al 4 jaar depyrrol-basis, moet ik altijd blijven gebruiken?

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
zilver80
Nieuw in dit forum

al 4 jaar depyrrol-basis, moet ik altijd blijven gebruiken?

Berichtdoor zilver80 » Zo Dec 14, 2008 10:50 pm

Hallo, mijn naam is Nicole.
Sinds 2004 gebruik ik Depyrrol-basis na een urinetest via het KEAC. Ik bleek drager te zijn, maar wel met alle symptomen van dien. Ik ben begonnen met slikken en de klachten verdwenen na geruime tijd. Voornamelijk mijn vermoeidheid en haar is veel beter geworden.

In maart 2008 ben ik bevallen van mijn eerste dochtertje en heb tijdens de bevalling op aanraden van het KEAC geen depyrrol gebruikt. Tijdens de zwangerschap was ik super chagarijnig en altijd moe, niet echt leuk. Na mijn bevalling is mijn haar erg uitgevallen. Nu ben ik weer begonnen met depyrrol maar vraag mij af of dit nu mijn hele leven moet.

Eigenlijk vindt ik het vreemd van KEAC dat er weinig informatie wordt gegeven. Je doet de test, krijgt de uitslag, Depyrrol word aangeraden maar dan... geen enkele terugkoppeling of begeleiding. Maar zelf heb ik ook nooit contact genomen.

Maar goed, mijn vraag hoe verder en voor altijd? Ik ben immers drager, moet ik de test opnieuw laten doen??

Bedankt voor jullie reacties.

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Wo Dec 17, 2008 2:50 pm

Hallo Nicole,

Ik heb je berichtje verzet vanwege de vragen die je er in stelt.
Bij het Keac is er wel de mogelijkheid tijdens het telefonisch spreekuur je vraag te stellen of via het forum.
Ook kun je in behandeling gaan bij een arts of therapeut als je behoefte hebt aan begeleiding. Of je stelt je vragen hier op het forum.
Sinds wanneer gebruik je weer depyrrol en wat merk je ervan?
Soms kan men na 9 maanden minderen of stoppen met b6 extra. Sommigen hebben het weer nodig in een stressperiode en anderen zelfs het hun hele leven. Het is een veilig middel wat heel veel verbetering in je leven kan geven.

zilver80
Nieuw in dit forum

Berichtdoor zilver80 » Za Jan 03, 2009 10:51 am

Beste Gonny,

Excuus voor mijn late reactie (vakantie).

8 weken na mijn bevalling en borstvoeding ben ik dep. weer gaan gebruiken. Mijn vermoeidheid werd beter maar verder merkte ik niks.
Sinds 2 maanden slik ik nu even niks. Ik moet nieuwe pillen kopen en door de drukte ben ik te laks geweest ze te bestellen. Ben wel weer heel erg moe, en vaak chagrijnig. Als dit voor mij een teken is dat ik gewoon moet blijven slikken doe ik dat. Maar ik vind het wel prettig om hier telefonisch over te kunnen praten. Dus ga ik volgende week het KEAC bellen.

Bedankt voor je reactie,
groet, Nicole

Gonny † (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny † (therapeut) » Do Jan 08, 2009 12:13 am

Sukses met je telefoontje. Laat even weten hoe het afgelopen is.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”