Help! Nieuw lid en 'wanhopig'

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
jessieb
Nieuw in dit forum

Help! Nieuw lid en 'wanhopig'

Berichtdoor jessieb » Za Mar 12, 2011 9:51 pm

Hallo,
sinds mijn 16e heb ik lichamelijke klachten. Ik ben van mijn 16e tot en met mijn 26e 5 keer geopereerd aan mijn schouders. Deze schoten telkens uit de kom. Ookal werden mijn spieren en gewrichten ingekort rondom mijn schouders, iedere keer ging het om wat voor reden dan ook kapot. Ik heb er zelfs mijn werk door moeten stoppen en ander werk gaan zoeken, omdat ik het lichamelijk gezien niet meer trok. Nu ben ik 31 jaar en de artsen zeiden altijd, dat zodra ik ouder werd, ik minder klachten zou krijgen, omdat ik dan stijver zou worden. Helaas is niets minder waar... ik krijg zelfs meer klachten en niet alleen in mijn schouders, maar ook in mijn vingers, polsen, rug, heupen, bekken.. Het voelt de hele dag door als een verzurende pijn. De ene dag meer dan de ander. Ik heb 3 kindjes en ik zou zo graag eens een onbezorgde gezellige moeder voor hen zijn. Maar momenteel, word ik super moe wakker, zodra ik eruit ben, dan gaat het op zich wel. Heb nergens zin aan, maar zet me er wel toe, ben snel van slag, snel geirriteerd, mn bekkenklachten zijn behoorlijk...
Ik zoek al jaren naar enige hulp. Al 15 jaar heb ik fysio, maar heeft me nooit echt geholpen. Nu heb ik pilates ontdekt en dat gaat wel iets beter. Ook het feit, dat ik thyrax gebruik maar iets verschil.. maar echt gelukkig en prettig voel ik me niet...
Wie kan mij helpen!!!!

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Wo Mar 30, 2011 11:51 am

Hallo Jessie,

Dat hypermobiele zie ik bijna altijd bij hpu maar bij jou is het wel heel extreem. Die verzurende pijn, zijn dat alleen je gewrichten of ook je spieren. Slaap je slecht?
Het zou kunnen zijn dat fibromyalgie meespeelt.
Heb je veel behoefte aan zoet en brood ed?

jessieb
Nieuw in dit forum

fybromyalgie

Berichtdoor jessieb » Wo Mar 30, 2011 3:09 pm

Hoi Gonny,

Het zijn denk ik mijn spieren en gewrichten. Ik heb vorige week bericht gehad, dat ik inderdaad hpu positief ben, dus dat is al een zoektochtje minder.. Maar hoe nu verder. Want ik heb dan wel het boek aangeschaft.. ik weet eigenlijk nog niet waaraan ik toe ben.
Ik ben gestart met depyrrol plus, omdat ik nog borstvoeding geef.
Je vraagt of ik slecht slaap en daarbij is het antwoord ja! maar dat komt vooral door de kidneren. Ik heb al 4 jaar geen enkele nacht door kunnen slapen!
Ik heb zeker onwijze behoefte aan zoetigheid, maar van mijn dietiste had ik al begrepen dat ik dat moest minderen. Dat doe ik nu (soms wat meer dan andere momenten) maar het helpt wel iets...
Brood vind ik helemaal niet zo lekker. Ik verplicht mezelf ertoe, om dagelijks toch te eten. Ik hou meer van crackers.. maar dat probeer ik zo min mogelijk te doen.

dank je wel voor je reactie

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Zo Mei 01, 2011 6:17 pm

Hallo Jessie,

Je bent nu 'n maand bezig met de depyrrol en minder suikers.
Wat merk je er van?

jessieb
Nieuw in dit forum

Berichtdoor jessieb » Zo Mei 01, 2011 9:03 pm

Hoi gonny,

de depyrrol plus werd door een orthomoleculair geneeskundige ook afgeraden bij borstvoeding, dus ik ben toch maar gestopt. Ik had de afgelopen 2 weken iedere keer pijn bij het ademen op het gebied van mijn middenrif. Nu ik gestopt ben met de depyrrol is het weg.. wellicht toch een te hoge dosering? Ik gebruik nu calcium, magnesium, zink tabletten en een gewone vitaminepreparaat.
Met de suikers merk ik zeker wel verschil, maar ik kan niet goed omschakelen naar een suikerarm dieet. Ik vind het lastig. Waar haal ik suikervrije producten, hoe ziet mijn dagmenu eruit, dat soort dingen. Aangezien ik ook geen koemelkproducten neem (koemelkallergie van m'n dochtertje en geef nog borstvoeding)
Ben even de draad kwijt!

groetjes Jessie

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Vr Mei 27, 2011 9:36 pm

Hallo Jessie,

Ik stuur je via pb een advies voor suikervrije voeding. Kijk even of je er wat mee kunt.

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Za Jun 11, 2011 9:00 pm

jessieb schreef:Hoi Conny,

Hartelijk dank voor je reactie, toch heb ik nog een vraagje:

hoe maak ik die pannekoeken met kikkererwtenmeel of amandelmeel?
En die pure chocolade (70%) daar zit toch ook suiker in?
Ik heb nu speltbrood gekocht, is dit beter dan gewoon brood?

hartelijk dank,

Jessie

Hallo Jessie,

Ik heb je berichtje even verzet.
Kikkermeel en amandelmeel kun je bij een natuurwinkel halen of de Sligro. In pure chocolade zit wel suiker maar door de hoeveelheid cacao is het toch een veilig (en heel gezond) product.
Speltbrood valt soms beter dan tarwebrood maar niet altijd. Uitproberen.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”