nieuw en ook HPU

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
Lisatje
Nieuw in dit forum

nieuw en ook HPU

Berichtdoor Lisatje » Za Aug 21, 2010 11:15 am

hallo,

Ben nieuw hier, ik zal mijn verhaal kort proberen te schetsen, maar het is een lang verhaal. lol. Ik ben schildklierpatiënt, maar buiten proportie ziek ervan. Kreeg medicatie, zou me snel beter voelen, niets is minder weg, sindsdien heb ik zelfs geen redelijke dag. Ben jong (33 j), maar kan niet voor of achteruit, dag in dag uit is echt fysiek afzien.
De hele tijd heb ik het gevoel dat er iets misgaat met mijn medicatie, ik heb de puurtste van de puurste dus daar kan/kon het probleem niet liggen, heb telkens over of onderdoseringsklachten (maar extreem, vandaar dat ik zo ziek ben) en die krijgen we niet, maar dan ookniet geregeld. Ik voel ook dat mijn lichaam doordat het zo lang duurt, heftiger begint te reageren, kan het amper uitleggen. Het put mijn lichaam uit.

Ondertussen ook de diagnose CVS/ME, maar ook daar voel ik van er zit een missend puzzelstuk.

Mijn fasciatherapeute wees me op HPU, dadelijk urinetest gedaan en inderdaad positief.

1) heb afspraak bij arts gemaakt in Bree, kan september gaan, mijn vraag is kan ik ondertussen al IETS doen. Iets opstarten van supplement voor HPU. voorzichtig, ik wil geen gekke dingen doen, maar al iets om mijn lichaam te ondersteunen, het schreeuwt er echt om.

2) ik vraag geen advies voor schildklier, ben ik hiervoor niet op de juiste plaats, maar gisteren las ik op pag 40 van het boek 'Hebt u HPU' dus inderdaad wat ik ondertussen al de hele tijd schreeuw over die heftig reageren op medicatie (heb ik altijd gehad, in het algemeen, maar nu heb ik een probleem waarvoor ik medicatie nodig heb en mijn lichaam het uitschreeuwt), dat er iets misgaat met de medicatie en dat lees ik dus in het boek. exact zoals ik het ervaar. Kan dit, ik heb geen ervaring met HPU. maar heb wel altijd het gevoel gehad dat ook al was ik ziek, er een missend puzzelstuk was wat ook maakt dat ik ipv beter gewoon zieker word van de medicatie die ik nodig heb. Ik kan niet met en zonder. Zo voelt het. Kan dit, klopt dit? Kan dit nu echt het missende puzzelstukje zijn? Zo voelt het voor mij wel, maar jullie hebben meer ervaring met HPU.

Welke klachten? Tja schildklier en HPU zitten wel overlappingen dus ja moeilijk te zeggen wat wat veroorzaakt, wel denk ik als het ene al maakt dat ik die medicatie verdraag, ik ook al een stap vooruit ben.

Sorry ik ben aan het ratelen, I know.

Bedankt!

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Za Sep 11, 2010 6:27 pm

Hallo Lisatje,

Het is al even geleden dat je deze vraag gesteld hebt.
Ben je intussen al voor het consult geweest?
Laatst gewijzigd door Gonny † (therapeut) op Ma Sep 20, 2010 7:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lisatje
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Lisatje » Za Sep 11, 2010 6:31 pm

Hallo,

ik ben ondertussen inderdaad op consult geweest en voor de arts kan dit inderdaad kloppen (op hoop van zegen!). Het is sowieso een stuk van de puzzel en zou best kunnen dat HPU de struikelblok is waardoor ik mijn (noodzakelijke) schildkliermedicatie niet verdraag en in een cirkel blijf draaien.
Ik dien nu te beginnen met Depyrrol kids, 1 om de andere dag en zien hoe dat gaat en zo langzaam opbouwen...

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Zo Sep 12, 2010 12:17 pm

Prima, succes.

Lisatje
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Lisatje » Zo Sep 12, 2010 12:22 pm

bedankt!

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”