Vraag door Juliekes

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Vraag door Juliekes

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Za Feb 26, 2011 10:16 pm

Hallo!

Ik heb gisteren de diagnose gekregen dat mijn urinetest positief was.
Ik weet nog niks meer, moet volgende week naar de huisarts die de test afnam.

Ik heb al jaren klachten van vermoeidheid en spierpijn en nu veel hoofdpijn.

Ik stopte net met de pil omdat we binnen enkele maanden zouden willen proberen zwanger worden.

Ik lees nu dat er bij HPU problemen kunnnen zijn mbt zwangerschap: moeilijk zwanger raken, miskramen, misselijk, zwangerschapsvergiftiging, vroeggeboorte en HPU doorgeven aan je kind???
Help, ik heb zoveel vragen.

Ik ben 31 jaar en werk fulltime. Ik kom uitgeblust en slechtgezind thuis...

De arts zal me wel uitleg geven maar ik ben zo onzeker...
Eerst medicatie nemen en dan zwanger worden of direct proberen zwanger worden?
Kan mijn lichaam dat aan?
En de baby is daar risico?

Hallo Juliekes,

Ik heb je vraag naar het forum verhuisd.
Wat bijzonder dat je huisarts de test afgenomen heeft. Dat maak ik nog maar weinig mee.
Je kunt veilig proberen zwanger te worden. Bij hpu wordt vaak B6, zink en mangaan geadviseerd. Hiervan zijn geen nadelen bekend bij zwangerschap. Eventueel kun je, zodra je zwanger bent, voor de zekerheid overgaan op een zwangerschapsmulti.
Mogelijk is een aanpassing van je voeding ook belangrijk om van je klachten af te komen. Probeer eens een periode zoveel mogelijk suikervrij te eten/drinken.

juliekes
Nieuw in dit forum

HPU en zwangerschap

Berichtdoor juliekes » Za Feb 26, 2011 11:01 pm

Hey Gonny,
Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik heb inderdaad een heel goede huisarts die voor alles openstaat en zelf op zoek gaat naar dergelijke testen. Ik laat U weten als ik meer weet.

Zoals U het schrijft zou een zwangerschap geen probleem mogen vormen.
Toch lees ik hier en daar andere zaken... Welke ervaringen hebt U van patienten?
Ik weet dat ik niet mag veralgemenen maar is het niet zo dat wie HPU heeft sowieso die bijwerlingen bij een zwangerschap heeft? Is er speciale opvolging nodig door de gynecoloog?

Zijn er dames met ervaringen daaromtrent?

Bedankt!

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”