Zoveel artsen gezien, CVS/ME, Fybromyalgie, depressief, HPU?

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
marjoleintje78
Nieuw in dit forum

Zoveel artsen gezien, CVS/ME, Fybromyalgie, depressief, HPU?

Berichtdoor marjoleintje78 » Do Jan 13, 2011 7:40 pm

Hallo allemaal,

Tja waar te beginnen?
Begin maar he? Ik ben Marjolein 32 jaar en moeder van 2 kinderen en vrouw van een hele lieve man. Ik was altijd een vrolijke spontane en sportieve meid. Zwanger worden lukte niet...na een paar jaar hormonen geslikt te hebben toch een prachtige dochter :wink:
Gezondheid ging slecht erg moe...met zwangershap maar ook tot twee jaar erna. Mijn huisarts vond me postnataal depressief...ik had het idee niet serieus genomen te worden.
Ook bij de zwangerschap van mijn zoon van drie was ik erg moe en had ik nog veel meer klachten.
Na de bevalling ging het dit keer redelijk goed. Pas na een maand of 6 ging het slechter en slechter. Ik begreep er niets van ben bij diverse neurologen, gyneacologen, psychologen en internisten langs geweest en allemaal wisten ze wat er aan de hand was. De een zei: Je moet een andere pil, de ander vond me depressief, de volgende zei dat ik CVS/ME heb en dat ik Cognitieve Gedragstherapie moest gaan volgen.
Ik heb bijna alles gedaan wat de arsen zeiden en was de wanhoop nabij.
Mijn klachten zijn:

-Ernstige vermoeidheid, meer `s ochtends dan `s middags.
-Pijn aan de spieren, vooral dat mijn spieren continue samentrekken.
-Een verzuurd gevoel aan de spieren alsof ik een marathon hebt gelopen.
-Meestal koud
-Verkrampte nekspieren veel hoofdpijn en migraine
-Veel plassen en zweten.
-Concentratieproblemen
-Moeite met fel licht en hge geluiden.
-Word wakker bijna ieder nacht tussen kwart over vier tot kwart over zes.
-Plotseling opkomende allergieen op handen en onderbenen.
-Vaak vaginale infecties.
-Problemen met zwanger worden dus...
-Na de zwangerschappen bij beide 30 kilo aangekomen!!!
(inmiddels is het met flink wat discipline er weer af hoor :wink: )
-Toch blijft het lastig op gewicht te blijven met normaal eten.

Ik ben vast het e.e.a. vergeten maar tijdens een hele slechte periode waarin ik niet eens in staat was voor mijn kindjes te zorgen (en dan bedoel ik gewoon een boterhammetje voor ze smeren ofzo)
zijn we op advies van mijn schoonzus bij een energetisch therapeut terecht gekomen die d.m.v. ruimtevaarttechnologie metingen doet en ob daarvan homeopatische pillen of druppels voorschrijft. Hij kwam erachter dat mijn bijnier en lever erg slecht functioneerden. Na een jaar pilletjes en druppels en diverse metingen verder, ging het soms iets beter maar niet meer dan dat. Mijn hormonen bleven erg hoog zei hij. En hij adviseerde een HPU test te doen. Nou de uitslag is binnen en op het formulier staat een waarde van een uitgescheidenhoeveelheid HPL 3,264.
Dus HPU blijkbaar...weer zo`n niet erkend iets...ik weet niet zo goed meer wat ik moet vinden denken en voelen. En vooral, het vertrouwen in iets wat mij beter maakt is erg klein geworden.
Dan heb ik het nog niet eens over de geloofwaardigheid van mijn nu weer andersnamige ziekte...je weet iig wel wie je echte vrienden zijn. Opmerkingen van ik ben ook wel eens moe schieten bij mij toch echt in het verkeerde keelgat...IK WIL WEL MAAR MIJN LIJF NIET!!!
Ben wel een klein beetje hoopvol, krijg vanaf maandag depyrol bij mijn homeopathische arts. We zien het wel
Ik herken alleen niet echt veel van de klachten die HPUers op het forum hebben gezet.
Bedankt dat ik mijn verhaal effies kwijt kan, voelt goed.
En ik laat het weten als het aanslaat goed?

Nou sterkte iedereen.
Groetjes,
Marjolein.

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Wo Feb 09, 2011 8:13 pm

Hallo Marjolein,

Wat een heftig verhaal.
Ik ben het met je therapeut eens dat oa je bijnieren een probleem vormen. Vaak zie ik bij deze klachten ook een probleem in de verhouding vrouwelijke hormonen. De klachten die je noemt zie je vaak bij een teveel aan oestrogeen (oestrogeendominantie - nóg 'n naam).
Wat slik je behalve de depyrrol? Hoe ziet je voedingspatroon er uit?
Ben je een zoetekauw?

surivor
Nieuw in dit forum

Berichtdoor surivor » Zo Feb 27, 2011 1:52 pm

Dag Marjolein,

Wat een verhaal zeg! en hoe vergelijkbaar met die van mij!
Alle genoemde klachten heb ik ook, ben inmiddels moeder van een dochter van 2 jaar en heb sinds een aantal jaar ME/CVS.
Ook ik ben aangekomen, maar juist nadat ik stopte met borstvoeding geven. En depressief, dat was ik nooit eerder geweest. wat eng zeg. Postnatale depressie, dat zei niemand. Huisarts gaf een rustgevend slaapmiddeltje en dat was het!
Gelukkig bleek al snel dat mijn hormonen van slag waren. Ben toen progesteron gaan smeren en slikken en schildklier medicatie.
GIng steeds meer progesteron innemen en kon wel meer dan voor de bevalling, maar was nog steeds depri, overgewicht, zoo moe en nooit meer in staat een nacht goed te slapen. Elke nacht wakker en veel nachtzweten.
Nu ben ik onder behandeling bij Gonny, begonnen met HPU medicatie (HPL was 2.04) en op haar advies met graan-restrictie dieet begonnen.
Het resultaat is verbluffend. Allereerst: ik slaap weer!! wat heerlijk, dan voel je je al zoveel fitter. Heb ook niet meer die suikerdips en bijna geen hongerdips, fitter, helderder in mijn hoofd etc. Nog wel een weg te gaan, maar eindelijk, eindelijk.. op de goede weg!!

marjoleintje78
Nieuw in dit forum

Een verlate update...

Berichtdoor marjoleintje78 » Wo Mar 30, 2011 9:57 pm

Beste mensen,

Hier een update.
Ik slik nu vanaf eind Januari iedere dag depyrrol plus. Ook slik ik daarbij B12 2000 en ADHS. Met de Emotio Balance ben ik gestopt nadat mijn energetische arts adviseerde te stoppen wanneer ik te veel emotioneel was en zware dippen en wisselende stemmingen had.
Ennnn het heeft even geduurd maar er zit langzaam maar zeker vooruitgang in. Echt serieus...ik ben zoooo blij. Ik kan weer af en toe een stukje fietsen en zelfs weer een kwartiertje hardlopen gaat na de eerste keer best goed eigenlijk. Ik heb wel nog steeds opstartproblemen `s ochtends en de pijn in de benen blijft ook ben ik regelmatig erg misselijk, maar dat schijnt door de depyrrol te komen, maar goed als dat alles is. Tjee wat een verschil zeg met december bijv. toen ik met heel veel moeite naar beneden kwam om vervolgens liggend vanaf de bank mijn zoontje van 2 in de gaten kon houden...niet meer dan dat.
Gonny ik ben idd een zoetekauw maar vervang tegenwoordig al veel met suikervrije dingen en gebruik zoetjes. Ook op advies van mijn e arts, zo min mogelijk suiker, melk en varkens of rood vlees, veel water ed. En het klopt ook wat je zei, mijn hormonen daar zat altij een giga piek. Ik ga maandag weer naar van Schijndel, mijn e arts dus kijken hoe de grafiek er dan uit ziet.
Survivor, hoe gaat het nu? Ik hoop inmiddels nog een pietsie beter. Hou vol hoor!!! Wat fijn dat er toch mensen zijn die je geen zeikerd vinden...het enige vervelende is dat veel mensen om je heen je in de steek laten, naar mijn idee mede omdat je ziekte niet geloofwaardig overkomt en ze je al snel een aansteller vinden. Daardoor ben ik wat wantrouwend geworden. Maar ja dat zal wel ergens goed voor zijn.
Voor iedereen die met chronisch ziek zijn te maken hebben (en hun partners want die hebben het ook erg zwaar) heel veel sterkte!!!
De volhouder wint....ook al duurt dat vaak erg lang.

Liefs,
Marjolein.

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Zo Mei 01, 2011 6:21 pm

Hallo Marjolein,

Fijn dat je zoveel verbetering ziet.
Stop ook 'ns 'n maand met de zoetjes. Uit onderzoek blijkt dat dit ook nogal wat klachten kan veroorzaken of in stand houden.
Neem liever stevia. Dit is een natuurlijke zoetstof en volkomen veilig.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”