graag wijze raad.

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
berke
Nieuw in dit forum

graag wijze raad.

Berichtdoor berke » Wo Feb 23, 2011 5:28 am

Hallo,

Weet nie goed hoe beginnen ma ga toch proberen want ik voel me zo ziek. Ik ben iemand van 44 en lijd al 21 jaar aan cvs (teminste dat is me zo altijd gezegd) Een acht jaren geleden is ook bij mij door het KEAC pyrollurie (HPU) vastgesteld. Ik heb hiervoor 2 jaar deppyrol basis genomen zonder opmerkelijk resultaat. Daarna ben ik er mee gestopt omdat ik er niet meer in geloofde. Men heeft me in al die jaren verschillende dingen laten doen en proberen te geloven met vaak zinloze therapieën achteraf bekeken. Ik had al die tijd een slecht vertering met borrelende darmen en vaak diaree. Tot over drie jaar bleef alles redelijk dragelijk. Toen is er een chronische maagonsteking onstaan en is mijn vertering altijd ma achteruit gegaan. Ik heb het gevoel alsof ik niks meer kan verteren en dat ik nergens meer energie kan uithalen. Ik volgde reeds meer dan een half jaar het Scdieet, maar zonder resultaat. Het zijn voornamelijk (plantaardige) eiwitten die gisten en winderigheid veroorzaakt die naar rotte eiers ruikt en nog erger. Ik heb ondertussen een amalgaamverweidering vier maanden geleden laten doen. Die amalgaamverweidering leverde op dat ik me een anderhalve week beter voelde, daarna ben ik nog slechter geworden. Ik heb pré biotica gebruikt inulac die me een paar dagen beter deet voelen, daarna werkte het niet meer. Ook echte pancreasenzymen (creon) gaven een paar dagen verbetering, daarna niet meer. Ondertussen was ik weer gaan expermenteren met vit B6(piroxine) waardoor ik merkte dat er iets minder gisiting was. Ik neem hier nu 175mg van. Ook heb ik piridoxaal 5 fosfaat aantoegevoegd 50mg vit b3 75mg en zink 30mg voor het slapen gaan + mangaan 12.5mg. Vorige week heb ik terug gastroscopie laten doen, waaruit bleek dat ik nog steeds gastritis had en een stuk dunne darmonsteking. De dokter vertelde me dat het een maagzuur gerelateerd probleem is. Ik heb nochtans al meerder weken met verschillende maagzuurremmers geprobeerd het beter te krijgen (pantalzol, renatidine, omeprazole) Dit keer kreeg ik nexiam mee naar huis. Dat zou naar het schijnt veel anders zijn dan de andere zuurremmers. Ik denk persoonlijk dat het de problemen nog erger zal maken. Door de onvolledige vertering is er mogelijk leaky gut onstaan waarbij veel word geschreven bij CVS. Ik denk zelf aan een mogelijke chronische schimmels (candia) Ik merk bij me een wit beslagen tong (in het midden gelig), ik merk ook breekbare schimmelachtige teennagels, schilferdende gehooringangen, roos, en ook tussen mijn tenen duikt met regelmaat zwemmersexeem op. In het verleden heb ik flagyl genomen (metronidazole) en secnadozole, waar ik iedere keer me heel even beter door voelde, daarna niet meer, maar toen had ik ook nog het amalgaam in mijn kiezen. Ik heb veel pijn in maag en darmen, ben langs één kant zo goed als doof oorsuizen (tinititus), niks energie meer, spier en gewrichspijn, hartkloppingen, ook mijn blaas doet pijn, vaak plassen. Ik voel me innerlijk opgejaagd, depressief en moet dwangmatig (veel) roken. Ik zou er graag van afraken, maar het lijkt me onmogelijk in deze hel. Wie o wie weet er raad. :roll:

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Zo Mei 01, 2011 9:11 pm

Hallo Berke,

Ik heb je stukje verplaatst. Je had het op een verkeerd plek gezet.
Je vertelt dat je het het Scdieet doet. Gezien de winderigheid krijg je teveel eiwitten binnen. Mogelijk heb je te maken met een candida aspergillus. Deze leeft van eiwitten ipv suikers en granen.
Hoeveel groente/vezelrijke voeding gebruik je?

berke
Nieuw in dit forum

Berichtdoor berke » Ma Mei 23, 2011 12:46 am

hallo gonny,

Het is nog erger geworden. Heb nu het gevoel alsof mijn eten nie meer verdergaat in mijn darmen en mega op mijn maag blijft liggen. Ik ben gelukkig het huis uitgevlucht naar vrienden die me opvangen. Ondertussen is er een basisdarmscrening gebeurt door een arts bij RP analitic. Ik heb bij °resdente flora een Esheirchia coli tekort(104),Enterococcus sp tekort , Bifidibacterium sp tekort.Bij gisten staat Candida sp aangeduid als schuldige. Er staan verschilldende candida soorten op die getest zijn, maar het staat er op als candida sp. Bij virulente factorenstaat katalase aangeduid als niet goed en ook urease. Imuniteit van de slijmvliezen is niet goed (wat wijst op lekkende darm). Ben ondertussen gestopt met alle medicijnen, met alles. Ik kreeg van een arts Mucopure van naural energy en flora balance ook van naural energy.Verder ook nog acestiylciteïne. Ben der een nu negen dagen mee bezig maar merk nog geen verbetering. Ik weet nog nauwelijks waar mijn hoofd staat en heb veel pijn in mijn dunne darm. Ik eet glutenvrij brood nu , aardappelen rijst en wat groenten en vlees. Woensdag krijg ik een baxter met Kiovig om mijn imuun te versterken. Kan een Candida soort heel je vertering kapot maken? Ik weet niet meer wat ik moet eten of doen. Als er geen verbetering in komt doe ik mezelf wat aan :cry: ik neem ook nog zolpidem om te slapen en xanax om kalm te blijven. Graag raad van iedereen die er wa van weet alstublieft. Moet er ook geen anti schimmelmedicatie bij?

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Za Jun 11, 2011 8:43 pm

Hallo Berke,

Stop even helemaal met brood en andere granen. Soms zijn het niet de gluten die het probleem zijn maar de tarwe zelf. Doe 2 weken het graanrestrictiedieet: geen granen, suikers. Je merkt al in 'n paar dagen als dit (onderdeel van) het probleem is.

zaza
Nieuw in dit forum

Berichtdoor zaza » Za Jun 11, 2011 9:46 pm

Hallo Berke,

Ik heb even met je meegelezen en vroeg me af in hoeverre je vitamine B12 wel eens is onderzocht. Dit zal zeker niet de oorzaak zijn van al je klachten, maar het zal mij niet verbazen als je er een tekort aan hebt.
Ik heb zelf een vitamine B12 tekort en krijg al 1,5 jaar injecties.
Misschien een idee om het een keer door de huisarts te laten testen. In dat geval is het goed om je B12, D, B6, foliumzuur en ferritine te laten onderzoeken. Of kijk even op de site: stichtingb12tekort.nl. Daar is erg veel informatie te vinden.
Nogmaals, ik weet niet of je een tekort hebt en het zal zeker niet al je klachten kunnen verklaren, maar misschien een aantal wel.

Groetjes Sasha

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”