werd heel mager. Op een gegeven moment zag ik dat hij wel een dikke nek/hals had en ik had wel eens gehoord dat het dan de schildklier kon zijn en inderdaad, dat was zo. Maar meer ervaring heb ik er zelf niet mee.

Op dit forum wordt de schildklier wel vaker genoemd en ook in het boekje over HPU komt die aan de orde. 'Mensen met ondergewicht zouden gierst kunnen opnemen in hun menu' aldus Kamsteeg. Glutenvrij dieet en gierst leidt tot kilo's toename. Mensen met overgewicht moeten gierst juist mijden staat er ook in.
Maar zoek iemand die er verstand van heeft, dat adviseer ik echt, want aan alleen de informatie op het forum en eventueel uit het boekje heb je niet genoeg.
Succes!

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”