teveel b6

Je kan je, als je dat wilt, via dit HPU forum aan de anderen voorstellen. Vertel over je klachten, hoe je precies hebt ontdekt dat je HPU had en wat de gevolgen waren voor jezelf en je omgeving. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen hoe ze HPU kunnen herkennen.
karin25
Bekende op het forum

teveel b6

Berichtdoor karin25 » Do Jul 30, 2009 9:18 am

hallo ik heb even een vraagje.
ik kwam op het b12 tekort forum een verhaal tegen van iemand waarbij hpu was geconstateerd en zij slikt al geruime tijd depyrrol.
Nu schijnt ze allerlei neurologische klachten te hebben gekregen die komen door een zeer verhoogd b6 gehalte in bloed door dat slikken.
Ik schrok daar van kan dit inderdaad?Mijn b6 was nl al heel hoog door slikken van b6 maar heb ook hpu test gedaan en die was positief, slik nu dus ook depyrrol.Hoe kom je er dan achter wat van wat komt en hoe kan het teveel zijn terwijl je hpu hebt en dus te weinig?
Kan iemand me dat uitleggen misschien?
groetjes Karin

Mysteryx
Bekende op het forum

Berichtdoor Mysteryx » Do Mar 22, 2012 11:03 am

Gek dat niemand hier antwoord op weet.. ik ben zelf namelijk ook wel benieuwd, omdat ik bij de bloedtesten laatst ook een erg hoge b6 had, maar uiteindelijk schijnt het ook zo te zijn dat er een verschil is tussen de gewone b6 en andere vorm? Bloed en weefselniveau neem ik aan?

AnneM
Ervaren met het forum

Berichtdoor AnneM » Vr Mar 23, 2012 12:14 am

hoi Karin,
Welke neurologische klachten? Ik ben ook wel benieuwd, want ik reageer ook nog niet bepaald goed op de b-supplementen. Bij mij is B6 overigens nog niet gemeten, kan ik ook wel eens aan mijn dokter vragen.
Anne

ca
Nieuw in dit forum

B6 teveel

Berichtdoor ca » Di Dec 04, 2012 7:23 pm

Hallo,

op blz 110 van het boek HPU en dan van dr. Kamsteeg staat iets over teveel B6 in het bloed. Toevallig gisteren gelezen ivm mijn zoon die een enorme stapeling van B6 bleek te hebben zonder gebruik van B6 of depyrrol.
Hij moet nog onderzocht nu op HPU. Bij mij is het alwel vastgesteld.

gr Lilian

Naomi
Nieuw in dit forum

Verschillende soorten vitamine B

Berichtdoor Naomi » Di Okt 08, 2013 11:04 pm

Hoi Karin,

wellicht is deze vraag van jou helemaal niet meer relevant, maar ik zal er toch even op antwoorden. Voor zover ik begrepen heb zul je de meeste vitamines natuurlijk (bijvoorbeeld via de urine) uitscheiden bij een te veel. Helaas is dit niet het geval bij de B-vitamines. Hiervoor moet je ook uitkijken voor een vitamineteveel. Wanneer je de hpu-website goed leest zul je zien dat er twee soorten vitamine B zijn, pyridoxine (pak me niet op de schrijfwijzen, ik ben al blij dat ik het uit kan spreken) en pyridoxaal-5-fosfaat. De laatste kan je lichaam goed opnemen en de eerste niet. De meeste multivitaminen zullen echter de eerste vorm bevatten, maar depyrrol bevat de laatste.

Nu denk ik dat het zo is, doordat je lichaam die laatste makkelijk opneemt (en dus gebruikt) zul je daardoor niet zo veel stapeling krijgen. Wel is het natuurlijk altijd mogelijk om door je huisarts je bloed regematig te laten testen (1x per jaar of half jaar of zo).

Succes!

Floggi
Bekende op het forum

Berichtdoor Floggi » Za Nov 02, 2013 1:18 am

Bij een overdosis B6 kun je zenuwschade oplopen.

Eén van de eerste symptomen van een overdosis B6 is een verstoorde lichaamswaarneming. Je hebt dan het gevoel dat je lichaam groter is dan het werkelijk is, of juist kleiner. Dit gevoel kan zich ook beperken tot één of meer lichaamsdelen.

Een tekort aan B12 komt niet zo gek vaak voor. Helaas is het vooral op Amerikaanse sites nu een behoorlijk populaire hype om te gaan geloven dat je een tekort hebt aan B12. De testjes die op dergelijke sites worden aanbevolen geven echter vaak een vals alarm: ze geven dan al aan dat je te weinig B12 hebt, terwijl je in werkelijkheid genoeg B12 hebt.

De testen op HPU van dokter Kamsteeg zijn bekend om hun onbetrouwbaarheid. De heer Kamsteeg is de bedenker van HPU. Het is in zijn belang dat bij zoveel mogelijk mensen HPU wordt geconstateerd. Dat is dan ook precies wat hij zal constateren als je hem een bloedtest laat doen.

Er is wel eens een test uitgevoerd met bloed van twee zussen dat naar de heer Kamsteeg werd gestuurd. Eerst werd gezegd dat zus A veel klachten had en dat zus B gezond was, en werd aan de heer Kamsteeg gevraagd om te kijken waar dat aan kon liggen. Hij zij toen dat zus A HPU had, en zus B niet.

Een tijdje later werd nogmaals bloed van zus A en zus B naar Kamsteeg gestuurd, maar nu werd gezegd dat zus A gezond was en dat zus B veel klachten had. Dus precies andersom als de eerste keer. Opnieuw werd aan de heer Kamsteeg gevraagd te kijken wat er aan de hand kon zijn. Natuurlijk wist hij niet dat het om dezelfde zussen ging.

En wat bleek: nu wees zijn bloedtest uit dat zus B HPU had, en zus A niet.

Wat dit betekent? Dat laat ik aan de lezer over...

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - HPU”