HPU, hypotheroidie, PCOS

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
Hope
Nieuw in dit forum

HPU, hypotheroidie, PCOS

Berichtdoor Hope » Do Mei 19, 2011 12:36 pm

Het word steeds erger.. Ik begon met een trage schildklier, ik was net 17 en kwam aan van lucht.. Letterlijk! 20 kilo in 6 maanden..
Jaren heb ik gesukkeld van het ene dieet naar het andere, van het ene afvalpilletje naar het andere en dan weer van de ene sport naar de andere..
Op een gegeven moment vond ik gewoon niet dat dit het enige kon zijn. Waarom kon ik niet afvallen? Ik slikte medicijnen (thyrax) en ik stond na 3,5 jaar goed ingesteld! Dan kan ik toch afvallen? Nou mooi niet dus!
Ik wilde een doorverwijzing mijn dokter dacht dat het psychisch was (moeilijke jeugd bla bla bla) ik zei dat dat heel goed kon maar dan wilde ik eerst zeker weten of het echt niet iets lichamelijks was.
Ik werd door gestuurd naar de endocrinoloog en daar testen ze mij op PCOS
Ja dat heb ik.. Verder kwam er niet zo heel veel uit gelukkig wel ijzer gebrek maar ja dat hebben we allemaal in de familie (moeder, zus)
Ze hebben niet verder gekeken en zeiden ook dat ze er niet voor of tegen kunnen doen. Nou daar sta je dan! Je hebt er wat bij gekregen en weer geen oplossing geen manier om af te vallen..
We zijn gaan zoeken op het internet en kwamen op vitamines die helpen bij PCOS we kwamen op wat uit en uiteindelijk stuitte we ook op HPU.
Test gedaan (online) n 13 punten hoogst waarschijnlijk HPU
Urine test kan niet meer in ieder geval ik slik al heel veel vitamines aangezien we daar zelf al uit zijn gekomen :)
Het gaat beter met me ik heb kunnen stoppen met de thyrax omdat ik dacht als de vitamine zorgen dat het sneller gaat werken allemaal heeft het natuurlijk geen nut als de thyrax zegt hoho ff rustig aan..
Ik viel 2 kilo af in 2 weken netjes dacht ik maar ben het inmiddels weer aangekomen +0,4 (ZOALS ALTIJD!!)
Dus nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen!

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Vr Mei 27, 2011 9:59 pm

Hallo Hope,

Ben je in overleg met je arts gestopt met de thyrax? Wanneer er echt een schildklierprobleem is redt je het meestal niet met vitaminen.
Zoals ik ook al aan Jessie schreef, mogelijk speelt er ook een bloedsuiker- of ander probleem mee. Ga naar de website van Cora de Fluiter http://www.coradefluiter.nl/lezers/lezers.8.php en doe de test die halverwege de bladzijde staat. Dit geeft inzicht in de factoren die een rol spelen bij je overgewicht.
Overigens kan het bij jou ook een oestrogeendominantie zijn: een onbalans tussen oestrogeen en progesteron, de belangrijkste vrouwelijke hormonen.

Hope
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Hope » Zo Jun 05, 2011 10:14 am

Dank je wel voor je antwoord!
Het is in ieder geval niet me progesteron want dat is getest toen ik heen ging voor PCOS.. Ik zal de test even doen!

Hope
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Hope » Zo Jun 05, 2011 11:21 am

ik heb de test gedaan!
er kwam als topper eigenlijk uit verlaagde vetverbranding daarna schildklierdifficentie, menopauze en hyperinsulinemie.

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Zo Jun 12, 2011 7:22 pm

De verlaagde verbranding kan veroorzaakt worden door de schildklier. Doe de Barnes temperatuurtest. Je vind de test op dit forum http://overgewicht.pilliewillie.nl/obes ... cht.2f.php
Hoe hoog scoorde de hyperinsulinemie? Zit het gewicht vooral rond je middel? Heb je vaak honger / trek meteen na een maaltijd?

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”