Beginsverergering?

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
Mysteryx
Bekende op het forum

Beginsverergering?

Berichtdoor Mysteryx » Wo Mar 21, 2012 9:22 pm

Hi allemaal,

Ik ben Mysteryx. Vrouw, 24 jaar. Al een lange tijd last van gezondheidsklachten. Getest op candida (negatief) en word behandeld voor vitamineb12 tekort met injecties sinds 1.5 jaar.

Sinds de injecties ben ik wel al veel opgeknapt, maar helaas loop ik nog steeds altijd te tobben met gezondheidsklachten en chronosche vermoeidheid.

Ik slik al een langere tijd b-vitamines bij vanwege de b12injecties, maar helaas valt hierdoor niet te testen of ik daadwerkelijk HPU heb. Gezien de klachtenlijst wijst het er wel naar, dat het mogelijk is. Vooral ook omdat ik ook last heb van andere tekorten zou het mij niets verbazen.

Ik ben wel al onder behandeling bij een ortomoleculair arts.
Sinds vandaag ben ik begonnen met de behandeling van HPU met voedingssupplementen. Ik voel mij sinds de inname totaal niet lekker, oorsuizingen, erger vernoeid dan normaal, duizelig en lijkbleek.

Zou het mogelijk zijn, dat mijn lichaam nu al reageert? Is het met deze behandeling net zoals met andere natuurgenezingen, dat er een beginsverergering optreed?

Alvast bedankt voor de hulp, hopelijk kan ik hier op het forum wat wijzer worden.

Groetjes.

AnneM
Ervaren met het forum

herkenbaar

Berichtdoor AnneM » Vr Mar 23, 2012 12:10 am

hallo M,
Je verhaal is wat mij betreft herkenbaar. Ik voel me ook minder worden nu ik met de behandeling bezig ben. Ik krijg nog niet echt de vinger erachter welke symptomen nu bij welke middelen horen of wat er eventueel mee verbetert. De duizeligheid en het oorsuizen begonnen bij mij afgelopen december door een soort sappenkuur. Die schijnt juist slecht te zijn bij HPU, maar ik wist toen nog niet dat ik dat had. Toen ik na constatering van HPU met Depyrrol begon (januari) verergerde het ook weer. Ik heb zelf het idee dat het voornamelijk met de hypoglycemie/suikergevoeligheid te maken heeft. Ik had overigens in geen jaren last gehad van de hypoglycemie. Maar het verbetert niet ook al eet ik regelmatig, neem ik geen suiker e.d. Mogelijk is het een stuk ontgiften dat optreedt als je cellen beter gaan werken, maar ook dat is maar een veronderstelling. Ik weet het gewoon niet.
Ik stel mijn vragen maar bij een huisarts die wat ervaring heeft met HPU of bij Kamsteeg, want het forum is weinig levendig. Dat vind ik wel jammer, ik had gehoopt op tips van ervaringsdeskundigen, maar er wordt weinig gereageerd. Wel staat er veel interessants tussen de oudere verhalen.

Ik ben in het begin een keer bij een (natuur)diëtiste geweest en die vertelde me voorzichtig aan te doen met de Depyrrol, sommigen moeten er wel aan wennen, het zijn behoorlijke doses. Ook vertelde ze dat je bepaalde verschijnselen (tijdelijk) even terug kunt krijgen.
In elk geval wens ik je succes!
Anne

Mysteryx
Bekende op het forum

Berichtdoor Mysteryx » Vr Mar 23, 2012 10:36 am

Dankje, jij ook succes!

Ik zelf slik dan wel geen depyrrol, maar alles los. Slik je ook chroom erbij? Of zit dat al in de depyrrol? Dat heeft bij mij namelijk de hypoglycemie verminderd. Soms heb ik er nog wel last van bij te zwaar sporten enz.
Maar niet meer 3, 4 x per dag.
Vreselijk is het he? Zo`n lage bloedsuiker.. wat kan je daar beroerd van zijn.
Ik dacht soms wel eens dat ik ging flauwvallen zo erg.

Superveel succes en sterkte, misschien kunnen we af en toe eens posten hoe het gaat?

Ps: hoelang ben je bezig met de behandeling nu in totaal?

Groetjes.

AnneM
Ervaren met het forum

Berichtdoor AnneM » Vr Mar 23, 2012 8:47 pm

Ja, ik slik het nu ook los. En inderdaad ook chroom, 1 's morgens. Maar ik vind zelf dat ik er nog wel vrij snel last van heb. Ik moet nu heel goed opletten op tijd te eten anders word ik duizelig en vanmiddag vergat ik op tijd te eten en toen kreeg ik ook hoofdpijn erbij. Ik heb net warm gegeten en het zakt nog steeds niet. Het oorsuizen wordt dan ook erger, dus volgens mij hoort dat erbij.

Ik ben sinds 2 januari met de behandeling bezig en hou een soort weekboek bij onder behandelingsresultaten. Je had al gereageerd op mn laatste week.

Jij ook heel veel succes en sterkte en laten we inderdaad af en toe posten, ik vind dat wel leuk.

Groeten

Mysteryx
Bekende op het forum

Berichtdoor Mysteryx » Za Mar 24, 2012 8:55 pm

Hey hallo, okee want ik ben wel benieuwd hoe alles gaat. Je bent al een poosje bezig. Nog helemaal geen verbetering dus begrijp ik?

Hoelang slik je al chroom, slik je wel chroom picolinaat?
Ik had de eerste tijd dat ik chroom gebruikte veel meer last van bloedsuikerschommelingen. Pas na 2 maanden ofzo werd dat minder. Je kan het beste ook rustig aan beginnen en opvoeren naar 2 per dag bijv.

Ja word je ook duizelig als je je zo beroerd voelt? Zweten, humeurig enz?

Ik ben sinds vandaag ook begonnen met chlorofyl voor de lever. Las dat iemand daar ook baat bij had.

Ben benieuwd..

Gr.

AnneM
Ervaren met het forum

Berichtdoor AnneM » Zo Mar 25, 2012 2:10 pm

Okee, dat wist ik niet, dat het effect van chroom wat langer duurt. Blij te horen dat jij dat ook had eerst, dat het juist erger werd ervan. Nou ja, niet leuk voor jou natuurlijk, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik.
Ik ben te ongeduldig blijkbaar. Ik slik het sinds een week of 6 nu, inderdaad als chroompicolinaat.

Van zweten heb ik niet veel last, zelfs niet nu ik in de overgang ben, ik heb ook geen opvliegers. Van humeurigheid wel, maar ja, dat vind ik wel redelijk logisch, als je je beroerd voelt. Alhoewel, ik zal daar eens op letten of het zich juist tijdens die hypo-achtige momenten voordoet.

Jij bent nog lekker jong, ik hoop zo voor je dat de behandeling je goed doet. Want je hele leven maar op halve kracht leven is zo zonde. Ik heb nog mazzel gehad dat ik wel 20 jaar redelijk klachtenvrij heb kunnen leven en werken. Want als ik de verhalen hier zo lees, poeh.

Mijn arts vertelde me trouwens dat citrusfruit de lever wat meer belast, dat appels en peren beter zijn, als je tegen fruit kunt en het mag natuurlijk. Ben ook benieuwd of die chlorofyl wat doet voor je.
groetjes

Mysteryx
Bekende op het forum

Berichtdoor Mysteryx » Ma Mar 26, 2012 5:41 pm

Als je het nu zo heftig hebt, misschien kan je een half pilletje gaan minderen? En nog langzamer opvoeren? Ik reageerde ook superheftig erop.. begon met teveel in 1 x.

Ja moeilijk he met zoveel klachten te leven, ik ben wel al veel opgeknapt. Ik had namelijk ook een vitamineb12 tekort.. krijg daar nu 1.5 jaar injecties voor. Hiervoor kon ik bijna niets meer.

Gelukkig schijnt het zonnetje dat helpt altijd wel iets mee he?

Gr.

Mysteryx
Bekende op het forum

Berichtdoor Mysteryx » Di Mar 27, 2012 8:29 am

Ik moet zeggen dat ik me wel aardig goed voel nu.
Ik gebruik nu extra bij de hpu behandeling, kukurma (1 tl p.d) en die chlorofyl (2 x p.d) En na een week ben ik al minder moe!!!

Kukurma heb ik gewoon bij de toko gekocht.. een zak van 1 kilo voor 7.50, vaak kunnen ze het bestellen.

Groetjes.

AnneM
Ervaren met het forum

Berichtdoor AnneM » Wo Mar 28, 2012 11:29 pm

Nou, fijn dat je je al beter voelt!
Welke merk/soort chlorofyl heb jij? En waar is die kukurma voor?

Mysteryx
Bekende op het forum

Berichtdoor Mysteryx » Zo Apr 01, 2012 10:39 am

Ik gebruik de chlorofyl van het merk now.
Als je een creditcard hebt, kan ik je www.iherb.com aanraden. Scheelt zoveel in de prijs vergeleken met hier.. en gewoon zelfde merken.
Super site :)
Kukurma is voor veel dingen goed, kijk maar eens op google.
Het word ook wel tumeric genoemt.

Op het moment voel ik me weer klote nu, het ging een paar dagen (heel) goed. Maar me voedseallergieen komen weer heel erg de kop op steken.

Ik heb besloten me te laten helpen bij een NEAT-therapeut. Hopelijk kan die wat voor me allergieen.. ik kan zelfs geen aardappelen meer eten..

Word er zo moedeloos van.
De allergieen werken alles tegen.

Groetjes.

AnneM
Ervaren met het forum

Berichtdoor AnneM » Zo Apr 01, 2012 1:34 pm

He, vervelend voor je, van die allergieën. Ik heb zelf ook NAET therapie gedaan, maar het heeft mij weinig geholpen. Het was wel zo dat ik de weken gedurende de therapie me wat beter voelde, maar ik denk dat dat ook de hoop was dat het zou helpen. Maar ik wil je niet ontmoedigen hoor. Hou alleen goed in de gaten of het wel echt wat voor je doet.
groetjes

Mysteryx
Bekende op het forum

Berichtdoor Mysteryx » Zo Apr 01, 2012 9:58 pm

O echt waar, hoeveel behandelingen heb je gehad?
Ik begin a.s donderdag voor het eerst... had jij ook echt voedselallergieen, of meer last van je buik/darmen door de hpu? Gr.

Floggi
Bekende op het forum

Berichtdoor Floggi » Wo Apr 11, 2012 11:04 pm

Is dat iherb.com wel betrouwbaar?

Je moet erg oppassen met zulke producten. In 1995 (als ik me goed herinner) zijn in België meerdere doden gevallen (jawel...). Tientallen mensen zijn ziek geworden. En dat allemaal doordat een TCM-producent (TCM = Traditional Chinese Medicine) kruidenmengsels had verkocht waarin onder andere pijpbloem voorkwam.

Pijpbloem is zwaar giftig, vooral voor de nieren. Daarnaast is het sterk kankerverwekkend. Maar het is puur natuur, dat dan weer wel.

Door dat Chinese kruidenmengsel zijn dus meerdere mensen overleden. Vele mensen moeten nog steeds drie keer per week een halve dag naar het ziekenhuis voor nierdialyse - en dat voor de rest van hun leven. Ook nu sterven er nog mensen vanwege die affaire, doordat de (nier)kanker zich vaak pas veel later openbaart.

Na dat schandaal is pijpbloem in heel Europa verboden.

Als je dan weet dat er bij steekproeven nog steeds regelmatig kruidenmengsels worden aangetroffen waarin pijpbloem zit, dan weet je dat je nog steeds een risico loopt. Vooral omdat er slechts af en toe een steekproef wordt gedaan. De meeste kruidenmengsels komen zonder controle onze grenzen binnen.

Veel plezier dus met je kruidenmengsels van iherb.com ...

Mysteryx
Bekende op het forum

Berichtdoor Mysteryx » Ma Mei 07, 2012 11:09 am

Zo hallo je hoeft niet gelijk zo negatief te zijn over iherb.com hoor. Dezelfde merken als in.nederland koop ik daar alleen scheelt het meer dan de helft. het is geen china waar ik de producten koop!!

Floggi
Bekende op het forum

Berichtdoor Floggi » Ma Mei 07, 2012 9:19 pm

Ik ben niet persé negatief over iherb. Ik ken ze niet.

Ik weet wel dat niet alles wat er wordt verkocht betrouwbaar is. Vandaar dat ik vragen stel.

Ook Nederlandse, Belgische of Amerikaanse producten kunnen namelijk schadelijke ingrediënten bevatten. Dat is nu eenmaal zo. Het ontkennen hiervan is net zoiets als het ontkennen dat in grote steden zakkenrollers rondlopen.

Eigenlijk zeg ik alleen maar: "let op wat je doet". Als dat iherb betrouwbaar is: prima. Maar wel eerst goed controleren of dat echt zo is.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”