Nieuw hier

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
grannysmith
Nieuw in dit forum

Nieuw hier

Berichtdoor grannysmith » Za Apr 23, 2011 11:41 pm

hallo allemaal,

Ja ik zal maar met de deur in huis vallen want we hebben hier allemaal soortgelijke klachten. Ik heb (nog) officiele geen test gedaan, maar als ik alle klachten zo lees is er een grote kans dat ik HPU heb. Ik heb de hpu test gedaan en daar in kwam het resultaat '' vrijwel zeker'' uit. Welliswaar niet tot stand gekomen door medische resultaten, maar al met al...
(herkent iemand van jullie zich hier in?)

Ik ben nu 25 heb al jarenlang vage klachten. Kan geen druppel alcohol verdragen, geen druppel cafeine, ben zo lenig als wat: die hoek van 90 graden met mijn duim is geen probleem. Rechter heup is ontzettend flexibel, reageer ontzettend slecht op chemische medicijnen, het is verbazend hoe anders het leven eruit ziet als je geen parcetamol kan nemen... mijn menstruatie is sinds begin februari niet meer teruggekomen, en als ik wel mensrtueer is het een waar drama, ik weeg 45 kilo bij 1.61, nikkelallergie, melkallergie, van overmatige lichaamsbeharing, pijn in mijn kniegewricht, veel witte vloed, eigenlijk opvallend veel nu mijn menstruatie uit is gebleven. NEE ik ben niet zwanger, daar heb je seks voor nodig... nou er is nog heel wat op te noemen, maar dit schetst toch al een beeld?

Tweede kwestie waar ik dan mee zit is het volgende: Buitenbaarmoederlijke zwangerschappen, vruchtbaarheidsproblemen, algehele problemen rondom voortplanting schijnen deel uit te maken van het klacheten patroon van HPU. Maar begrijp iik nou goed dat je zowieso minder kans hebt om zwanger te worden? Sterker nog dat de kans op onvruchtbaarheid vrij groot is? Ik vraag dit niet omdat ik bang ben onvruchtbaar te zijn maar omdat ik altijd, al sinds klein meisje, het idee had nooit kinderen te kunnen krijgen. Het krijgen van kinderen maakt dus al lang geen onderdeel meer uit van mijn levensplanning. Dat vermoeden zou dan verband houden met deze aandoening.

Pfff dit is weer een heel verhaal, ben benieuwd naar de reakties.

Grannysmith

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Zo Mei 01, 2011 6:25 pm

Hallo Grannysmith,

Als ik dit zo lees heb je heel veel kans op een oestrogeendominantie.
Depyrrol kan al veel van de klachten verbeteren maar mogelijk is dit bij jou niet voldoende.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”