HPU en hypermobiliteit

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
Engeltje87
Nieuw in dit forum

HPU en hypermobiliteit

Berichtdoor Engeltje87 » Wo Jul 13, 2011 12:22 pm

Ik ben nieuw op het forum, ik heb me aangemeld omdat er een vermoeden is van HPU door verschillende klachten.

Naast vele klachten heb ik last van ernstige hypermobiliteit.
Is het mogelijk dat je door HPU dagelijks (sub)luxaties van gewrichten kan hebben? Mijn gewrichten gaan bijna dagelijks uit de kom. Vorig jaar is mijn schoudergewricht vastgezet (ik was op mijn schouder gevallen en had al mijn schouderbanden afgescheurd)
Mijn kaakgewricht gaat van kleins af aan al uit de kom..vele gewrichten volgden later. Ook heb ik last van slijtage (wat gezien mijn leeftijd niet echt normaal is, ben midden 20) en vergroeiingen in mijn enkels en polsen, heb ook vaak ontstekingen.

Ik heb veel vragen en zit erover na te denken om te te laten testen op HPU.

AnneM
Ervaren met het forum

hms-eds

Berichtdoor AnneM » Zo Feb 19, 2012 11:06 pm

hoi engeltje87
ik hoop voor je dat je ondertussen al verder bent gekomen, maar ik kwam afgelopen week toevallig op een site terecht over hypermobiliteit en toen ik jouw vraag zag heb ik 'm weer even opgezocht. Hierbij de link:
http://www.hms-edsplatform.nl

Zij hebben ook een forum, waarschijnlijk zul je daar veel herkennen.
Succes!

Engeltje87
Nieuw in dit forum

Re: hms-eds

Berichtdoor Engeltje87 » Za Mei 26, 2012 3:06 pm

Hoi AnneM,

Dankjewel! Dat forum ken ik. Ik ben 5 jaar geleden gediagnostiseerd met EDS. Alleen is er naast EDS het vermoeden van HPU. Op de HPU test scoor ik 13 van de 14 punten. Het kan ook zo zijn dat het in elkaar overloopt.
De EDS uit zich een stuk progressiever dan "standaard" Vandaar het vermoeden dat er naast EDS nog iets anders moet zijn, vermoedelijk HPU

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Vr Aug 10, 2012 10:46 pm

Hallo Engeltje,

Jouw hypermobiliteit is wel heel heftig maar de link met hpu kan er zeker zijn.
Gebruik je iets van vitamien / mineralen?

Engeltje87
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Engeltje87 » Za Sep 01, 2012 3:50 pm

Beste Gonny,

Bedankt voor je reactie.
Ja, ik gebruik:
Omega 3 capsules van Bonusan
Curcuma longa extract van Bonusan (voor ontstekingen)
Vitamine D3 (voor mijn botten/ botontkalking)
Fruit Crystals van Biodream

Fysiek gaat het iets beter, zelf denk ik omdat het psychisch ook wat beter gaat (in kleine stapjes) psyche en fysiek zit zo dicht bij elkaar.
De (sub)luxaties zijn ook wat minder geworden. Ik heb wel last van bijnieruitputting, zijn daar eventueel viatminden/ mineralen voor?

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Vr Sep 28, 2012 4:04 pm

Er zijn zeker middelen die belangrijke bouwstoffen zijn bij een bijnieruitputting.
Via dit open forum mag ik je (van de wet) geen adviezen geven mbt middelen.
Meld je aan voor het behandelforum via http://hpu-forum.orthomoleculaire-genee ... b3dc5d3818
Zodra je toegang hebt gekregen kun je op het behandelforum nog even kort je vraag zetten.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”