Mijn HPU verhaal

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
suzanne _
Nieuw in dit forum

Mijn HPU verhaal

Berichtdoor suzanne _ » Di Jul 26, 2011 10:43 am

Goedemorgen!

Ik zal mijn HPU verhaal met jullie delen. Mijn moeder heeft deze ziekte ook, en is hier 10 jaar geleden uitvoerig voor behandeld. Aangezien ik allerlei soortgelijke klachten had als mijn moeder (vermoeidheid, spierzwakte, verminderde spieropbouw, perfectionistisch, niet kunnen ontspannen, slaapproblemen, maag- en darmklachten, onvruchtbaarheid, ondergewicht, en nog veel meer kleinere klachten), heb ik vier maanden geleden contact gezocht met Dr. Kamsteeg. Hij heeft me toen Cytozyme AD voorgeschreven en Riboflavine-5-fosfaat tegen mijn vermoeidheid. Deze supplementen hebben aardig goed geholpen. Verder heb ik een urinetest laten doen, waaruit uit gebleken is dat ik inderdaad HPU positief ben (score van 1,06). Dit verbaasde me niet aangezien ik een score van 14 had op de HPU vragenlijst op internet.

Vervolgens heb ik ook de uitgebreidere HPU screening gedaan met allergieënonderzoek. Hieruit is gebleken dat:
- ik een milde glutenintolerantie heb (0.486, dus net onder de 0.500 grens). Ik probeer nu mijn gluteninname zoveel mogelijk te beperken, en merk al grote verschillen in mijn darmen.

- mijn TSH waarde te laag was (0.74). Hiervoor slik ik nu al 40 dagen 3 pillen Agnus Castus per dag. Mijn menstruatie is namelijk 6 jaar geleden opgehouden, terwijl ik nog maar 21 jaar ben. Deze Agnus Castus moet ik blijven slikken tot ik weer menstrueer. Verder is deze Agnus Castus ook bedoeld om mijn hormonen weer in balans te brengen sinds ik ben gestopt met de anticonceptiepil. 10 maanden geleden ben ik begonnen met de Diane pil vanwege mijn acné, maar op aanraden van Kamsteeg ben ik hier 4 maanden geleden weer mee gestopt. Sinds het stoppen had ik echter extreem veel last van haaruitval en ontstekingen in mijn gezicht. Ik hoopte d.m.v. de Agnus Castus weer een gezonde hormoonbalans in mijn lichaam te krijgen. De haaruitval is inderdaad een stuk minder geworden, maar mijn huid nog niet.

- mijn histamine-gehalte tegen de bovenste grens zat. Dit verbaasde Kamsteeg, aangezien bij HPU-patiënten vaak de histamine verlaagd is. Als verklaring gaf hij dat ik gevoelig ben voor allergieën, waardoor mijn histamine sterk verhoogd wordt, en vervolgens weer verlaagd vanwege de HPU. Door deze combinatie komt de histamine uiteindelijk op een gezonde waarde uit. Ik heb inderdaad last van hooikoorts, en daarvoor zal ik de komende jaren behandeld worden met Pollen 30 CH.

- mijn fructosamine-gehalte sterk verhoogd was (283). Volgens Dr. Kamsteeg zit ik nu in een pre-diabetes stadium. Daarom heb ik mijn fructose-inname sterk gereduceerd met ongeveer 2/3 van mijn vroegere inname. Verder slik ik sinds 15 dagen Glutathion en Glucobalance.

- mijn IgG4 waarde zeer sterk verlaagd was (0.014). Ik probeer er nu achter te komen wat de oorzaak van deze verlaging zou kunnen zijn. Ik vermoed dat het te maken heeft met mijn gevoel van 'verlies van controle' sinds mijn moeder een zwaar herseninfarct heeft gehad.

- ik intolerantie heb opgebouwd tegen haver/gerst/rogge en walnoot/hazelnoot/amandel. Deze voedingsmiddelen laat ik nu tijdelijk uit mijn eetpatroon weg.

Tot slot ben ik een maand geleden begonnen met Depyrrol Kind, dat ik heel langzaam opbouw. Ik zit nu sinds 3 dagen op twee capsules per dag. Als dit potje op is, ga ik over op de Depyrrol Basis.

Ik heb het idee dat ik me psychisch al iets beter voel sinds ik begonnen ben met de Depyrrol, en ook is mijn haaruitval sterk afgenomen door de Agnus Castus. Maar verder is mijn lichaam behoorlijk van slag. Sinds ik begonnen ben met de Glutathion ben ik steeds ziek, ongelofelijk moe, duizelig, hoofdpijn, kiespijn, spierpijn, gewrichtspijn, en snel gefrustreerd. Ook heb ik ineens veel meer last van acné en ontstekingen in mijn gezicht. Dit terwijl ik had gehoopt dat de Agnus Castus mijn acné juist zou verminderen.

Zijn er meerdere mensen die Glutathion hebben gebruikt? Heeft het jullie geholpen, of hebben jullie hiervan bijwerkingen gehad? Het is wel een 'ontgifter', dus misschien horen zulke klachten erbij. En weten jullie waardoor de acné-uitbarsting zou kunnen komen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

Groetjes,

Suzanne

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Ma Sep 05, 2011 6:54 pm

Hallo Suzanne,

Kan het zijn dat er een verstoring in je oestrogeen / progesteronhuishouding zit? Een aantal van je klachten doen denken aan een tekort aan progesteron.

De gluthation kan zeker de ontgiftingsklachten geven die je noemt. Is dat intussen over?
Laatst gewijzigd door Gonny † (therapeut) op Vr Dec 16, 2011 11:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

suzanne _
Nieuw in dit forum

Berichtdoor suzanne _ » Ma Sep 05, 2011 7:05 pm

Beste Gonny,

Bedankt voor uw antwoord!
Het zou best kunnen dat mijn oestrogeen / progesteronhuishouding verstoord is. Ik ben het afgelopen jaar namelijk nogal aan het 'spelen' geweest met mijn hormonen. Eerst heb ik een half jaar de Diane pil gebruikt, daarna 3 maanden niks, en daarna 3 maanden Agnus Castus.

Verder menstrueer ik al 7 jaar niet meer. Ik heb dit altijd toegeschreven aan mijn ondergewicht (ik weeg 50 kg bij een lengte van 1.80m), maar misschien is er meer aan de hand. Daarvoor heb ik ook de Agnus Castus voorgeschreven gekregen, in de hoop dat mijn menstruatie weer op gang zal komen.

Wat zijn precies klachten van een progesteron tekort? En wat kan ertegen gedaan worden?

De klachten van de glutathion zijn nu overigens over!

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Vr Dec 16, 2011 11:09 pm

Hallo Suzanne,

Gaat het intussen al wat beter met je?
Je hebt inderdaad een stevig ondergewicht. Is je voedingspatroon een van de oorzaken?

Aanvullen van progesteron kan door gebruik van een natuurlijke progesteroncreme.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”