HPU of niet? Mijn verhaal

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
dave0912
Nieuw in dit forum

HPU of niet? Mijn verhaal

Berichtdoor dave0912 » Ma Jul 11, 2011 10:19 pm

Goedenavond allemaal,

Ik ben Dave 26 jaar (m). Na het lezen van de verschillende info op het HPU forum & website kom ik veel herkenbare symptomen tegen. Het zit als volgt.

FYSIEKE INSPANNING: Vanaf mijn veertiende t/m 22 heb ik aan semi-professioneel wielrennen gedaan. Dus veel en keihard trainen 30 uur+ per week.

ACNE: Vanaf mijn veertiende t/m nu heb ik behoorlijk last gehad van acne, al hoewel de laatste twee jaar wat minder.

Daarnaast heb ik vervelende karaktereigenschappen zoals veel planmatig bezig zijn, perfectionistisch, continu bezig willen zijn, nooit écht kunnen ontspannen, overdreven zwaar sporten (kracht & cardio).

Na mijn fiets periode (van de één op de andere dag abrupt gestopt) en universitaire studie ben ik eigenlijk helemaal in elkaar geklapt, depressief, moe, wel nog veel sporten (ter compensatie?), weer veel acne, allerlei vage klachten, hevig nachtelijk zweten, lage hormoonspiegels, lage cholesterol-niveaus (alle), vermijden van sociale contacten, stemmingswisselingen.

Nu gaat het weer een beetje de goede kant op, leuke nieuwe baan. Is in dit verhaal HPU te herkennen?

Daarnaast nog een laatste punt ACNE. Laat twee gaat het super met de huid. Ik pak veel zink (methionine bonusan 15 mg x 6 p/dag) en vitamine A (synergetische) werking. Kan deze verbetering door deze supplementen verklaard worden? Ik neig tot veel zweten, ook op vakantie in Thailand krijg ik ineens heel veel last (allemaal witte kopjes in gezicht).

Wat is uw 'cocktail' (positief bedoelt) omtrent acne problemen en misschien voor de overige problemen?

Hartstikke bedankt alvast!

Mvg,

Dave

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”