Bestaat hpu?

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
Bamboe
Nieuw in dit forum

Bestaat hpu?

Berichtdoor Bamboe » Do Jun 23, 2011 4:01 pm

Al een jaar of 8 heb ik vrij ernstige gezondheidsklachten en ook daarvoor speelde vermoeidheid en een prikkelbare darm al. De laatste tijd nemen de klachten toe en al googlend kwam ik op hpu. Heel veel herkenning en na de vragenlijst te hebben ingevuld bleek dat ik best veel kans had op hpu. Ik liet een urine test doen en die was positief 1,89. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dolblij was. Ik heb een ziekte die goed te behandelen is en een gezond lijf lag in het verschiet. Ik belde mijn huisarts, maar helaas had ze er nog nooit van gehoord. Ze wil zich even inlezen. Ondertussen googlede ik nog even verder en tot mijn schrik las ik dat hpu helemaal geen aangetoonde ziekte is. Wat nu? Ik tast nu helemaal in het duister. Probeerde al in contact te komen met behandelend artsen, maar dat is helaas ( nog) niet gelukt. Is hier iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Bestaat de ziekte of ben ik beduveld?

Jette
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Jette » Zo Jul 03, 2011 3:43 pm

Hoi
Ik heb ook een test gedaan en die is ook positief. Er zijn speciale pillen in de handel die je er voor kunt slikken. Weet nog niet of het helpt maar ga het zeker proberen!
sterkte
groetjes jette

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Ma Jul 04, 2011 1:23 pm

Hallo Bamboe,

Wanneer je positief scoort op hpu zie je vaak dat er een scala van klachten is die erop wijzen dat alle hormoonsystemen een beetje uit balans zijn; bijnieren, bloedsuiker, vrouwelijke hormone, schildklier.
Er zijn enkele stoffen zoals vit b6, mangaan, zink en magnesium die belangrijk zijn om al die hormonen goed hun werk te kunnen laten doen en waar we vaak tekort aan hebben.

Bamboe
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Bamboe » Ma Jul 04, 2011 7:25 pm

Bedankt voor de reacties.

Gonny, bedoel je hiermee dat de ziekte aan te tonen is door de tekorten aan te tonen? En kan dit aangetoond worden door reguliere testen bij je huisarts?
Ik hoor het heel graag.

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Vr Aug 12, 2011 8:18 pm

Helaas is lang niet altijd met bloedonderzoeken aan te tonen dat er tekorten zijn. Soms komt een stof voldoende in het bloed voor maar kan minder goed in de weefsels opgenomen worden door andere tekorten.
Ook gaan laboratoria uit van een standaard terwijl er geen standaardpersoon is.
De ene persoon kan klachten hebben terwijl de uitslag normaal is en de ander nog niet wanneer de uitslag ver onder de benedengrens zit.

Floggi
Bekende op het forum

Berichtdoor Floggi » Vr Jan 13, 2012 6:14 pm

Een korte zoektocht leverde op dat de Consumentenbond concludeerde dat HPU alleen door ene Kamsteeg wordt gepropageerd. Over de motieven en integriteit van deze Kamsteeg zijn veel twijfels.

In de alternatieve wereld is HPU zwaar omstreden. Een enkele alternatieve genezer erkent HPU als ziekte, vele andere alternatieve genezers zijn van mening dat HPU niet bestaat. De Artsenvereniging voor Biologische en Natuurlijke Geneeskunde schrijft dat HPU een niet-bestaande ziekte is.

De reguliere geneeskunde kent HPU helemaal niet. Het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde concludeert dat patiënten om de tuin worden geleid.

Van Wikipedia haal ik de volgende tekst:

Wikipedia schreef:Het bestaan van het ziektebeeld blijkt niet uit enige publicatie in een gezaghebbend medisch tijdschrift. Het ziektebeeld is dus niet officieel beschreven en wordt in Nederland niet erkend.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”