heel veel vragen over HPU

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
AnneM
Ervaren met het forum

Berichtdoor AnneM » Ma Apr 16, 2012 2:05 pm

Ik denk niet dat je mijn protest snapt. Het probleem is juist dat er geen redenen gegeven worden. Er wordt alleen verwezen naar het feit dat HPU niet erkend is. Dat Kamsteeg biochemicus is en geen arts en dat er geen artikel over is geschreven.
Ik wilde mijn bedrijfsarts er iets over vertellen, maar die hoort het welwillend aan, schuift het terzijde en zegt dat het in zijn ogen gewoon stress is. En als ik vraag waarom is het antwoord omdat PKU (!) niet erkend is, dus wat hem betreft niet bestaat....
Ik hecht dan meer waarde aan de mening van mijn hpu-behandelaar (ook huisarts) die ziet hoe kinderen met HPU weer gezond en zichzelf worden bij behandeling daarvan.

Maar goed, genoeg wat mij betreft. Misschien moeten we er een ander onderwerp voor opzetten. Dit is tenslotte Grace's onderwerp met veel vragen over hpu en niet een discussie of het wel of niet bestaat.

Floggi
Bekende op het forum

Berichtdoor Floggi » Ma Apr 16, 2012 8:27 pm

Als iemand zou kunnen laten zien dat HPU zou bestaan, zou het direct als ziekte worden erkend.

Kennelijk is er nog nooit iemand in geslaagd dit te laten zien...

Als ik beweer dat ik met mijn gedachtenkracht door een muur heen kan zweven, maar ik kan dat niet laten zien, op geen enkele manier... hoe geloofwaardig zou jij mij dan vinden?

Waarom zou HPU ineens wél geloofd moeten worden, terwijl het bestaan ervan niet waarschijnlijker is dan mijn vermogen om door een muur heen te zweven?

taki
Nieuw in dit forum

eten kiezen

Berichtdoor taki » Do Jun 21, 2012 8:44 pm

Hallo Grace2

ik heb je verhaal gelezen en herken enorm veel hierin.

voor wat eten betreft, zou je kunnen overwegen om het boek te lezen van ralph moorman of hem of 1 van zijn consultants kunnen raadplegen.

ik moest ook brood en zuivel weglaten, en in het boek van ralph worden veel alternatieven geboden. ook dit boek http://www.oersterk.nu/ is boordevol informatie.

s ochtends maak ik quinoa of havermout klaar (koken in water) en voeg daar allerlei gezonde lekkere dingen aan toe, zoals olijven, gekookt eitje, lijnzaadolie, tomaatjes muesli, chia zaadjes, stuifmeelkorrels.. enz aan toe, je kunt varieren naar eigen keuze...
als warm eten wok ik veel soms met zilvervliesrijst, of met spelt maar ook weer mogelijk met quinoa of couscous... ook hier vollop variatie mogelijk.. maar vaak is wokgroente met vlees of vis genoeg...

eet gedroogde vruchten als tussendoortje en met dit alles heb ik totaal geen honger...

heel soms neem ik een stukje puur chocolade.. gewoon omdat ik t verdien. en omdat dat boordevol magnesium zit natuurlijk :wink:

succes ermee

groetjes Tanja

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”