Urine of bloedonderzoek?

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
Hil
Nieuw in dit forum

Urine of bloedonderzoek?

Berichtdoor Hil » Wo Apr 13, 2011 10:31 am

Ik gebruik al jaren voedingssupplementen met daarin o.a. vitamines B (multivitaminen) maar ook mangaan en zink (in glucosamine). Kan ik dan wel een urine of bloedtest doen? Of moet ik dan eerst een tijdje stoppen met deze voedingssupplementen? Ik neem nl. aan dat dit de test kan/zal beïnvloeden.

Is een bloedtest beter dan een urinetest of maakt dat niet uit?

Wanneer zou je kiezen voor een bloedtest? Ik vraag dat omdat ik naast jaren voedingssupplementen gebruik ook jaren lang klachten heb (o.a. ME, hypermobiel, FM) en in 2003 pfeiffer heb gehad. Misschien dat dat van invloed kan zijn op de keuze van de test?

Alvast bedankt, groetjes Hil

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Ma Apr 18, 2011 7:53 pm

Hallo Hil,

De enige mogelijkheid om hpu vast te stellen is de urinetest.
Helaas is die minder betrouwbaar wanneer je langere tijd b6 slikt in bv een multi.
Het hangt wel van de hoeveelheid af en van de periode dat je het middel slikt.

Hil
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Hil » Ma Apr 25, 2011 10:12 am

Hoi Gonny,

Bedankt voor je reactie. Ja daar was ik inderdaad al bang voor. Ik heb ook even een mail gestuurd naar het KEAC hoe dat zit qua betrouwbaarheid. Aangezien ik ze al zo lang gebruik. Als ik de test doe kan ik doormailen hoeveel B6 ik gebruik en dan kunnen ze dat berekenen. Dus dat is heel mooi.

Groetjes Hil

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”